חדשות    

האם חוק מילצ'ן שנותן הטבות לעולים ותושבים חוזרים, יבוטל?

pixabay
חוק מילצ'ן שמספק הטבות מרחיקות לכת לתושבים חוזרים ועולים חדשים צריך להתבטל. החוק הזה מאפשר לאנשים כמעט ולא לשלם מס על הכנסות ורווחים, והוא יוצר אפליה ברורה כלפי קבוצת האוכלוסייה הזו.
החוק אגב נקרא חוק מילצ'ן על שמו של ארנון מילצ'ן, מקורב לראש הממשלה שעל פי החשד נהנה ועתיד היה להנות מהטבה שיכלה לעזור לו להמנע מדיווחים על סכומים מאוד גבוהים.
מנהל רשות המיסים ערן יעקב סבור כי יש לבטל את הפטור מחובת דיווח של עולים חדשים ותושבים חוזרים.
החוק מאפשר לעולים חדשים ותושבים חוזרים להמנע מדיווחי מס עד במשך 10 שנים מעלייתם או שובם לישראל. הוועדה לביקורת המדינה בראשות ח"כ שלי יחימוביץ' קיימה היום דיונים בהשתתפות ראש רשות המיסים החדש, ערן יעקב על דו"חות המבקר שעסקו בפטור מדיווח לעולים חדשים ותושבים חוזרים.
"עמדתי ברורה וחד משמעית: יש לבטל לאלתר את הפטור מדיווח על הכנסות לעולים ותושבים חוזרים. אם אין לנו את המידע, אני לא יודע כמה אנשים כאלה קיבלו את הפטור, ממתי, כמה הפסדנו. אני אפילו לא יכול לדרוש את המידע הזה", אמר מנהל רשות המיסים, ערן יעקב.
ביקורת על החוק השמיעה גם יחימוביץ – "רומן אברמוביץ עלה ארצה במאי השנה. ההון שלו נאמד בכ-10 מיליארד דולר. יכול להיות שלא נראה ממנו שקל. אני לא מבינה איך יכול להיות שהעמדה המקצועית של רשות המיסים כ"כ נחרצת – אבל עדיין ביטול החוק המושחת הזה מסוכל פעם אחר פעם? מי מסכל את זה?".
פרופ' יוסף ארדרעי , מומחה למיסוי אמר -"יום אחד ה-OECD פשוט יזרוק אותנו; אנחנו מקבלים איתותים מהם כל הזמן ואף אחד לא עושה כלום. רוצים לעודד עליה? תעזרו לעולים אחרים, לאו דווקא עשירים מופלגים, לבוא לפה".