חדשות    

האיחוד האירופי נגד גוגל ופייסבוק: גלו לנו איך אתם אוספים מידע על משתמשים

המלחמה של האיחוד האירופי בפייסבוק וגוגל: הארגון פתח בחקירה חדשה נגדן בנוגע למדיניות איסוף ושמירת המידע האישי של הגולשים המשתמשים בשירותיהם. כמו כן מתמקדת החקירה בפעילות הפרסום  המבוססת על המידע של המשתמשים.

את ההודעה מסבה הנציבות האירופית. ובך אישרה דיווחים קדומים, שלפיהם הנציבות לענייני תחרות הפכה את שתי החברות הגדולות לפרויקט שלה, למרות שהן נמצאות במוקד מספר חקירות וכבר ספגו קנסות ואיומים בקנסות של מיליארדי אירו בשנים האחרונות. עם זאת, עדיין מדובר בטיפה בים לשתיים מהחברות החזקות בשוק.

בחקירה בודקים כיצד החברות "אוספות, מעבדות, משתמשות ומבצעות מונטיזציה (ניצול מסחרי) של מידע למטרות פרסום". מדובר באלגוריתמים העובדים לזהות את צורכי המשתמש. עסקים אלה, של פרסום מותאם-אישית, מכניסים לחברות מיליארדי אירו מדי שנה בשוק האירופי.  החקירה החדשה היא אחת הפעולות הראשונות של הנציבה החדשה, פוליטקאית דנית בשם  מרגרט ווסטייר .

דובר גוגל מסר לרשת "CNN" כי החברה "משתמשת במידע כדי להפוך את השירותים שלנו ליעילים יותר, ולהציג פרסום רלוונטי, ואנחנו מעניקים לגולשים את היכולת לנהל, למחוק או להעביר את המידע שלהם". הוא אמר כי החברה "תמשיך לשתף פעולה עם הנציבות האירופית". דובר פייסבוק סירב להגיב.

גוגל נקנסה עד כה ב-8 מיליארד אירו על ידי האיחוד האירופי, ופייסבוק עשויה להיקנס ב-1.5 מיליארד אירו.