זכויות לאוכלוסיות מיוחדות    

דעו את זכויותיכם: הנחה בעמלות הבנקים לנכים

pixabay
מעודכן ל-10/2019

בעלי נכות בשיעור של 40% ומעלה מטעם המוסד לביטוח לאומי או משרד הביטחון זכאים להנחה בעמלות הבנקים.  יוכלו לבצע פעולות מול פקיד ולשלם עבורן עמלות נמוכות, כאילו בוצעו בערוץ ישיר

בעלי מוגבלות שנקבעה להם נכות בשיעור של 40 אחוז ומעלה (ושהציגו תעודת נכה לבנק) זכאים לקבל הנחה בעמלות עובר ושב. ההנחה תינתן בכל חודש עבור 4 פעולות שבוצעו בידי פקיד עליהן תיגבה עמלה במחיר פעולה בערוץ ישיר (עמלה הנגבית על פעולה בערוץ הישיר נמוכה בהרבה מהעמלה הנגבית עבור פעולה שבוצעה על-ידי פקיד בנק). זכאות זו תחל ב-1 בחודש שלאחר הצגת תעודה או אישור כנדרש.

פעולה על-ידי פקיד היא כל פעולה הנעשית ישירות מול הפקיד (בבנק או באמצעות מוקד טלפוני מאויש), ובהן: הפקדה או משיכה של מזומנים, הפקה ומסירת תדפיס לבקשת הלקוח, העברה או הפקדה לחשבון אחר, פדיון שיק, הפקדת שיק (לכל קבוצה של עד 20 שיקים), תשלום שובר ופריטת מזומן.

פעולה בערוץ ישיר היא כל פעולה הנעשית שלא מול פקיד בנק, למשל באמצעות האינטרנט, מכשיר אוטומטי למשיכת מזומנים, הוראת קבע או הרשאה לחיוב החשבון, באפליקציית הבנק בטלפון החכם, או במענה טלפוני ממוחשב וכדומה.

שימו לב, החל בחודש אפריל 2014, הבנקים בישראל חייבים להציע לכל לקוחותיהם מסלולי עמלות במחיר חודשי קבוע מראש עבור מכסה מסוימת של פעולות בחשבון.

איך מקבלים את ההנחה?

יש להגיע לבנק ולהציג אישור מהמוסד לביטוח לאומי או ממשרד הביטחון לגבי קביעת הנכות.

הזכאות תחל ב-1 בחודש שלאחר הצגת האישור.

לבירורים ותלונות, ניתן לפנות אל המחלקה לפניות הציבור של הבנק. לקובץ פרטי יצירת קשר עם המחלקות לפניות הציבור של הבנקים.

מה עוד כדאי לדעת?

החל ב-26 ביוני 2016 נדרש התאגיד הבנקאי לצרף אזרחים ותיקים או אדם בעל מוגבלות לשירות מסלולים בסיסי באופן יזום. משמעות הדבר, היא כי התאגידים הבנקאיים נדרשים לסרוק את החשבונות של לקוחותיהם (עד ה- 1 במרץ של השנה העוקבת), אשר משתייכים לאוכלוסיות אלה, לזהות את מי שההצטרפות לשירות המסלולים הבסיסי משתלמת עבורו, ולהעבירם למסלול הבסיסי באופן יזום, תוך מתן הודעה על כך.

 פטור ממס לבעלי מוגבלויות – מי מקבל ומתי

נכים – איך קובעים אחוזי נכות? מהן הזכויות וההטבות?

הנחות ברב-קו לבעלי מוגבלויות