חדשות    

דליית אל כרמל: אושרה להפקדה תוכנית להקמת שכונה הכוללת 2,500 יחידות דיור וקריית חינוך

מעודכן ל-05/2020

הוועדה המחוזית הגדירה את התוכנית – שרובה תיבנה על קרקע פרטית – כ"בשורה עבור היישוב"

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה, בראשות איתמר בן דוד, החליטה להפקיד תוכנית לשכונת מגורים חדשה "אל רנדה" ביישוב דליית אל כרמל, שיזם האגף לתכנון מקומי במינהל התכנון בהובלת מיכל מריל. התוכנית ממוקמת בדרום-מערב היישוב על שטח של כ-630 דונם. מצפון לתוכנית נמצאת תוכנית שכונת "אל ונסה" אשר אושרה לפני כשנתיים ומדרום שטח גן לאומי פארק הכרמל.

התוכנית כוללת הסדרה של הבנייה הקיימת ויצירת שכונת מגורים חדשה ובה כ-2,500 יחידות דיור. הבינוי המוצע הוא 8 יחידות דיור לדונם שיוקמו במבני מגורים בני 5-4 קומות, חלקם משולבים בחזיתות מסחריות. כמו כן, התוכנית מספקת מענה הן לצרכי השכונה והן לצרכי היישוב, באמצעות קריית חינוך יסודי ועל יסודי שבהן ילמדו ילדי השכונה והשכונות הסמוכות.

התוכנית נערכה על ידי משרד אבירם אדריכלים, בהובלת אדריכלית דפנה דורפמן, והיא שמה דגש על שמירת השטחים פתוחים, ערכי הטבע והנוף הייחודיים לאזור, וכוללת טיפול בוואדיות שבתחומה – תוך חיבור לוואדיות בסביבה ולגן הלאומי. התוכנית תואמת לתוכנית המתאר הכוללנית שנמצאת לקראת הפקדה.

התוכנית ברובה מיועדת לבנייה על קרקע פרטית, וקדם לה מהלך מורכב ויסודי של שיתוף הציבור, שכלל בחינת והתאמה של המגרשים בתוכנית לבעליהם.

מהוועדה המחוזית נמסר כי "התוכנית נושאת בשורה עבור היישוב, שכן היא מספקת היצע רחב ומגוון של פתרונות דיור שיאפשר מענה לצרכי היישוב הגדל כיום ובעתיד הרחוק. התוכנית מאפשרת פיתוח מושכל ורגיש של השטח בהתאם לצרכי התושבים ונעשתה לאחר מהלך מורכב וארוך של תיאום עם התושבים ובעלי הקרקע בתחומה".

פתח תקווה: תוכנית ענק להתחדשות עירונית אושרה להפקדה