חדשות    

דירה בדיור ציבורי תהפוך ל-11 יחידות דיור בשל ניצול זכויות בנייה

דירת דיור ציבורי אחת תהפוך לפרויקט של כ-11 יח"ד.כך לפי אישור על תנאי בוועדה המקומית לתכנון ובניה ראש העין. כך הודיעו ממשרד הבינוי והשיכון המקדמת את הפרויקט באמצעות חברת עמידר. לפי זכויות הבנייה אפשר גם להרחיב את הפרויקט עד  15 יחידות דיור תוך השבחת הנכס.

הדירה נמצאת ברחוב צה"ל בראש העין על כל המבנה. זו תהפוך לבניין בן 5 קומות ובו 8 דירות חדשות לצד 3 מבנים צמודי קרקע. כלומר סה"כ 11 יח"ד ואפשרות לתוספת של 4 דירות נוספות. כמו כן המבנים צמודי הקרקע נועדו לספק פתרון לזכאים בעלי צרכים רפואיים מיוחדים.

המיזם הוא יוזמת משרד הבינוי והשיכון להרחבת מאגר הדיור הציבורי, גם באמצעות רכישת דירות וגם השבחה של דירות ונכסים.היוזמה מתוקצבת בכ-17 מיליון שקל. עד כה נוספו 48 דירות למאגר הדיור הציבורי בישובים בכל הארץ, בהם ת"א והרצליה.

מטרת הרחבת מאגר הדירות לדיור הציבורי היא לענות לצניחה בדירות בדיור הציבורי – שרק ירדו במשך שני העשורים האחרונים. בעשר שנים קטן הדיור הציבורי בחצי. החל משנת 2014 ועד נובמבר 2019 רכש משרד הבינוי והשיכון 2,528 יח"ד לטובת הדיור הציבורי, כאשר מספר הדירות הרב ביותר נרכש בשנת 2018. עד כה הוקצו במכרזים 173 יח"ד במכרזי מחיר למשתכן והן צפויות להכנס למלאי הדירות במהלך שנת 2022.

למרות הקיטון בדירות בשנת 2019 המתינו בדיור הציבורי לקבלת או החלפת דירה 4,483 זכאים, יותר מפי שניים מאשר בשנת 2007, אז מספרם היה 2,160. בנוסף, נכון לאמצע שנת 2018 ממתינים כ-24 אלף זכאי משרד העלייה לדירה בדיור הציבורי, רובם קשישים.

נדב לחמן לזר, מנהל אגף נכסים וחברות, משרד הבינוי והשיכון: "משרד הבינוי והשיכון פועל לייעול מלאי הדיור הציבורי לטובת הממתינים והדיירים. ישנם נכסים קיימים למשרד המאפשרים תוספת משמעותית של יחידות דיור, והמשרד מחויב למיצוי מלא של פוטנציאל הנכסים שבניהולו לטובת הדיור הציבורי".

יו"ר חברת עמידר החדשה, עו"ד קובי שלו אמסלם: "מדובר בפרויקט חשוב המשקף היטב את מדיניות משרד הבינוי והשיכון, שכן הוא מגדיל את מאגר הדירות הקיים, מקצר את זמני ההמתנה של הזכאים וממשיך את מגמת שיפור הדיור הציבורי, עם הוספתן של דירות חדשות".

פסיקה: בוטל נוהל של משרד השיכון שלפיו מקבלות מזונות לא יכולות לקבל דיור ציבורי

מי זכאי לדיור ציבורי ואיך מקבלים

זכאים לדיור ציבורי? תחכו שנתיים וחצי!