תיירות    

דיילי אוויר חושפים: אלה המשקאות שכדאי שתוותרו עליהם בטיסה

ישראייר
מעודכן ל-10/2019

אם בריאותכם חשובה לכם, מוטב שתסרבו בנימוס לכוס הקפה או התה שמציעים לכם במטוס הסיבה: ליקויים תברואתיים במים החמים

רמת ההיגיינה של האוכל המוגש בטיסות מככבת בכותרות מעת לעת ולא בהקשר חיובי. כתוצאה מכך יש לא מעט נוסעים שחוששים לקחת את הסיכון ומעדיפים לצום בזמן הטיסה – אפילו אם זו אורכת שעות ארוכות.

אולם מסתבר שיש סיבה נוספת לדאגה: המים הרותחים המשמשים להכנת השתייה החמה המוגשת לנוסעים במטוס. דיילי אוויר חולקים עובדות מפתיעות שאף אחד מאיתנו (כנראה) לא יודע על אודות עגלת המשקאות שעוברת במטוס ועליה קנקני קפה ותה.

אחד מדיילי האוויר סיפר לאתר "ביזנס אינסיידר": הדיילים לא שותים מים חמים במטוס. לא קפה ולא תה". מדוע? המים החמים לקפה ולתה מגיעים מברזי המטוס ולא מבקבוק, והמים האלה עלולים להיות מזוהמים כהוגן.

בבדיקות שנערכו בשנת 2013 מצאו שקיים סיכון גבוה שהמים שמוגשים ממיכלים במטוס מכילים בקטריות. מדובר בקוליפורמים, שכנראה לא יגרמו לכם להיות חולים, אולם הם מצביעים על כך שחיידקי אי-קולי ( E.Coli) המזיקים נמצאים בתוך המים. לפי איגוד הדיילות האמריקאי, המצב לא השתפר מאז משמעותית: "המים במטוס מפוקחים על ידי הסוכנות להגנת הסביבה", נמסר בהודעה שנמסרה מאיגוד דיילי האוויר בארה"ב, "אך לא מספיק כדי שיהיו בטוחים לשתייה".

בהודעה הוסבר: "המים במטוסים נמצאים תחת רגולציה של הסוכנות להגנת הסביבה כדי להבטיח את השתייה הבטוחה על המטוס. הרגולציה הזו, שמאפשרת לחברות התעופה שיקול דעת רחב בנושא מספר בדיקות המים ואיכותם, והצורך בהחלפת המים במיכלים. איגוד הדיילים אינו סבור שהרגולציה הנ"ל נאכפת כמו שצריך".

אז אם כבר ויתרתם על האוכל בטיסה, אולי כדאי לכם לוותר גם על השתייה החמה בסיומה.

מה המקום הכי מזוהם במטוס

זה שעולה וזה שיורד: המדריך ליציאה בטוחה ורגועה מהמטוס