חדשות    מיסים    

גם חברות עם שישה עובדים ופחות יוכלו לקבל הטבת מס

מעודכן ל-04/2019

לפי חוק עידוד השקעת הון, רק חברות עם יותר מעשרה עובדים יכלו לקבל הטבת מס. לא עוד, רשות המסים משנה את הכללים

רשות המסים פרסמה החלטה שלפיה חברה עם פחות מ-10 עובדים תוכל ליהנות מהטבות מס במסגרת החוק לעידוד השקעות הון (כך תשלם מס חברות של 12% במקום 23%). המצב עד לאחרונה היה שהטבות המס ניתנו רק לחברות עם מעל 10 עובדים. התנאי הבסיסי בכל מקרה לקבלת הטבות המס הוא כי לפחות 25% ממחזור החברה יהיה מיוצא

ההחלטה זו תקדימית כי במשך שנים הרשות הקפידה שלא להעניק את ההטבות לחברות קטנות מדי. ההשלכה היא הטבות לעשרות חברות בשנה, זאת על רקע ההכרה בחשיבות של אותן חברות קטנות והסטארט-אפים לצמיחה של המשק.
לפי ההחלטה החדשה חברה שמעסיקה 6 עובדים (שלושה עובדי פיתוח ושלושה עובדי שיווק) וכל הקניין הרוחני שלה  בארץ תיהנה מהטבות המס. גם חברות עם פחות עובדים, שיעמדו בתנאים יוכלו גם כן להנות מהטבות המס.
 מה שדחף את רשות המסים לקבל את ההחלטה היו מספר פסקי דין שדווקא חיזקו את עמדתה לגבי אי זכאות של חברות קטנות. מבחינת הרשות, ההכרה של בתי המשפט במדיניות שלה, אפשרה את ההקלה. כך למשל פסק דין מחודש אוקטובר קבע כי חברת ויסניק סירקיטס המייצרת מוצר תוכנה שבעלי מניותיה שעבדו בחברה לא משכו שכר ובמקביל עבדו במשרות מלאות במקומות אחרים, לא תקבל הטבות מס, שכן אחד התנאים לקבלת ההטבות הוא יצירת מקומות עבודה חדשים.

למרות הפסיקה בית המשפט קבע כי בכל הנוגע לחברות הייטק ראוי שהמדינה תקבל פרשנות מרחיבה ועכשווית התואמת את הכלכלה, כך שגם מספר עובדים מצומצם יכול להספיק לצורך קיומו של מפעל.

לאחר פרסום תקציר החלטת המיסוי לציבור המייצגים החלו היום פקידי שומה לשחרר החלטות מיסוי (רולינגים) המעניקים הטבות מס לחברות קטנות, ביניהן גם חברות עם פחות מ-6 עובדים, מבלי להתייחס למספר העובדים כתנאי.

איך מקבלים מענקים לעידוד השקעות הון

חוק עידוד השקעות הון – גם לעסקים קטנים עם פחות מ-10 עובדים