חדשות    

גידול של 370% בחבילות הדואר בתוך עשור

הצפי של דואר ישראל הוא של כ-68 מיליון חבילות ב-2019. מדובר בגידול של 370% בהזמנת חבילות בתוך עשור וכ-770% במשקל החבילות שהוזמנו

עלייתו של הסחר המקוון נראית גם במספר החבילות שעברו בדואר ישראל. כך עולה מנתוני חברת דואר ישראל לסיכום העשור החולף. בעשור בו הוכתרה ישראל בתור "המדינה הצומחת בסחר המקוון בין מדינות ה-OECD" ביחס לגודל האוכלוסיה (2016), וכאחת מעשר המדינות שהזמינו הכי הרבה ביום הרווקים הסיני פר נפש (2018), נראה מנתוני חברת דואר ישראל כי השיא עדיין לפנינו.

בדואר מעריכים כי שנת 2019 צפויה להסתיים עם הזמנה של כ-68 מיליון חבילות מחו"ל, במשקל כולל של כ-16 אלף טון, גידול של 370% בכמות מול 2010, אז הוזמנו כ-18.4 מיליון חבילות בלבד. הנתון הבולט הוא הקפיצה המשמעותית במשקל החבילות שגדל מאז שנת 2010, בכ-770% אז עמד המשקל על כ-2,063 טון בשנה. על פי נתוני האתר ,statista.com  היקף ההזמנות של הישראליים באתרי הסחר המקוון צמח פי 10 וצפוי להסתכם ב-2019 בכ-13.1 מיליארד שקל מול 1.3 מיליארד שקל בשנת 2010.

 לדברי דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל, "הצרכן הישראלי שינה את הרגלי הצריכה שלו בעשור האחרון באופן משמעותי, הוא נבון יותר, מתוכנן יותר, משווה מחירים ומחפש את העסקה המשתלמת עבורו ובוטח בפלטפורמות השונות של הסחר המקוון. לראיה לצד העליה במספר החבילות לאורך כל העשור, אנו רואים גידול דרמטי במשקל הפריטים המוזמנים מחו"ל, והזמנה של יותר פריטים מנוטרים ופריטי פריים, פריטים גדולים ויקרים יותר, יש כאן שינוי מגמה של איכות מול כמות".

"תחום הסחר המקוון הוא כיום נחלת הכלל, וההבנה שניתן להזמין מגוון רחב של פריטים מכל מקום ובכל זמן ושעה שנוחים ללקוח, הגבירו משמעותית את הצריכה. בעשור האחרון חלו התפתחויות אדירות בתחום הטכנולוגיה וממשק המשתמש, שהשפיעו על הזמנת החבילות – היכולת להזמין ישירות מהסמארטפון, לרבות ביצוע תשלומים, הגידול במספר האפליקציות של אתרי הסחר המקוון והשיפור בחווית המשתמש תוך הנגשת האתרים גם לשפה העברית, הפניה ללקוח על בסיס פרסונליזציה, שיפור השירותים הלוגיסטיים ומסירת החבילות ועוד", הוסיף גולדשטיין.

 

150 מיליון שקל הושקעו בשיפור חווית השירות

לדברי גולדשטיין, "הגידול העצום בתחום הסחר המקוון הציב אתגרים חדשים בפני כל חברות הדואר בעולם וחייב היערכות לוגיסטית מחודשת בכל שרשרת האספקה משלב האיסוף מהמוכר, דרך המיון, הקליטה, השינוע, ההטסה, ועד תהליך המיון והמסירה בארץ היעד והכל במינימום זמן ועלויות. בעשור האחרון חל תהליך פרסונליזציה בכל תחומי  החיים, הלקוח מצפה למסירה ליותר פרסונלית, וכל תפיסת הלקוח השתנתה. על מנת לעמוד באתגרים אלו גם בישראל, השקענו מעל 150 מיליון שקל בשנים האחרונות בטכנולוגיה לצורך שיפור חווית השירות של לקוחותינו, לרבות הקמת מרכז הסחר המקוון במודיעין לפני כשנתיים וחצי, פתיחת מאות מרכזי מסירת חבילות בשיתוף עסקים קטנים ובינוניים בנוסף למאות יחידות הדואר לשיפור וייעול תהליכי המסירה, מה שמציב אותנו כמערך הריטייל הגדול בישראל עם יותר מ-1,300 יחידות למסירת דואר רשום וחבילות".

 

כמה חבילות נשלחו בכל שנה בעשור

 

שנה משקל חבילות בטונות סה"כ חבילות במיליונים
2010 2,063 18.4
2011 3,651 19.7
2012 4,200 22.5
2013 5,385 26.2
2014 6,912 32.4
2015 8,180 40.6
2016 9,700 51.3
2017 11,000 61.3
2018 14,000 65
E2019 16,000 68

 בעקבות האינטרנט זינק הרווח של דואר ישראל ב-470%

רוצים לשלוח מזומן בדואר? איך עושים את זה? האם כדאי?

 

 

 

 

 

[Message clipped]  View entire message

4 Attachments