חדשות    

גורמים כלכליים: "המשק הישראלי עדיין לא נפגע משמעותית מהקורונה"

מעודכן ל-03/2020

ראשי האוצר, בנק ישראל ורשות ניירות ערך קיימו הערכת מצב נוספת בעקבות התפרצות הנגיף וקבעו כי "המשק איתן ויציב" מנכ״ל האוצר: ״נמשיך לעקוב בדריכות אחר ההתפתחויות״

הנהלת משרד האוצר, בנק ישראל, ורשות ניירות ערך התכנסו הבוקר להערכת מצב נוספת לבחינת ההשלכות הכלכליות של התפרצות נגיף הקורונה על המשק הישראלי. בדיון הבהירו הרגולטורים הפיננסיים וכלל הגורמים הכלכליים כי המשק הישראלי איתן ויציב וכי עד כה לא ניכרת פגיעה משמעותית כלכלית במשק כתוצאה מהתפרצות הנגיף. עם זאת, הנהלת האוצר, בנק ישראל ורשות ניירות ערך ערים להשלכות הצעדים האחרונים שנקט משרד הבריאות על הכלכלה ועל כן ממשיכים לעקוב מדי יום אחר המשתנים הכלכליים של המשק וכן אחר הצמיחה העולמית והשלכותיה על המשק הישראלי. בהתאם להחלטת ראש הממשלה, המשך נקיטת צעדי ההתמודדות עם הנגיף יעשה בתיאום עם המשמעויות הכלכליות והשלכותיהן.

בדיון השתתפו סגן שר האוצר, מנכ"ל משרד האוצר, הממונה על התקציבים, הכלכלנית הראשית, החשב הכללי, הממונה על השכר, היועץ המשפטי של משרד האוצר, ראש רשות ניירות ערך, נציגי רשות המסים, נציגי בנק ישראל, נציגי רשות שוק ההון וראש מערך חירום וסייבר במשרד האוצר.

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד: "משרד האוצר ממשיך לעקוב בדריכות אחר ההתפתחויות במטרה להיערך לכל תרחיש אפשרי ולשמור על הכלכלה הישראלית".

בעקבות התפשטות הקורונה: המלצות חדשות למניעת הידבקות בווירוס

בנק ישראל על הקורונה – "הנתונים הכלכליים הבסיסיים מחזקים את העמידות של המשק"