התחדשות עירונית    

גבעתיים נגד תמ"א 38: העירייה משכנעת תושבים לוותר על התוכנית בתמורה להלוואות מסובסדות

מעודכן ל-10/2019

יום לאחר שהוחלט להאריך את תמ"א 38 עד לאוקטובר 2022, העירייה מנסה לפתות את התושבים לוותר על התוכנית בתמורה היא מציעה: קבלו הלוואה לשיפוץ, במימון מלא של הריבית

עיריית גבעתיים והעומד בראשה רן קוניק, הידוע בהתנגדותו הנחרצת לתמ"א 38, פתחו במסע שכנועים הקורא לתושבים לפנות למסלול חלופי של הלוואה לשיפוץ, במימון מלא של הריבית – וזאת יום לאחר שהוחלט על הארכת תמ"א 38 עד לאוקטובר 2022.

לאחרונה אושר בהנהלת העיר מתווה שלפיו בעלי דירות בבניינים משותפים שהחליטו לשפץ את חזיתות הבית המשותף, יוכלו לפנות אל המחלקה לתרבות הדיור בעירייה ולקבל הפניה להלוואה מבנק מלווה, בתנאים מועדפים שנקבעו בין העירייה לבנק. על פי המתווה, העירייה היא זו שתישא בעלויות הריבית והבניין ישלם את קרן ההלוואה בלבד.

ההלוואה תינתן על כלל עלות השיפוץ, ללא צורך בהון עצמי. סכום ההלוואה המקסימלי שנקבע הוא 50,000 שקל לכל דירה בבניין, וניתן יהיה להחזירה ב-60 תשלומים. כמו כן, האגודה לתרבות הדיור תלווה את העבודות בייעוץ, פיקוח, וליווי של אנשי המקצוע הדרושים לפרויקט.

עבודות השיפוצים שעבורן יינתנו הלוואות במסגרת זו הן: שיפוץ הקירות החיצוניים, חיזוק המבנה ושיפוץ מקלט, שיפוץ קומת העמודים, שיפוץ חדר המדרגות תיבות דואר ודלת אינטרקום, שיקום גינה, זיפות גג הבניין ועוד.

ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק: "בימים אלו, שבהם עתיד התמ"א לא ברור, העירייה החליטה להיכנס לתמונה ולייצר עבור התושבים אפשרות נוספת, של שיפור חזית בתים ושיפור איכות חייהם".

תמ"א 38 לא מציל מרעידת אדמה?

החלטת בית המשפט: עיריית רמת גן לא תוכל להפסיק את התמ"א