חדשות    

בשורה לעולים חדשים: קצבת הזקנה שלהם תעלה ב-8%

קרדיט: shutterstock

אם פעם עולים חדשים שעבדו עשר שנים לא קיבלו תוספת על הוותק, עכשיו הם יוכלו ליהנות ממנה

קצבאות הזקנה של עולים יעלו ב-8%. זאת, לאחר שייכנס לתוקף השלב האחרון ברפורמת "תוספת הוותק". הרפורמה, שיזמה מפלגת ישראל ביתנו, העלתה בכל שלב את הקצבה לעולים עד  311 שקל (לקשיש יחיד עד גיל 80) ול-656 שקל (עבור זוג קשישים מעל גיל 80).

קצבת הזקנה הבסיסית מסתכמת היום ב-1,554 שקל, ואפשר לקבל תוספת ותק של 50%, עד 2,331 שקל. עד לא מזמן צבירת הוותק התקדמה בהיקף של 2% לשנה, החל מהשנה ה-11 לתשלומי הביטוח הלאומי. כלומר היה צריך להגיע לתוספת מלאה של 50% ותק וגם היה צריך לשלם דמי ביטוח לאומי לאורך 35 שנה. לכן עולים קשישים רבים קיבלו רק תוספת חלקית, או שבכלל לא נהנו מאחת.

ההישג ברפורמה הוא ביטול התקופה של עשר השנים לפני תחילת הצבירה במספר השלבים. יישום הרפורמה זורז בדיונים על תקציב 2019, כלומר, מעכשיו יקבלו הקשישים תוספת מלאה של 50% אחרי עבודה של 25 שנים, ולא אחרי 35 שנים.  משתמע מכך שעבודה  במשך עשר שנים, שלפני תחילת הרפורמה לא הקנתה כל זכות לתוספת, תזכה מעכשיו ב-20%.

בשל כך גדלו קצבאות הזקנה של הקשישים העוים בשיעור של עד 311 שקל ליחיד ו-622 לזוג כאמור, למי שגילו עד 80 שנה, ועד 328 שקל ליחיד ו-656 שקל לזוג למי שגילו מעל 80 שנה. מישראל ביתנונ מסר שהם מתכווניםלקדם חקיקה של חוק "פנסיית מינימום",  וזאת תעמוד בשיעור של 3,700 שקל ליחיד – כלומר 70% משכר המינימום במשק.

מי זכאי לקצבת זקנה

ביטוח אזרח ותיק  הואמענפי הביטוח החשובים ביותר במערכת הביטוח הסוציאלי של ביטוח הלאומי, ומטרתו להבטיח לתושבי ישראל הכנסה חודשית קבועה לעת זקנה.
לקצבת אזרח ותיק (קצבת זקנה) זכאי כל תושב ישראל שנולד בישראל או שעלה לישראל לראשונה לפני גיל 62-60,  והוא עונה על תנאי הזכאות.

מי שעלה לארץ לראשונה לאחר גיל 62-60, תשולם לו, בתנאים מסוימים גמלת אזרח ותיק מיוחדת.

תושב ישראל שעבר להתגורר במדינת אמנה, עשוי להיות זכאי לקצבת אזרח ותיק, גם אם חדל להיות תושב בישראל.

תושב ישראל שהתחיל לקבל קצבת אזרח ותיק בארץ, ועבר להתגורר בחוץ לארץ, עשוי להמשיך ולקבל את הקצבה גם אם חדל להיות תושב ישראל. תוכלו לקרוא עוד במדריך שלנו למטה

מי זכאי לקצבת זקנה וכמה מקבלים – כל התשובות

13,000 מקבלי קצבת זקנה משלמים;סתם דמי ביטוח לאומי; הם פטורים (והם לא יודעים את זה)!