חדשות    

ברקת לסוכנים: אני דואג גם לפרנסה שלכם ולמקום של סוכן הביטוח בתוך המשוואה

משה ברקת

יו"ר לשכנת הסוכנים: דאוג לציבור זה לא רק להוריד תעריפים, ולא רק לשמור על יציבות בעלי ההון. לדאוג לציבור זה לענות ב-23:00 למבוטח חרד

בעקבות הרפורמה בביטוחי החיים מתקיים מתח בין הסוכנים לרשות שוק ההון. לפי הוראה חדשה של רשות שוק ההון ייחתכו העמלות שלהם ויחויבו להחזיר עמלות אם לקוח שרכש דרכם ביטוח חיים יעזוב למוצר אחר תוך שש שנים.כמו כן רפורמה עתידה להוזיל את ביטוחי החיים בכל האפיקים, בניגוד לדעת הסוכנים שהרפורמה מייקרת אותם

 הממונה על רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון, משה ברקת,  ניסה להרגיע את הסוכנים בכנס לשכת סוכני הביטוח השנתי באילת והודיע כי הוא תומך בפרנסת הסוכנים, אך מצפה כי יהפכו לסוכנים אובייקטיבים שיקבלו שכר מהלקוח ישירות או בכפוף להרשאתו מחברת הביטוח.

"אני מאמין לחברות ולסוכנים שהם דואגים למבוטחים ואני נחוש שזה מה שיכתיב את סדר היום שלנו – הדאגה למבוטחים. שירות, מחיר, כיסוי ביטוחי, טיפול באוכלוסיות מוחלשות. מקצוענות ואנושיות".

ברקת הוסיף "סוכני הביטוח, אני דואג גם לפרנסה שלכם ולמקום של סוכן הביטוח בתוך המשוואה, כפי שאני נחוש לדאוג ליציבות חברות הביטוח ולצרכי המבוטחים. ביטוח זה לא עסק כל כך קל והמבוטחים צריכים מי שיטפל בהם. גם ראש הממשלה, צריך סוכן ביטוח. המטרה שלי היא שירות בלתי מוטה, אובייקטיבי ושכר שיקבל הסוכן מהלקוח או מהמוצר בהרשאת הלקוח. מגיע לסוכנים לקבל תשלום עבור הערך שלהם".

ברקת הבהיר כי "המודל שאנחנו מובילים אליו יהיה רווחי יותר גם עבורכם. מי שיתן ייעוץ פנסיוני למבוטחים זה אתם סוכני הביטוח". על כך הגיב יו"ר לשכת סוכני הביטוח ליאור רוזנפלד:

"ההחלטה להטיל עונש קולקטיווי של החזר עמלות שש שנים אחורה היא לא נכונה, לא מקצועית ולא מידתית. אנחנו לא נקבל משוואה שבה יציבות החברות עומדת לפני הסוכנים. הענף הזה יהיה שוויוני בפני כולם. עד לפני חודש, לא היתה כל בעיה ביציבות כאשר נתנו הנחות של 30%, 40%, 50% ואפילו 60% לכל החיים. אז לא היתה בעיה של יציבות חברות הביטוח, והיא לא קיימת גם עכשיו. אנחנו בעיצומו של מו"מ מול רשות שוק ההון בנושא זה, ואני מקווה שתימצא הדרך להסכם הוגן לטובת ציבור החוסכים והסוכנים.

רוזנפלד פנה למנכ"לי החברות ואמר: "השמיעו קולכם, הביעו דעה מול האוצר בצורה ברורה ושאינה משתמעת לשתי פנים, אמרו שאתם רוצים לשמור על שותפי האמת שלכם מזה עשרות שנים, שאתם רוצים לשמור על סוכני הביטוח. לא רק מותר לכם – אתם מחויבים לכך, לציבור שיושב כאן וגם לציבור בישראל. בכל פרסום שלכם חייבת להיות הפנייה גם לסוכני הביטוח".

עוד הדגיש רוזנפלד: "לדאוג לציבור זה לא רק להוריד תעריפים, ולא רק לשמור על יציבות בעלי ההון. לדאוג לציבור זה לענות ב-23:00 למבוטח חרד. זה ללוות מבוטח בטיפול רפואי מציל חיים. לרוץ למקום התאונה של המבוטח במוצאי שבת ולסייע לו. אנחנו ציבור נחוש, שאוהב את העבודה שלו, אנחנו לא נוותר על המקצוע שלנו".

מי מגן על סוכני הביטוח?

סוכני הביטוח רוצים להמשיך לגבות תגמול הנגזר מדמי הניהול – פנו לביהמ;