תיירות    

חיסכון בברצלונה – המדריך המלא

ברצלונה בזול – המדריך המלא

ברצלונה היא יעד מושלם בן מספר ימים. בירת קטלוניה נחשבת לאחת הערים האטרקטיביות והפופולאריות ביותר עבור התייר הישראלי, ומציעה למגיעים אליה הכל מהכל: ארכיטקטורה, היסטוריה, טבע, תרבות, כדורגל ועוד. זאת ועוד, טיול בברצלונה יכול בהחלט להיות בעלויות סבירות, בטח אם יודעים מה לעשות כדי לצמצם אותן. המדריך הבא יראה לכם איך ניתן לחקור את ברצלונה בזול.

טיסות

נקודת ההתחלה של כל טיול בברצלונה היא טיסה הנוחתת בשדה התעופה El Prat הסמוך לעיר. בעידן השמיים הפתוחים של נתב"ג, וכאשר הביקוש לעיר כל כך גבוה, יש מגוון עצום של טיסות. אלו הן חדשות טובות עבור מי שרוצה לחסוך, שיודע שאם רק ישקיע את המאמצים ויבצע כמה בדיקות – יוכל למצוא טיסות במחירים משתלמים, אפילו של כ-300-400 דולרים לשני הכיוונים.

לברצלונה ניתן למצוא טיסות סדירות, היוצאות כל ימות השנה. כלל האצבע בטיסות אלה הוא שלרוב המחיר עולה ככל שהמטוס מתמלא (וככל שמועד הטיסה מתקרב), כך שהזמנה מוקדמת של טיסה יכול לאפשר את המחירים הזולים הרצויים. טיסות השכר (צ'ארטר) יהיו פעמים רבות זולות יותר בנקודת ההתחלה, ובהן כן תוכלו למצוא דילים משתלמים ברגע האחרון – זה אפשרי, אבל מומלץ לא לבנות רק על זה בשיאה של עונת התיירות. לצד זה יש אופציות נוספות להוזלת המחיר, דוגמת בחירה בטיסה Low Cost או טיסה עם עצירת ביניים, בה חשוב לבדוק שמשך העצירה הוא סביר ולא ארוך מדי.

מלונות

בעיר כל כך מפותחת מבחינה תיירותית, לא מפתיע מדוע היצע המלונות בברצלונה הוא רחב מאד, או אפילו אינסופי. הבחירה של המלון עשויה להשפיע על חוויית הטיול בברצלונה, הנוחות שלו וגם המחיר הכולל, כשיש מספר דרכים להוזיל את המחיר. המלונות המבוקשים יותר יהיו ממוקמים בלב ברצלונה, למשל בסמוך לשדרת הרמבלס, לרובע הגותי ולכיכר קטלוניה. המחיר של מלונות אלה יהיה לרוב גבוה יותר, כך שמי שמתרחק מעט מהמרכז יוכל להוזיל את העלויות. מצד שני, לא תמיד זה מומלץ: אם מתרחקים צריך לבזבז זמן יקר מדי יום על נסיעות וגם כסף, מה שעלול לפגוע מעט בחוויית השהות בעיר. לכל אחד המבקר בברצלונה צריכים להיות השיקולים שלו.

המלונות נבדלים ביניהם גם בדרגה שלהם. יש מלונות בברצלונה בדרגה בסיסית של כוכב או שניים, ומנגד מלונות מפוארים בני ארבעה או חמישה כוכבים. בדרך כלל מגיעים לעיר במטרה לחקור אותה, ולכן המלון לא צפוי לעמוד במרכז הטיול (להבדיל מיעדים קלאסיים של נופשי בטן גב). המשמעות היא שאפשר בהחלט לבחור מלון ממוצע, בדרגה של שלושה או לכל היותר ארבעה כוכבים. יש בברצלונה מספר מלונות איכותיים וזולים בדרגה נמוכה יחסית, וכדי להגיע אליהם חשוב לבחון מה הם מציעים, לחפש ביקורות של אורחים קודמים ועוד.

דילמה שמאפיינת רבים הטסים לחו"ל היא האם להזמין טיסה ומלון בנפרד, או בצורה של חבילת נופש. אין לכך תשובה חד משמעית, כי לכל מקרה יש מאפיינים משלו. בכל אופן כן מומלץ לבצע בדיקות לכאן ולכאן, ולראות מה הכי משתלם בתאריכים שלכם ובסוג הטיול שאתם מחפשים. מהניסיון שלנו חבילות נופש רבות הן זולות יותר מאשר הזמנה בנפרד של טיסה ומלון, אבל חשוב לראות מה מקבלים במחיר. יש חבילות רבות שמציעות מלונות מרוחקים ממרכז ברצלונה, או אפילו בקוסטה בראווה. לא לכולם זה מתאים לעשות את הנסיעה הדי ארוכה הזו מדי יום.

תחבורה ציבורית

ברצלונה היא לא עיר שצריך בה רכב: הרחובות צפופים, הגישה לאזורים רבים בעייתית ואין חניה. במקום זאת, כמעט כל התיירים בוחרים להתבסס על התחבורה הציבורית של ברצלונה, שלמרבה השמחה היא מאד יעילה. ניתן להגיע באמצעות התחבורה הציבורית כמעט לכל נקודה בעיר בקלות יחסית. רוב התיירים יעדיפו להתבסס על המטרו.

גם מבחינת התחבורה הציבורית יש כמה דרכים לחסוך. הראשונה היא פשוט להתנייד ברגל מתי שזה אפשרי. במרכז ברצלונה האתרים החשובים נמצאים במרחק קצר יחסית, וניתן לעשות חלק מהמסלולים ברגל – מה גם שבעיר עם ארכיטקטורה כל כך יפה, והפתעות המסתתרות בכל פינה, עצם ההליכה היא אטרקציה בפני עצמה. אם שוהים במרכז העיר אפשר לשמור את התחבורה הציבורית למצבים שמחייבים זאת, למשל נסיעות לפארק גואל ולאתרים אחרים מרוחקים באופן יחסי.

בטיול ממוצע אתם כן צפויים להשתמש במטרו ובאמצעי התחבורה הציבורית האחרים מספר פעמים לפחות, כך שרצוי לשאול איך אפשר לחסוך במחיר. כרטיס המטרו הבסיסי עולה 2.15 יורו, נכון לשנת 2017, והוא פחות מומלץ: הוא מאפשר נסיעה ב-Zone 1 בלבד, בלי אפשרות להחליף בדרך אמצעי תחבורה.  כרטיס משתלם הרבה יותר הוא כרטיס ה-T10, שמציע עשר נסיעות במחיר של 9.95 יורו (פחות מיורו לנסיעה). הכרטיס הזה מאפשר נסיעות הן במטרו והן באוטובוסים – בתנאי שמשך הנסיעה הוא עד שעה ורבע – ומספר אנשים יכולים להשתמש בו. אם לדוגמא טסים כזוג לברצלונה, אפשר לבחור לנצל אותו לחמש נסיעות עבור כל אחד. גם כאן הכרטיס הבסיסי מאפשר נסיעות באזור Zone 1 בלבד, אבל לרוב הנסיעות זה מספיק.

למי שרוצה להשתמש בכרטיס רק ביום אחד, הכרטיס היומי עשוי להתאים. הוא מאפשר שימוש ללא הגבלה בתחבורה הציבורית למשך יום אחד, במחיר של 7.6 יורו נכון לעכשיו – שימו לב שלא ניתן להעביר את הכרטיס הזה בין מספר אנשים. בברצלונה סוגים אחרים של כרטיסים שאמנם משתלמים פר נסיעה, אבל לא מתאימים לרוב האנשים המגיעים אליה לטיול קצר בן חמישה ימים. לכן מומלץ להתבסס על כרטיס ה-T10 ברוב המקרים.

אטרקציות

לב ליבו של טיול בברצלונה הוא ביקור באטרקציות הרבות שהעיר מציעה. החדשות הטובות מהבחינה הזו הן שרוב האטרקציות בברצלונה הן במחיר סביר לכל הדעות, ולפעמים גם בחינם. את המבנים של גאודי אפשר לראות בחלקי העיר השונים: ה-מבנה המפורסם הוא הכנסיה הבלתי גמורה, הסגרדה פמיליה, לצד מבנים דוגמת קאזה מילה וקאזה באטיו. יש שיסתפקו בלראות אותם מבחוץ – מראה עוצר נשימה – אם כי גם החלקים הפנימיים יפים מאד (הכניסה לתוך המבנים אינה זולה עם זאת). עד לפני מספר שנים פארק גואל היה בחינם. כיום זהו לא המצב, אבל עדיין אי אפשר לוותר עליו.

הרובע הגותי מזמין אתכם לשיטוט חינמי של מספר שעות בין המבנים היפים והסמטאות הצרות שלו, וכך גם שדרות הרמבלה, הנמל היפה של ברצלונה ועוד. מומלץ לטייל טיול חינמי בין מספר שעות בפארק סיוטאדלה, "פארק המצודה", כשמרחיקי הלכת יבקרו גם בפארק המבוך המרוחק מעט יותר ממרכז העיר.  מופע מזרקות הקסם המפורסם, המתקיים בערבים בסופי שבוע (בדקו את הזמנים המדויקים במועד הביקור שלכם), מציע לכם חוויה אודיו-ויזואלית מרהיבה ללא תשלום.

בדומה לערים תיירותיות אחרות, גם בברצלונה יש כרטיסי תיירות שמאפשרים כניסה מוזלת ולעיתים חינמית לאתרים מהמיטב של העיר. כרטיס ברצלונה קארד (Barcelona Card) מאפשר כניסה ללא תשלום ליותר מ-15 אתרים ומוזיאונים בברצלונה (דוגמת מוזיאון השוקולד, מוזיאון המדע או המוזיאון לאמנות קטלונית), הנחה בגובה של כ-15-30% לרוב על אתרים אחרים (הסגרדה פמיליה, גן החיות, מוזיאון פיקאסו, מוזיאון קבוצת הכדורגל בקאמפ נואו), הנחות על מסעדות ומקומות בילוי, נסיעה חינם בתחבורה הציבורית של העיר ועוד. ניתן לרכוש אותו לתקופה של שלושה ימים, ארבעה ימים או חמישה ימים, במחירים של כ-45-60 יורו. הכרטיס לא מתאים לכולם, ולכן מומלץ להחליט מראש מהם האתרים שעשויים לבקר בהם בעיר. אם חלק משמעותי מהם נמנה על רשימת ההנחות של הכרטיס, הרכישה שלו תהיה משתלמת. אחרת, מדובר בסכום כסף די גבוה שעלול להיות מבוזבז בלי "להחזיר תמורה לאגרה".

מי שמעוניין לבקר במוזיאונים מהמיטב של ברצלונה, יוכל לרכוש את כרטיס Articket שמאפשר כניסה חינם וללא תור לאתרי אמנות ותרבות בעיר: קאזה מילה, מוזיאון פיקאסו, המוזיאון לאמנות מודרנית, המוזיאון הלאומי לאמנות קטאלוניה ואחרים. מחיר הכרטיס הוא כ-30 יורו, מה שמציע חיסכון אפשרי של כמה עשרות יורו. חשוב לוודא כאן אפילו יותר שאתם מתכוונים לבקר במוזיאונים ובאתרים הנכללים בו – לא תמיד אלו האתרים הראשונים שיבקרו בהם תיירים המגיעים לברצלונה בפעם הראשונה.