שוק ההון    

ברוקלנד – רווח גולמי של 3% ; ההאטה בשוק המגורים בברוקלין

ברוקלנד

חברת הנדל"ן האמריקאית ברוקלנד-אפריל לימיטד, ששתי סדרות אג"ח שלה נסחרות בתל-אביב, דיווחה על תוצאות חלשות ברבעון השני בהמשך לתוצאות פושרות ברבעון הראשון של השנה. זאת ועוד – החולשה בשוק המגורים ברוקלין, בו היא פועלת, נמשכת.

מתחילת 2018 ועד סמוך למועד הדו"ח, חתמה החברה על 34 חוזי מכירה של דירות בהיקף כספי של כ-21.3 מיליון דולר. ההכנסות ברבעון השני של 2018 הסתכמו ב-27.7 מיליון דולר, בהשוואה לכ-2.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. מבחינת קצב מסירת הדירות, החברה מסרה 32 דירות במהלך הרבעון שהיקף ההכנסות בגינן הסתכם בכ-17.1 מיליון דולר.  הרווח הגולמי ברבעון השני עלה לכ-0.85 מיליון דולר, בהשוואה לרווח גולמי של כ-0.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. מדובר ברווח גולמי נמוך במיוחד של 3%.

החברה הפסידהברבעון השני  0.3 מיליון דולר לעומת הפסד של 3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון השני הסתכם בכ-1.5 מיליון דולר, לעומת תזרים שלילי בסך של כ-13.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. נכון ל-30 ביוני 2018, ההון העצמי הכולל של ברוקלנד אמנם מסתכם בכ-67 מיליון דולר, אבל מה שחושב – ההון המיוחס לבעלי המניות הוא 8 מיליון דולר בלבד.

על רקע התוצאות, אמר בועז גלעד, מנכ"ל ברוקלנד-אפריל: "אנו מסכמים את הרבעון השני עם עלייה בהכנסות, בהמשך למסירה של 32 דירות, מספר השקול  לכמות המסירות שביצענו בשנת 2017 כולה. אנו ממשיכים ביישום המהלך האסטרטגי, במסגרתו החברה עוברת לייזום פרוייקטים גדולים יותר, בהיקף של 30-70 יחידות דיור, וצופים כי הפירות של תהליך זה יבואו לידי ביטוי במהלך הרבעונים הקרובים. בשוק בברוקלין מסתמנת לאחרונה האטה מסוימת, המתבטאת בירידת מחירים מסוימת ובקצב איטי יותר של עיסקאות, אך למרות זאת תחושתנו שהשוק עדיין פועל בצורה בריאה וששינויים אלה אינם מהותיים באופיים. אנו ממשיכים להרחיב את פעילותנו בברוקלין,  ובחודשים הקורבים נעביר לשלבי תכנון ושיווק 4 פרוייקטים בהיקף של כ-100 יחידות דיור".

עיקרי תוצאות המחצית הראשונה 2018 – ההכנסות במחצית הראשונה של 2018 עלו לכ-33 מיליון דולר, בהשוואה לכ-14.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. מבחינת קצב מסירת הדירות, החברה מסרה 36 דירות מאז תחילת 2018 ועד סמוך למועד פרסום הדו"ח, שהיקף ההכנסות בגינן הסתכם בכ-22.5 מיליון דולר.ההפסד הגולמי במחצית הראשונה של 2018 הסתכם בכ-0.13 מיליון דולר בהשוואה לרווח של כ-1.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. החברה סיימה את המחצית הראשונה של 2018 בהפסדשל כ-2 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-6.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת במחצית הראשונה של השנה היה שלילי בסך של כ-10.2 מיליון דולר, לעומת תזרים שלילי של כ-16 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

מחילת השנה השלימה החברה מספר עיסקאות:

  • באפריל 2018 השלימה החברה את רכישת הזכויות בפרויקט Cooper 189, מידי Brookland Upreal A1 LLC (להלן: "חברת אג"ח 1"), ומידי Brookland Upreal A2 LLC (להלן: "חברת אג"ח 2"), שהחזיקה בכ-62.2% מהזכויות בפרוייקט. החברה ביצעה את הרכישה באמצעות חברת New Brookland LLC,  בתמורה השווה לסך של 6.8 מיליון דולר , המהווה את העלות שהושקעה בפרויקט. תוספת הרווחים שינבעו לחברת הנכס מהשלמת הפרויקט וזאת בחלוקה בין חברת אג"ח 1 לחברת אג"ח 2 בהתאם לשיעור החזקותיהן בחברת הנכס עובר למועד המכירה.
  • ביום 30 באוגוסט בוצעו ההתקשרויות המפורטות להלן שעיקרן מכירת מלוא ההחזקות בחברת הנכס Atlantic Brookland LLC המחזיקה בפרויקט הידוע בשם Atlantic 929 Ave (מ- Brookland Upreal A2 LLC לתאגיד בבעלות מלאה של New Brookland LLC, אשר תמומן, בין היתר, באמצעות הלוואה שנטלה חברת הנכס.

    במועד ההשלמה, רכשה הרוכשת את מלוא (100%) זכויות ההשתתפות בחברת הנכס בתמורה השווה לסך של 14 מיליון דולר ארה"ב המהווה את עלות המלאי של חברת הנכס, בתוספת הרווחים שינבעו לחברת הנכס מהשלמת הפרויקט. סך של כ-9.8 מיליון דולר ארה"ב מתוך תמורת הרכישה מומנה באמצעות הלוואה שנטלה חברת הנכס בסך כולל של כ-11.3 מיליון דולר. יתרת תמורת הרכישה תשולם לאחר השלמת המכירות בפרויקט.

  • ביום 30 באוגוסט אישר דירקטוריון החברה התקשרות של Washington BU LLC, תאגיד בשליטת החברה המחזיק בנכס הידוע בשם 257 Washington Avenue לצד ג' שאינו קשור לחברה לבעל השליטה בה. תמורת העיסקה מסתכמת בכ-13.5 מיליון דולר.