חדשות    

בקרוב: עלייה לרכבת ישירות בכרטיס אשראי – בשלב ראשון לעובדי ישראכרט

אומנם ייקח זמן עד שכל בעל כרטיס אשראי  יוכל לעלות ישירות לרכבת בכרטיס אשראי בלי לסחוב רב קו או את הכרטיס המודפס, אבל בינתייםעובדי ישראכרט יוכלו להעביר כרטיסי ישראטכרט עם צ'יפ לשערי הכניסה בתחנות – במקום לרכוש כרטיס נייר או רב קו. הצ'יפ שבכרטיס יתממשק למערכת התשלום של הרכבת. בינתיים הפיילוט ייערך ב-11 תחנות בלבד, ת"א ההגנה, ת"א השלום, אשדוד עד הלום, אשקלון, בנימינה, נתניה, רחובות, לוד, יבנה מזרח ומודיעין מרכז. כאשר בימים הקרובים יותקן שער חכם גם בתחנת באר יעקב..  במקרה שהפיילוט יצליח יפנה גם לקהל הרחב.

בשלב הפיילוט יחויב כרטיס האשראי על רכישת כרטיס חד פעמי ולא חופשי חודשי או יומי, אך בעתיד  הכרטיס גם יתאים למסלולים אלו, וכן לאזרח ותיק, סטודנט וכו. נזכיר כי רב קו משמש גם לרכבת וגם לאוטובוס, אך הפיילוט לנסיעה ברכבת בלבד, כך שייתכן שזה יפגום בהחלטה של הנוסעים לבחור דווקא בכרטיס האשראי.

הפיילוט מיועד בעיקר לנוסעים מזדמנים שלא מחזיקים ברב קו ,כמו תיירים אך גם למי שרוצה לקצר הליכים. הסיבה שרק ישראכרט משתתפת בפיילוט היא פשוט כי היא החברה היחידה שניגשה לקול קורא של רכבת ישראל, כי היא החברה היחידה שהנפיקה לכל הלקוחות שלה כרטיסי אשראי בינלאומיים שניתן לשלם איתם בטכנולוגיה ללא מגע.. בלאומי קארד ובכאל טרם סיימו הליך דומה.

הסיבה  שהפיילוט כולל  בשלב זה רק את עובדי ישראכרט ובני משפחותיהם, היא  שישראכרט צריכה לבצע התאמות בכרטיס האשראי הקיים כדי להתאים אותו להתחבר לוואלידטורים של הרכבת. את ההתאמות תבצע ישראכרט בשלב ראשו רק בכרטיסים שתנפיק לעובדים שלה ולבני משפחותיהם שישתתפו בפיילוט. בעולם קיים שירות דומה בלונדון הכולל גם תחבורה ציבורית באוטובוסים

מרכבת ישראל נמסר: "רכבת ישראל משקיעה משאבים רבים בהטמעת טכנולוגיות מתקדמות, לשיפור השירות וחיסכון בזמן. לאחרונה מבוצע בהצלחה פיילוט נוסף הכולל פיצוי אוטומטי במקרה של עיכוב, הנטען ישירות לכרטיס הרב קו, וכן הוטמע מדד עומס באתר וביישומון, וכן מוצגים נתונים בזמן אמת על תנועת הרכבות. בחודשים הקרובים ייבחן הפיילוט, ועל פי תוצאותיו יוחלט האם להרחיבו גם לתחנות נוספות ולקהל הרחב".

אורי אלון, משנה למנכ"ל בקבוצת ישראכרט מסר: " ישראכרט שמה לעצמה מטרה לאמץ טכנולוגיות תשלומים מתקדמות אשר יצעידו את החברה קדימה. הפיילוט החדש משדרג את חווית הלקוח באמצעות תשלום ללא מגע ולמעשה מאפשר ללקוחות נסיעה ברכבת באמצעות העברת כרטיס אשראי של ישראכרט".

חברות האשראי ישראכרט וכאל הציגו גידול בהכנסות הרבעון

עיריית תל אביב לדיירים בתוואי הרכבת הקלה: שפצו את החזית על חשבונכם