חדשות    

בקרדיט סוויס מצפים שהצמיחה בהשקעות וביצוא תביא לצמיחה בתמ"ג בישראל ל-3.2% בשנת 2015

קרדיט סוויס פרסם תחזית מתוקנת מעניינת על כלכלת ישראל כחלק מהתחזית לשווקים המתעוררים.,האנליסט הראשי של קרדיט סוויס לנושא ישראל הוא נמרוד מבורך. הוא קובע שיפור קל בתחזית הצמיחה: הגידול בצמיחת התוצר הגולמי בישראל (GDP) הואט במידה ניכרת ברבעון השלישי של השנה בגין הסכסוך הצבאי בעזה, אבל ככל הנראה הצמיחה התחדשה עם סיום הלחימה. כלכלני קרדיט סוויס מניחים ששיעור הצמיחה ברבעון היה בין חצי אחוז לאחוז אחד בהשוואה רבעונית, נמוך יחסית לגידול רבעוני של 1.9% ברבעון השני ו-2.9% ברבעון הראשון של השנה. הנתונים לחודש ספטמבר מצביעים על התאוששות משמעותית בפעילות הכלכלית לאחר ההאטה (ואולי אף הירידה) ביולי-אוגוסט. הפעילות ברבעון השלישי מושפעת בעיקר מיצוא.

בקרדיט סוויס מצפים שהצמיחה בהשקעות וביצוא תביא לצמיחה בתוצר הגולמי בשיעור של 3.2% בשנת 2015, לעומת שיעור של 2.1% בשנת 2014. (התיקון כלפי מטה לתחזית הצמיחה לשנת 2014 כולה, מ-2.7% ל-2.1% הושפע מהפעילות הנמוכה מהצפוי ברבעון השלישי). כמו כן צופים גידול בהשקעות בשיעור של 4.5% בשנת 2015 (לעומת 1.4% בלבד ב-2014), בעיקר בגין מיזמי תשתית גדולים. צמיחה מהירה יחסית בסחר העולמי בשנת 2015 (5% על פי תחזיות קרן המטבע הבינלאומית) מבשרת טובות ליצוא הישראלי, ומאפשרת אומדן של גידול 4.5% ביצוא בשנת 2015 אחרי שתי שנים רצופות של עמידה במקום. את ההאטה הצפויה להמשך בגוש האירו מאזנת הירידה הנמשכת בשער השקל.

לשנת 2016 צופים כלכלני קרדיט סוויס צמיחה ריאלית של התוצר בשיעור של 3.3%. גידול חזק בביקושים ליצוא הישראלי מצד שותפי הסחר המסורתיים (איזור האירו וארצות הברית) הם הסיבה העיקרית לאופטימיות לשנת 2016.
בכל הנוגע למצב האינפלציה מזכירים כלכלני קרדיט סוויס שבמהלך ספטמבר נרשמו מדדים שליליים. הירידה מושפעת בעיקר מירידה מחירי המזון וההאטה בביקושים המקומיים.