חדשות    

בקו הסגול והירוק של הרכבת הקלה לא תשולם קרן חניה

חניה

עיריית תל אביב לא תבקש תשלום קרן חניה על פרויקטים ללא חניות סמוך לתוואי הרכבת הקלה. הבוקר (ד') אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תיקון למדיניות העירונית לתקנון החניה בתחומי העיר, עקב  התקדמות בתכנון וביצוע קווי הרכבת הקלה. במקרים שבהם תוואי המסילות לא יאפשר כניסת רכב לחניות במגרש, לא ייגבה תשלום קרן חניה.

קרן חניה או כופר החניה נדרשת כאשר מוגשת בקשה להיתר בנייה לבניין חדש או לבניין העובר שיפוץ אשר במסגרתו נוספות יחידות דיור (תמ"א 38, פינוי- בינוי וכיוב') במקום שבו אין ליזם פתרון חניה פיזי במגרש המיועד וזאת בהתאם לתקנים שונים הנוגעים לייעוד הבניין ).
בשל מצוקת החניה באזורי הביקו. אז מחייבות רשויות את מבקשי ההיתר במקרים הנ"ל לשלם לקרן חניה.

עד היום, חייבה עיריית תל אביב בעלי מגרשים בתשלום קרן חניה, כדי לממן חניונים ציבוריים קרוב לפרויקט. אבל מעתה בתוואי הקו הסגול והקו הירוק של רכבת הקלה, העתיד בחלק מהמקרים לחסום כניסות לחניות בפרויקטים שאושרה בהם תוכנית בנייה הכוללת חניות,  לא תידרש קרן חניה. התיקון יחול על שורה של מקטעים מסוימים ברחובות: בן יהודה, ארלוזורוב, אבן גבירול, אלנבי, העלייה, לוינסקי, ודרך ההגנה.

תגובת עיריית תל אביב-יפו: הוועדה המקומית אישרה תיקון למסמך המדיניות בנוגע לקרן חניה, הקובע כי במקרים שבהם תוואי הרכבת יגרום לכך שלא תתאפשר כניסת רכב לחניות מאושרות בבניינים או מעבר לכלי רכב בצד הרחובות בהם עוברת הרכבת, רשות הרישוי לא תדרוש הקמת חניות, ובהתאם לא ייגבה תשלום עבור קרן חניה. באשר לבקשות שהוגשו אחרי יוני 2016 להיתרי בניה בתחום שנקבע כסגור למעבר כלי רכב- מבקשי ההיתר יוכלו להגיש בקשה לפטור בהתאם למדיניות החדשה והן תיבחנה לגופן"

מהו כופר חניה, מה עושים אם הקבלן לא יכול לספק חניה

תיקון היסטורי: פיצויים לתושבי כפר שלם על הרכבת הקלה