חדשות    

בעקבות הקורונה תוארך שהייה של 1,700 פועלים סינים

עובדים סינים לא מגיעים. בעקבות מכת הקורונה אישרה הממשלה את החלטת יפעת שאשא ביטון, שרת הבינוי והשיכון, להאריך את אשרת השהייה של כ- 1,700 פועלים סינים בענף הבנייה עד לסוף יוני 2020.

עקב הקורונה נדחתה הגעתם של פועלים חדשים מסין, לכן הוחלט להאריך את שהייתם של אלו הנמצאים בארץ. זו לא הפעם הראשונה שהעובדים מקבלים הארכה. משום שהליכי הגיוס של העובדים החדשים איטיים, הם קיבלו ארכה מיוחדת עד לחודש דצמבר, ובנוסף ניתן להם חודש התארגנות. בינתיים התרחש עוצר הטיסות על סין, שעליו הכריז שר הבריאות יעקב ליצמן בעקבות פניות של קבלני כוח אדם בענף והתאחדות בוני הארץ -ולכן שהותם הוארכה בחודש נוסף. כעת, ההארכה הקרובה היא עד יוני, וייתכן שתהיה הארכה נוספת.

אם לא הייתה מאושרת הייתה צפויה פגיעה בהתקדמותם של פרויקטים חשובים של בנייה למגורים ולתשתיות למגורים המתבצעים בימים אלו.

במשרד השיכון ציינו כי בהתאם לחוות דעת גורמי מקצוע במשרד, הפסקת עבודתם של כלל העובדים הוותיקים קודם הגעתם של העובדים החדשים, עלולה להביא לפגיעה בהתקדמותם של פרויקטים חשובים של בניה למגורים ולתשתיות למגורים המתבצעים בימים אלו. זאת, בין היתר, בהתחשב בכך שסה"כ המכסה הכוללת של עובדי בנין זרים להעסקה אצל קבלני הבניין בישראל באמצעות תאגידי הבניין עומדת על עד 15,300 עובדים. לדברי נתנאל לפידות, סמנכל אסטרטגיה ומדיניות במשרד, כדי לתת מענה לדרישות ענף הבנייה לידיים עובדות צפויים להגיע עוד כ-500 עובדים ממולדובה ו-500 עובדים מאוקראינה."

השרה יפעת שאשא ביטון: "הארכת השהייה נדרשת על מנת להבטיח שגם מצבים חריגים כמו המצב כעת לא תפגע תנופת הבנייה בישראל, לטובת רוכשי הדירות". בנימין דרייפוס, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון הוסיף: "מחובתנו כמשרד האמון על ענף הבנייה בישראל, לפעול בכל תרחיש ולהבטיח המשך תקין של פרוייקטי בנייה ותשתיות בארץ".

אביגדור יצחקי – צריך להביא עשרות אלפי עובדים סינים; אז מחירי הדירות יירדו

דו"ח המיליארדרים – שלשה ישראלים נוספו; הסינים מגבירים קצב – 2 מיליארדרים חדשים בשבוע