חדשות    

בעקבות הקורונה אל על מבטלת טיסות גם לאיטליה

אל על הכריזה כי תבטל את הטיסות לאיטליה למשך שבועיים ליעדים מילאנו, ונציה, רומא וכן נאפולי בטיסות סאן דור.  הביטול יחל מחר, יום שישי 28/2/20 עד לתאריך 14/3/20.

עוד הוסיפה אל על שגם הטיסות לבנגקוק יבוטלו: מיום שני 2/3/20 ועד 27/3/20 (המראה אחרונה לבנגקוק ביום ראשון, 1/3/20 ומבנגקוק לת"א ביום שלישי, 3/3/20).

כמו כן תדחה את  פתיחת הקו שלה לטוקיו. הטיסה הישירה הראשונה לטוקיו, שהייתה אמורה להיות הראשונה ליעד, תידחה מ-11 למרץ בעקבות  התפשטות וירוס הקורונה והחובה להיכנס לבידוד עם החזרה ליפן (ולנוכח החשש של רבים לטוס למזרח הרחוק ובכלל),  ל-4 לאפריל.

בנוסף, השהיית פעילות החברה לבייג'ינג והונג קונג תוארך עד לתאריך 2/5/20. נוסעים המחזיקים בכרטיסים לטיסות המבוטלות יוכלו לקבל כספם בחזרה, לחלופין, נוסעים המעוניינים בטיסה חלופית יפנו למוקד השירות של החברה או לסוכן הנסיעות דרכו בוצעה הזמנתם.

עוד נודע שסורבה כניסתם של 25 נוסעים זרים שנחתו בשדה התעופה רמון מטיסה מברגמו שבמחוז לומברדיה באיטליה. הנוסעים – 19 מהם איטלקים והיתר בעלי אזרחויות שונות – נותרו במטוס בהתאם להחלטת שר הפנים אריה דרעי. המטוס ימריא בחזרה לברגמו כשעליו 25 הנוסעים הזרים שנחתו ועוד 119 נוסעים אחרים היוצאים מישראל, רובם איטלקים. בנוסף, סורבה כניסתם של 23 נוסעים שנחתו בנתב"ג מוונציה וממילאנו בטיסת איזיג'ט, והם יטוסו בחזרה בקרוב.

משרד הבריאות עדכן כי אדם שנדבק בנגיף הקורונה הגיע לישראל ממילאנו שבאיטליה ביום ראשון בטיסת אל על LY382, שנחתה ביום ראשון ב-16:10. בהמשך הוסיף המשרד כי האדם שנדבק בנגיף ביקר גם בחנות "הפיראט האדום" באור יהודה ביום שני, 24 בפברואר, בין השעות 09:00 ל-10:00. כל מי שהיה בטיסה או בחנות בשעה הרלוונטית חייב להיכנס באופן מיידי לבידוד בית למשך 14 יום ממועד הנחיתה ולדווח על כך באתר משרד הבריאות או במוקד המשרד 5400*. אם במהלך הבידוד מופיעים תסמיני חום או שיעול או קושי בנשימה יש להתקשר באופן מיידי למוקד 101 של מד"א.

באמצעות מדיניות מס שטוח איטליה הפכה למקלט מס

הנהלת אל על לעובדים: ";ימים קשים לפנינו והחלטות כואבות";