חדשות    

בעיריית כפר סבא אפשר לעבוד אחרי גיל הפרישה בלי בעיה

כך לפי החלטה של ראש העיר המקצרת הליכים. מגיל 70 עדיין יצטרכו לקבל את אישור המועצה

באתר הון כבר פרסמנו בעבר שיותר ויותר מבוגרים ממשיכים לעבוד אחרי גיל הפנסיה. עכשיו בכפר סבא זה על פי חוק. מי שמעוניין להמשיך לעבוד גם אחרי גיל הפרישה הקבוע בחוק, יוכל לעשות זאת עד גיל 70 באישור אוטומטי. בהתאם להמלצת המנהל הישיר ולהחלטת ועדת משאבי אנוש.

עד כה  עובדי עירייה שהיו מעוניינים להמשיך לעבוד לאחר גיל הפרישה ועד גיל 70, התבקשו להצטייד בהמלצת מנהלם הישיר להמשיך לעבוד בתפקידם וכן באישור ועדת משאבי אנוש, ואז הנושא היה עובר לבחינת ראש העירייה. ההחלטה החדשה למעשה מבטלת את השלב אצל ראש העיר, כלומר היענות אוטומטית לאחר שני השלבים הראשונים וזה נכון לכלל עובדי העירייה. אבל אם העובדים חצו את גיל 70 יצטרכו לקבל אישור ממועצת העירייה

כיום בעיריית כפר סבר מועסקים כ-3,000 עובדים.ובכל שנה  מוגשות 50-60 פניות בממוצע של עובדים שעברו את גיל הפנסיה להארכת שירות עד גיל 70. המשמעות הגורפת של שינוי ההחלטה היא שכל הבקשות יאושרו..

אומנם במגזר הציבורי רבים מהעובדים פורשים בגיל הפרישה, אבל לעיתים קרובות לעובד  קשיי הסתגלות לחוסר התעסוקה ולישיבה בבית. בפועל תחולת החיים היא גבוהה יותר מגילי הפרישה. להערכת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, תוחלת החיים לגברים בישראל היא 80.7 שנים, ולנשים 84.6 שנים.

עובדים שממשיכים לעבוד בעירייה אחרי גיל הפרישה ממשיכים בתפקידם ובהיקף המשרה שמילאו, ובאותו השכר.אלו יכולים להחליט לדחות את קבלת קצבת האזרח הוותיק מהביטוח הלאומי או לקבל קצבה חלקית תוך המשך ההעסקה לאחר גיל הפרישה.

ראש העירייה, רפי סער, אמר: "צריך להבין שבשנת 1900 תוחלת החיים בעולם המערבי היתה 50 שנה, ואילו היום תוחלת החיים היא כ-80 שנה. אני פוגש עובדים שמלאים במוטיבציה והתלהבות לעבוד ולתרום לארגון ואינם רוצים להפסיק לפתע את מרוץ החיים בהגיעם לגיל פרישה. אני רואה יתרון גדול בהעסקה של עובדים מבוגרים. הם מנוסים, נאמנים לארגון ומכירים מקרוב את המדיניות. לכן הנחיתי להעניק לעובדים אלה את האפשרות לעבוד בגיל 70 בעירייה, כך שעובדים מקצועיים וראויים יקבלו את האפשרות להמשיך לעבוד".

מהו גיל הפרישה

כיום גיל פרישה – הגיל שבו ניתן לפרוש מעבודה לגמלאות הוא כיום 67 לגברים ו- 62 לנשים
גיל פרישת חובה הוא הגיל שבו מעסיק רשאי לחייב עובד לפרוש הוא 67 (לנשים וגברים), אך אם עובד מבקש להמשיך ולעבוד מעבר לגיל זה, המעסיק חייב לשקול את בקשתו באופן פרטני
גיל פרישת החובה של אלמנות צה"ל והורים שילדם נפטר עקב שירותו הצבאי הוא 72, ושל הורה שילדו נפטר מכל סיבה אחרת הוא 71
גיל הזכאות ליציאה לפנסיה מוקדמת הוא 60.