את הרבעון סיים ברווח נקי של 1.1 מיליארד שקל לעומת730 מיליון שקל בתקופה המקבילה
בנק לאומי, בניהול רקפת רוסק עמינח, דיווח על תוצאותיו לרבעון הראשון של 2019. את הרבעון סיים ברווח נקי של 1.1 מיליארד שקל לעומת730 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2018, זינוק של כ-30%. התשואה להון זינקה ל-12.7%, לעומת 9% ברבעון המקביל ומול 9.5% בדוח המסכם של 2018.
התשואה להון בנטרול השפעת מכירת לאומי קארד עמדה על שיעור של 10% – ובלי תוצאות לאומי קארד 8.6% ברבעון המקביל.
ההכנסות מריבית נטו הסתכמו ב-2.12 מיליארד שקל, לעומת 2 מיליארד שקל ברבעון המקביל. ההכנסות שאינן מריבית עמדו על 1.5 מיליארד שקל, מול 1.09 מיליארד שקל ברבעון המקביל – העלייה בהכנסות מיוחסת בעיקרה לרווח לפני מס של 314 מיליון שקל שנרשם ממכירת לאומי קארד, לצד ייסוף בשער החליפין של השקל מול הדולר.
כמו כן, מתוך סכום ההכנסות שאינן מריבית, ההכנסות מעמלות עמדו על 809 מיליון שקל, מול 1.02 מיליארד שקל ברבעון המקביל, ירידה של כ-20%.
בעקבות התוצאות, יחלק לאומי דיווידנד בשיעור של 40% מהרווח הנקי בהיקף של 437 מיליון שקל. בנוסף, הבנק הודיע על תוכנית רכישה עצמית נוספת של מניות בהיקף של עד 700 מיליון שקל – מהלך שדומה במהותו לחלוקת דיווידנד לבעלי המניות. מדובר בתוכנית רכישה עצמית שנייה של לאומי לאחר שביצע בשנה שעברה תוכנית דומה בהיקף של 700 מיליון שקל.
תיק האשראי לציבור של לאומי הסתכם נכון לסוף מרץ 2018 ב-277 מיליארד שקל – עלייה של כ-2.2% מתחילת 2019. בתחום האשראי הקמעוני למשקי בית, משכנתאות ועסקים קטנים לא חל גידול במהלך הרבעון הראשון כשעיקר הגידול הוא באשראי עסקי.
הבנק נהנה ברבעון ראשון מהכנסות של 18 מיליון שקל בסעיף הוצאות להפסדי אשראי, לעומת הוצאות של 130 מיליון שקל ברבעון המקביל. ברבעון הראשון ההכנסות בגין הפסדי אשראי היו 0.03% מתוך תיק האשראי הכולל של הבנק, לעומת הוצאות בשיעור של 0.19% ברבעון המקביל אשתקד.
בנק לאומי בוואטסאפ – משיק שירות באפליקציה
בנק לאומי רוצה תוכנית כמו פליי קארד