חדשות    

בנק ישראל יקצה עד 15 מיליארד דולר מיתרות המט"ח למערכת המקומית

בהמשך להודעת בנק ישראל ב-16.3.2020 על הפעלת כלי נזילות נוסף בשווקים הפיננסיים  –  קשירת עסקות החלף לפרעון לשבוע מול מערכת הבנקאות המקומית – בנק ישראל מרחיב את השימוש בכלי זה.

עסקת החלף היא עסקה בה לקוח קונה נכס פיננסי א' (מטבע מדד, סוג ריבית) תמורת נכס ב', ובאותו זמן סוגר עסקה עתידית הפוכה, שבה הוא מוכר את ב' וקונה את א', לפי מחיר ותאריך קבועים מראש. העסקאות נועדו כדי להגן על חברות עסקיות מפני שינויים במחירי הנכסים.

בנק ישראל יקצה בשלב זה עד 15 מיליארד דולר לעסקות החלף מול מערכת הבנקאות המקומית גם לטווחים של למעלה משבוע. בנק ישראל ימשיך להפעיל כלי זה כל עוד הלחצים לנזילות דולרית ימשיכו להיות גבוהים מאוד.

יצוין שכלי זה מופעל על ידי שימוש ביתרות המט"ח שבנק ישראל צבר  בשנים האחרונות. רמת היתרות הגבוהה מאפשרת את הספקת הנזילות הנדרשת למערכת הפיננסית המקומית באופן יעיל.

כלי זה מתווסף למכלול הכלים שבבהם בנק ישראל משתמש כדי להשיג את מטרותיו: יציבות מחירים, תמיכה במדיניות הכלכלית של הממשלה וביציבות המערכת הפיננסית.

בנק ישראל יבחן מעת לעת את דרכי הפעולה בכלי זה ויתאים אותן לפי הצורך, ויוסיף לנקוט במגוון צעדי המדיניות שעומדים לרשותו ככל שיידרש.​

בנק ישראל תומך בהנחיות האוצר למתכונת עבודה בשעת חירום וסיוע לעצמאים

לידר שוקי הון: בנק ישראל צפוי להוריד את את הריבית ולרכוש גם אגח קונצרניות

​​​​​