שוק ההון    

בנק דיסקונט רוכש את דקסיה בתמורה ל-670 שקל במזומן; ימוזג לתוך מרכנתיל

לילך אשר טופילסקי מנכלית דיסקונט צילום: רון קדמי; יח"צ

נחתם הסכם מיזוג  במסגרתו, בכפוף להתקיימות תנאים מתלים, כמו למשל אישור הממונה על ההגבלים,  יתמזג בנק דקסיה לתוך בנק מרכנתיל דיסקונט שבבעלותו של בנק דיסקונט.

דירקטוריון דקסיה הודיע הבוקר לבנק ירושלים כי הוא דוחה את הצעת המיזוג המתוקנת שהוגשה בתחילת נובמבר וכי הוא מעדיף את ההצעה של בנק דיסקונט. במסגרת העסקה ישלם בנק דיסקונט 670 מיליון שקל במזומן וירכוש 100% מהמניות של דקסיה.

לפני מספר שבועות העביר בנק ירושלים את הצעתו לרכישת דקסיה, בתמורה לסכום של 730 מיליון שקל אך הצעתו כללה תשלום במזומן של 350 מיליון שקל כרכיב של מזומן ו- 380 מיליון שקל נוספים הציע בנק ירושלים בדרך של הקצאת מניות החברה הממוזגת אשר יהוו 27% ממנה.

מדקסיה נמסר כי הדירקטוריון ביקש חוות דעת כלכליות מפרופסור אמיר ברנע ומבנק ההשקעות המלווה את הבנק בתהליך זה. בחוות הדעת התייחסו לשתי ההצעות ולתמורה המוצעת בכל אחת מהן לבעלי מניות הבנק. שתי חוות הדעת היו כי ההצעה של בנק ירושלים נמוכה משמעותית מהתמורה שהציעו בקבוצת דיסקונט.

יו"ר דירקטוריון דקסיה לבנה פישמן כתבה במכתב הדחיה לבנק ירושלים: " למעלה מן הדרוש נציין כי פנייתכם מעוררת קשיים נוספים וכן כוללת תנאים וסייגים אחרים אשר אינם מקובלים על הדירקטוריון ואולם לאור האמור לעיל אין צורך לפרטם. בנסיבות אלה החליט הדירקטוריון לדחות את הצעתכם".

בכוונת הבנק לפרסם, בתוך 14 ימים ממועד החתימה על הסכם המיזוג, דיווח מיידי בדבר זימון אסיפת בעלי המניות לאישור המיזוג