HON TV    מדריכי בנקאות    

בנקאות דיגיטלית – בדרך לעולם דיגיטלי, וזול יותר; ככה תחסכו בעמלות

בנקאות דיגיטלית זה לא רק פפר. כל הבנקים נמצאים בדיגיטל, לכולם יש אפליקציות, אפשרות לפעולות דרך האינטרנט. פפר, של בנק לאומי, הוא המיתוג הכי חזק  בין הבנקים המקומיים, אבל לכל בנק יש פעילות דיגיטלית. האם כדאי להיות שם? כן  האם הכל בדיגיטל? עדיין לא, וכנראה שבכל מצב יהיה גם צורך בסניפים (אבל פחות). בינתיים אל תוותרו לעצמכם – תבדקו, זה  זול מהעלויות שאתם משלמים היום.

אז בהמשך לסרטון, יש לנו בשבילכם גם – מדריך של הבנקאות הדיגטלית (לטוב ולרע)  וגם פפר עושה רעש בתקשורת

והסרטון בקצרה – הדיגיטל משתלט על כל  תחומי החיים שלנו. העיניים לא זזות מהמסך, חלק גדול מהפעילות היומית שלנו  כבר נעשית אונליין ובכלים דיגיטליים שונים, ואפילו את הקניות אנחנו כבר עושים אונליין. אבל בנק? בנק יכול להיות דיגיטלי? נראה שגם אם אתם חובבי דיגיטל שמאמצים בחום כל פיצ׳ר חדש שיוצא, הצירוף של בנק דיגיטלי יעורר בכם הסתייגות קלה.

ועדיין, תרצו או לא, המהפכה בדרך. אז שווה להקדיש שתי דקות להבין מה בכל זאת הבנק הדיגיטלי יכול לתת לנו ולמה זה לא מאיים כמו שזה נשמע.

אז מהו בנק דיגיטלי?

הביטוי קצת טריקי כי כיום רוב הבנקים מאפשרים פעילות דיגיטלית אבל לא מלאה. לדוגמה – ביצוע פעולות בעו״ש, רכישת ניירות ערך, העברה כספית, ואפילו הפקדת שיקים. אבל למעט פפר, של לאומי, אין בינתיים בנק דיגיטלי מלא. אבל לא לדאוג, בקרוב זה יגיע מיתר הבנקים.

בפפר, וזה יהיה גם בבנקים האחרים, יש ניהול חשבון דיגיטלי מלא כולל תהליך פתיחת החשבון ללא צורך להגיע לסניף, ובכלל זהו – בבנקאות דיגיטלית אין סניפים – אז סליחה יוסי מהסניף, שמחתי להכיר, אבל התנאים שאתה נותן לנו לא מספיק מפתים, ביחס לבנק הדיגיטלי – אז אנחנו עוברים למיכל מהצ'אבוט – סליחה.

 

וזה לב העניין – כן דיגיטל, לא דיגיטל, מה שחשוב לכם אמור להיות – כמה זה עולה לכם? והדיגיטל זול יותר ויעיל יותר – אין תורים ואין טפסים עם אינספור חתימות. יש אתכם מול המחשב, מבצעים פעולות שוטפות, ובעלויות נמוכות.

בפפר, כל פעולות החשבון השוטפות (הפקדות, משיכות, העברות וכדומה) הן ללא עמלות כלל. גם על הפעולות החריגות יותר שעליהן כן תשלמו עמלה, היא תהיה פחותה לעומת עמלת השירות בבנקאות רגילה. תוסיפו לזה כרטיס אשראי ללא דמי כרטיס, תשואה נאה בפיקדונות ושירותי בנקאות שזמינים 24 שעות ביממה וזאת נשמעת עסקה לא רעה.

ויש גם חסרונות – אי אפשר להתעצבן על יוסי שלא עשה את ההוראה שלכם בזמן; אין גם את המגע האנושי, ויש כאלו שזה חשוב להם. אבל בסופו של דבר, נצטרך להתרגל –  קשר האישי מול הבנקאי – out, שיחות עם רובוטים – in.