מדריכי דירה ומשכנתא    

בכמה סביבה ירוקה מעלה את ערך הדירה

מה כדאי ליד הבית? פארק? שמורת טבע? גינה ציבורית? בכמה זה מעלה, בכלל, את המחירים?

כיום אין כמעט פרויקט שלא מבטיח פארק בסביבת הבית כדי למשוך אליו את הקונים, וזה הגיוני כי אנשים לא רוצים לראות בניינים מנוף ביתם. ריאות ירוקות גם משפרות את איכות האוויר, מספקות צל ומפחיתות את החום והרעש, וכן טובות למשפחות עם ילדים. אז כמה באמת ריאות ירוקות מעלות את ערך הדירה?

פארק

פארק צמוד לדירה הוא מהנופים היוקרתיים ביותר, שני רק לנוף ים, ומעלה את ערך הדירה ב-20%. אם תתרחקו  קילומוטר הערך יעלה רק ב-12% ו-3-5 ק"מ מהדירה המחיר יגיע ל-5% מעל ערך דירה דומה ללא קרבה לפארק. פארק ירוק מבטיח, מרבית הסיכויים, שהנוף יישמר, במיוחד בפרויקטים בשלבי הבנייה.

יש לציין, עם זאת, שאם אתם ממילא בפרבר ירוק כמו כפר סבא הירוקה או באזור פארק המידע ברחובות, עליית המחירים תהיה רק  4%-6% לעומת סביבה עירונית מוחלטת, ובעיקר לעומת תל אביב, שם ערך הדירה יעלה ב-15%. חשוב גם כן שהפארק יהיה נגיש, מואר ובטוח להליכה ברגל.

שמורת טבע, חורשה, פרדס

בשמורת טבע או יער, בדיוק כמו פארק, מחיר הדירה יעלה ב-20% אם הוא צמוד לדירה, וכך גם פרדסים וחורשות.  ומרחק של ק"מ יעלה את מחיר הדירה רק ב-8%.

גינות ציבוריות

בניגוד לפארקים, גינות ציבוריות קטנות עלולות להוריד את ערך הדירה, אלו נחשבות קטנות יותר ובטיחותיות פחות מפארקים, משום שמזמנות אליהן הרבה פעמים נוער הבא להשתכר. לכך נוספים רעש, לכלוך וונדליזם. במקרה זה  מחירי הדירה הצמודה לגינה עלולים לרדת ב- 5%. אם אין בעיה של נוער בסביבה או שהגן נעול, ערך הדירה לא ייפגע ואף עשוי לעלות ב-10%. נציין כי מחירי הדירות  הלא צמודות לגינה לא צפויים להיות מושפעים וגם כן לעתים לעלות בשיעור דומה, בעיקר בקרב משפחות עם ילדים.

עצים בשכונות ותיקות ושדרות

לא חייבים לקנות בית בפרויקט חדש כדי ליהנות מעצים ותרומתם לסביבה ליד הבית. לא רק שעצים ליד הבית מעלים את ערך הדירה ב-5%-10%, כשככל שיש יותר עצים הדירה מתייקרת, אלא שגם קשה למכור יותר דירה שאין בסביבתה עצים כלל.

מה מעלה את ערך הדירה שלכם

בנייה ירוקה תוזיל לציבור משמעותית את יוקר המחייה