חדשות    

ביקושים של כ-4 מיליארד שקל בהנפקת אג"ח של חברת נמלי ישראל

3.8 מיליארד שקל אלו הביקושים  שנרשמו בשלב המוסדי שהתקיים הערב בהנפקת אגרות החוב של חברת נמלי ישראל (חנ"י). חנ"י מקימה את נמל הדרום ונמל המפרץ. בהנפקה השתתפו מרבית הגופים המסווגים במשק, ביניהם גופים מהגדולים בשוק ההון המקומי.  אגרות החוב של החברה מדורגות  בדירוגAAA   על ידי מעלות  S&P ו – 1Aa על ידי מידרוג, באופק יציב.

הנפקת האג"ח הובלה בחברת נמלי ישראל על ידי סמנכ"ל הכספים, טיקו גדות, וראש אגף כספים, גיא שטיינברג, עם היועצת המשפטית  עו"ד יעל מיטס ורשות החברות הממשלתיות בראשות ינקי קוינט ולירון הריס זינגר, מנהלת תחום ההנפקות ברשות החברות הממשלתיות . חנ"י מיוצגת על ידי משרד  עוה"ד גרוניצקי ושות' בהובלת עו"ד שרון ורקר-שגיא. ההנפקה לוותה על ידי דיסקונט קפיטל חיתום  בשיתוף אוריון חיתום והנפקות.

במאי השלימה החברה  בהצלחה רבה הנפקת אג״ח בהיקף כספי כולל של כ-2.5 מיליארד שקל מתוך ביקושי ענק בהיקף של כ-5.1 מיליארד שקל, פי שניים מהסכום שביקשה החברה לגייס

לפי עוזי יצחקי, יו"ר דירקטוריון חברת נמלי ישראל:  "הגיוס המוצלח שהסתיים היום הוא שלב נוסף ביישום חזון  החברה להוביל את פיתוח נמלי הים בישראל לצמיחת המשק הישראלי. הגיוס  יאפשר מחזור חובות קיימים של החברה שניטלו לשם המשך ההשקעה בנמלי הים הותיקים ובניית הנמלים החדשים תוך הכנסת טכנולוגיות חדשות ותהליכים אוטונומיים."

שלמה ברימן, מנכ"ל חברת נמלי ישראל מוסיף: "זהו גיוס אגרות החוב השני של חברת נמלי ישראל שזכה לליווי ותמיכה של דירקטוריון החברה והצלחתו משמחת אותנו. אנו מודים לשוק ההון הישראלי על הבעת האמון בחברה. ההנפקה  המוצלחת מסייעת בפעילות החברה לפיתוח נמלי הים לקידום המשק הישראלי".

חברת נמלי ישראל מקימה, מפתחת ומשכללת את נמלי הים המסחריים בחיפה, באשדוד ובאילת ומופקדת על הקמת הנמלים החדשים: נמל הדרום באשדוד, ונמל המפרץ בחיפה.

רשות המסים בישראל – מה תפקידה? מה מטרתה? ומדוע הציבור לא צריך לחשוש ממנה?

משה כחלון: "ההישג הגדול שלי הוא צמצום הפערים החברתיים דרך הורדת מיסים לשכירים ותוכנית חיסכון לכל ילד"