בואינג אומרת שיש דרישה ל-816 אלף צוותי אוויר חדשים ב-20 השנים הבאות, מתוכם 244 אלף טייסים מסחריים
אם אתם ממבקשים להיות טייסים, אולי כדאי לחפש עבודה באסיה. הביקוש לטייסים ולצוותי אוויר בשוק התעופה האסייתי ממשיך לעלות וצפוי ליצור דרישה ל-816,000 צוותי אוויר חדשים – כשליש מכוח האדם העולמי – שיפעלו מעל שמי היבשת בשנת 2039. כך עולה מתחזית ל-20 השנים הבאות שפרסמה בואינג, יצרנית המטוסים הגדולה בעולם.
לפי התחזית, יהיה צורך ב-244,000 טייסים מסחריים חדשים באסיה, המהווים 38% מכוח האדם העולמי. דרישה זו נובעת בעקבות גידול בלתי צפוי של ציי מטוסים, פרישות ושחיקה בקרב הטייסים הוותיקים. בנוסף, בואינג צופה שיהיה צורך ב-249,000 מכונאים, המהווים 39% מכוח האדם העולמי.
גם בגזרת הביקוש לצוותי הדיילים, בואינג מצביעה על דרישה הצפויה להגיע ל-323,000 דיילי אוויר, המהווים 37% מכוח האדם העולמי, זאת לאור מגוון המטוסים בקרב חברות התעופה, בתקנות רגולטוריות, מודלים עסקיים משתנים, צפיפות המושבים ותצורות שונות המצריכות מתן שירות אישי לנוסעים.
קית' קופר, סגן נשיא להכשרות מקצועיות ושירותים עולמיים בבואינג התייחס לתחזית ואמר: "הביקוש הגובר לטייסים באזור אסיה נותר משמעותי, ואנו צופים כי מגמה זו תימשך. בואינג משקיעה רבות במחזור החיים המלא של מטוס, כדי להבטיח ללקוחותינו כוח אדם מוסמך ומוכשר להטיס, לאייש וכן לתחזק את ציי המטוסים שלהם."
לאחרונה בואינג וחברות התעופה KLM וצ׳יינה אירליינס, הכריזו על הזמנת מטוסים מדגם בואינג 777, שישדרגו ויגדילו את ציי המטוסים ארוכי הטווח הקיימים בחברות. חברת התעופה הלאומית של הולנד KLM Royal Dutch Airlines, המתפעלת את אחד מציי המטוסים המודרנים והיעילים ביותר של אירופה כיום, הזמינה שני מטוסי 777-300 חדשים.
בואינג היא חברה אמריקנית רב לאומית, העוסקת בתעופה ובמערכות חלל. החברה נוסדה בידי ויליאם בואינג בשנת 1916, התרחבה במהלך השנים ובשנת 1997 התמזגה עם מקדונל דאגלס.
חברת האם של בריטיש אירווייז תרכוש מבואינג מטוסים ב-24 מיליארד דולר
בואינג תבצע רכש גומלין מישראל בשיעור של 35%; כ-3.5 מיליארד דולר בעשר השנים הבאות