חדשות    

בהלת הקורונה: ישראלים שייאלצו לשהות בבידוד יפוצו בימי מחלה נוספים

מעודכן ל-02/2020

לפי הודעת משרד הבריאות, הפיצוי יינתן כנגד אישור שיציג העובד על המועד שבו עזב את סין: "אין לפנות לרופא המשפחה לקבלת אישור מחלה בגין ההיעדרות"

אזרחים ישראלים ששבו מסין ונאלצים להיעדר מעבודתם במהלך 14 ימי הבידוד, מחשש להדבקה בנגיף הקורונה, יקבלו פיצוי מלא מהמדינה – כך הודיע אמש משרד הבריאות – לאחר שראש הממשלה הסכים לדרישה זו.

הסכמתו העקרונית של ראש הממשלה בנימין נתניהו לבקשה, נמסרה בישיבה שנערכה בינו לבין בכירי המשרד. הפיצוי יינתן לעובדים באמצעות ימי מחלה שיתווספו לכל עובד, ואלה לא ינוכו מהמכסה הרגילה של ימי המחלה שלהם. לפי הנחיות המשרד, "היעדרות מהעבודה בתקופת הדגירה תיחשב כהיעדרות בשל מחלה, בכפוף להצגת אישור על מועד עזיבת סין". ממשרד הבריאות הוסיפו כי: "אין לפנות לרופאי המשפחה לקבלת אישור מחלה בגין ההיעדרות".

יש לציין כי משרד הבריאות הגדיר כמה צעדים שנועדו למנוע את התפשטות האפשרית של הנגיף בישראל. כצעד ראשון, נסגרה הכניסה לאזרחים סינים לארץ, וכל הטיסות מהמדינה ואליה בוטלו. כמו כן, כל אזרח ישראלי ששב מסין מחויב לשהות בבידוד בביתו למשך 14 יום מרגע הגעתו.

במשרד הבריאות מזהירים: מי שלא יישאר בבידוד ובכך יפר את החלטת המשרד בנושא, ייחשב כעובר עבירה פלילית שעונשה עד שש שנות מאסר. בנוסף לכך, היה והנשא הדביק אזרח אחר וגרם לו נזק, רשאי האחרון לתבוע אותו בתביעת נזיקין אזרחית, שיכולה להסתיים בקנס גבוה.

אתמול הודיע משרד הבריאות כי ימנה פקחים שתפקידם לוודא כי הישראלים המחויבים בבידוד בביתם, אכן יעשו זאת. עוד נודע כי בכוונת המשרד לבחון אפשרות שלפיה תושבים סינים שאמונים על פרויקטים בתחום התשתיות או בתחומים אחרים בעלי חשיבות למשק, יוכלו להיכנס לגבולות ישראל ולהישאר בה – על מנת לקדם את המיזמים ולמנוע פגיעה במשק – וזאת בתנאי שישהו  בבידוד למשך 14 יום, כמו הישראלים שמגיעים מהמדינה שבה משתולל הנגיף.

יצוין כי הוראה זו נוגעת אך ורק לתושבי סין בתפקידים בכירים, אשר נוכחותם בארץ הכרחית לקידום הפרויקטים שבהם הם קשורים.

אקסלנס: נזקי הקורונה עלולים להיות בלתי הפיכים

בעקבות נגיף הקורונה: אמזון וגוגל מתרחקות מסין