בדיקת זכאות – מחיר למשתכן

האם אתה נשוי?
האם אתה מעל גיל 35?
האם היתה לך או לבת/ בן זוגך זכויות בדירה ב-6 השנים האחרונות* ?
האם אתה הורה עצמאי (חד הורי)* ?
 
 

בדיקת זכאות – מחיר למשתכן תספק לכם תשובה לשאלה – האם אתם זכאים לרכוש דירה במסגרת תוכניות מחיר למשתכן? התשובה הזו חשובה מאוד כי מדובר בתוכנית שבה הדירות מוצעות בהנחה גדולה (האוצר מספק לקבלנים קרקע בחינם בתנאי שהמחיר לזכאים יהיה נוח במיוחד). בפועל מדובר על הנחה של עשרות אחזים (כ-20%-30%) ביחס לדירות אחרות בפרויקטים באותו המקום, וזה יכול להסתכם בכ-200-300 אלף שקל – אם אתם חושבים שאתם זכאים, על תוותרו על הבדיקה.

האוצר מתכנון 70-80 אלף דירות במסגרת התוכנית הזו, כשהביקוש עד כה (אלו שנרשמו לתוכנית) עומד על קרוב ל-60 אלף, אבל זה לא אומר שיש עודף היצע של דירות. ההיפך – עד עכשיו שווקו אלפי דירות, ועל כל דירה התמודדו 10, 20 ואפילו 100 זכאים. החשש הגדול שדווקא לא יהיו מספיק דירות בשוק, כך שיהיו זכאים שלא תהיה להם דירה. אבל באוצר מסבירים כי תוך שנתיים/ שלוש הם ישווקו את היקף הדירות שדיברו עליו – 70-80 אלף דירות, ואם כך, אז נראה שלרוב הזכאים אכן תהיה דירה (אם כי, זה תלוי בקצב הנרשמים ובזכאים הפוטנציאליים).

אז נכון, לא בטוח שתהיה להם דירה במקום שהם רוצים, לא בטוח שהדירה תהיה בקומה שהם רוצים? אבל תהיה להם דירה והם יקבלו אותה בהנחה משמעותית; זו מתנה גדולה מהמדינה, וזה בהחלט צעד מבורך.

אז, האם אתם זכאים? בדיקת זכאות – מחיר למשתכן, למעלה, תספק לכם תשובה, וחשוב להבהיר – אלו תנאי הבסיס, ויש מקרים יוצאים מהכלל ותנאים נוספים לצד הקלות לקבוצות מסוימות. כדי לקבל את התשובה המלאה כנסו להסברי מדשרד השיכון והבינוי


מחיר למשתכן – מדריכים: 

מחיר משתכן – ככה תקחו משכנתא

מחיר משתכן – כל מה שצריך לדעת

מחיר משתכן – מה הסיכוי לקנות דירה בפרויקטים האלו?


מחשבונים קשורים:

מחשבון מחירי הדירות – בכמה עלו הדירות בתקופה מסוימת (אתם מגדירים תקופה, ומקבלים תוצאה…)

מחשבון שכר הדירה – בכמה עלה שכר הדירה בתקופה מסוימת (מגדירים תקופה ומקבלים תוצאה)