חדשות    

בגלל כוויה מקפה: נוסעת תבעה פיצויים מחברת התעופה שבה טסה – וזכתה

מעודכן ל-12/2019

נערה אוסטרית שנכוותה מקפה לוהט שהוגש לאביה במהלך טיסה, תבעה את חברת התעופה החברה טענה כי היא אחראית רק על תקריות שנובעות מסכנות הקשורות לטיסה, אבל בית המשפט קיבל את עמדת התובעת

כוויות ממשקאות חמים במהלך טיסה יכולות להיות עילה לתביעה נגד חברת התעופה, כך פסק השבוע בית הדין העליון של האיחוד האירופי (CJEU).

הפסיקה התקבלה בעקבות תביעה שהגישה נערה אוסטרית שדרשה פיצויים מחברת התעופה Niki Luftfahrt בעקבות תקרית שבה נכוותה מקפה חם שהוגש לאביה במהלך טיסה.

חברת התעופה, שכבר הכריזה מאז המקרה על פשיטת רגל, טענה כי אינה נושאת באחריות לתקרית, מאחר שזו איננה נכללת באמנת מונטריאול, שאחראית לפיקוח על מתן פיצויים לקורבנות של אסונות תעופה, או ללקוחות שסבלו מעיכובים, נזק או איבוד כבודה.

חברת התעופה אמרה כי היא נושאת באחריות על תקריות שבהן סכנות הקשורות לטיסה. לפי החברה, לא ניתן לקבוע אם הקפה נשפך בגלל פגם במגש או בגלל התנודתיות של המטוס.

אמנת מונטריאול, שמטרתה הייתה לאזן בין האינטרסים של חברות התעופה ולבין הנוסעים, לא הגדירה את המילה "תקרית". בית הדין קבע שנזקים לא יכולים להיות מוגבלים רק לסכנות הכרוכות בטיסה. חברת תעופה יכולה להיות מזוכה מאחריות, אם תוכיח שהנוסע יצר או תרם לנזק.

כעת הגיע תורו של בית המשפט באוסטריה, שם הוגשה העתירה, להשתמש בפסיקה של בית הדין העליון של האיחוד האירופי, כדי ליישב את הוויכוח בין חברת התעופה והנוסעת.

מעסיקים עובדי משק בית? אתם אולי צפויים לתביעה

הגשת תביעה קטנה – איך מגישים? מה סכום התביעה המקסימלי? ואיך מגדילים את הסיכוי לזכות?