שוק ההון    

באפט על אורקל: "אני לא חושב שאני מבין לאן הענן מתקדם"

את הדברים אמר לאחר שברקשייר מכרה את אחזקותיה באורקל ב-2.13 מיליארד דולר

באפט התראיין ל-CNBC. שם אמר

אחרי שהתחלתי להשקיע באורקל, הרגשתי שאני עדיין לא מבין את העסק", את הדברים אמר לאחר שחברת ברקשייר האת'ווי שבאפט עומד בראשה, חשפה כי ברבעון הרביעי של שנה שעברה מכרה את אחזקותיה באורקל, בשווי 2.13 מיליארד דולר, לאחר שרכשה אותן רק רבעון קודם לכן. זה לא קורה הרבה בחברה, שמחזיקה מניות מסוימות לטווח ארוך ביותר. ברקשייר גם לא נוהגת לבצע השקעות גדולות בטכנולנוגה.

על אורקל אמר:

"אורקל היא עסק נהדר, אבל בייחוד אחרי הניסיון שלי עם יבמ, אני לא חושב שאני מבין לגמרי לאן הענן מתקדם", לפני כשנה מכר את כל אחזקותי ביבמ

גם על הענקיות בתחום אמר: "אני נדהם ממה שאמזון עשתה בתחום. ועכשיו גם מיקרוסופט עושה אותו דבר, אז אני לא יודע לאן המשחק הזה הולך".

ב-2018 אורקל הפסיקה לדווח על הכנסות הענן שלה, והחלה לדווח עליהן יחד עם מכירות התוכנה שלה. אורקל אמרה כי השינוי נובע מכללי חשבונאות חדשים.

ברקשייר דיווחה כי בסוף השנה החזיקה במניות בשווי 172.8 מיליארד דולר, הכוללות מניות בשווי 40.3 מיליארד דולר באפל, אותה באפט רואה כחברה לייצור מוצרים לצרכנים.

נזכיר  כי לאחרונה לאחר כמה ניסיונות משפטיים שלא צלחו, אורקל פנתה לבית משפט פדרלי, בדרישה כי יקבע שנפלו פגמים במכרז הענן של הפנטגון בהיקפים של מיליארדי דולרים. בכך ניסתה אורקל למנוע את זכייתה הכמעט ודאית של אמזון ווב סרביסז, AWS, יריבתה – במכרז.

המהלך של ענקית התוכנה היה ניסיון  למנוע מצבא ארצות הברית להעניק את חוזה הענן הפוטנציאלי, בסך 10 מיליארד דולרים – לספק יחיד.

אז טענה: פקידי הרכש במשרד ההגנה ביצעו פעולות שהן בניגוד לחוק ואף סותרות את התקנות המסדירות את תהליך בחירת הספק הזוכה במכרז הענן". עוד נטען, טענה שכבר הועלתה בעבר, לגבי מעורבותם של פקידי ממשל במכרז, שבעברם עבדו ב-AWS.

כללי ההשקעה של וורן באפט

החיים האישיים של וורן באפט