קניות באינטרנט    

אתרי קניות ישראליים – טרמינלX או עדיקה?

מעודכן ל-06/2019

כחול לבן אונליין:  אתרים ישראלים ששווים ביקור

סיפור האהבה של ישראלים עם קניות אונליין בענקיות כמו עלי אקספרס, אמזון, איביי ונקסט, הבהירו לקמעונאים בארץ שהם חייבים להצטרף לחגיגה או שיאבדו את הקונים שלהם.

עד לא מזמן, היה נראה שמותגי האופנה הישראלים נשארו הרחק מאחור,ולא הפנימו את המהפכה שמתחוללת מול עיניהם. אבל יש כמה אתרים ישראלים שזיהו את הפוטנציאל, והשיקו אתרי אופנה אונליין. חלקם הצליחו בגדול,אחרים קצת פחות.  

אתרי קניות ישראליים נהנים  כמה יתרונות. הראשון הוא זמן האספקה מהיר יותר מזה של חנויות בינלאומיות.

יתרון שני הוא תחושת ביטחון שמקנה רכישה מעסק מוכר ומקומי, כך שאם יש בעיה אתם יודעים למי לפנות. יתרון נוסף הוא שאתרי האופנה הישראלים מכוונים לטעם הישראלי, למזג האוויר ולעונות השנה בארץ. לא תמיד בגדי הקיץ הגרמנים למשל יתאימו לקיץ הישראלי הלוהט.  

אז אם אתם מעדיפים את אתרי האונליין שלכם קרוב לבית, קבלו את המדריך לאתרי האופנה המובילים בישראל.

עדיקה

עדיקה היא החלוצה בתחום האונליין בישראל, ואחד מהאתרים המצליחים, אם לא המצליח ביותר.  האתר מציע מוצרים מיובאים מתאילנד, מסין ומהונג קונג לצד פריטים המיוצרים בלעדית לאתר. המחלקות השונות מציעות בגדים, אביזרי אופנה, תכשיטים ונעליים. האתר מיועד לקהל ישראלי, אך מתבצעים משלוחים גם לחו"ל. משרדי האתר והמחסנים שוכנים בתל אביב.

עדיקה הוקם ב- 2012  על ידי עדי רונן דדי שוורצברג , שהצטיידו בחברים הנכונים כמו בר רפאלי וסלבריטאיות נוספות שלבשו את הבגדים של עדיקה, ויצרו באזז שהעלה את האתר למודעות הקונות הישראליות.

במקביל הקפידו המייסדים להוביל שיתופי פעולה עם מותגים מוכרים כמו פומה.

ב- 2015 נרכש האתר על יד רשת גולף בסכום מכובד של 40 מיליון שקלים, ובמרץ 2018 הונפקה עדיקה בבורסה לניירות ערך בתל אביב ושוויה נקבע  על 167 מיליון ש"ח. הכנסות האתר ברבעון הרביעי של 2017 גדלו ב-51% ל-21.3 מיליון שקל בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2016.

לאחרונה התרחבה עדיקה עם "עדיקה הום" ,ליין חדש המציע כלי בית מעוצבים, מוצרי טקסטיל, כלי מטבח ועוד. עדי רונן, מייסדת החברה, ויתרה על הבעלות לטובת גולף, אך היא זו שאחראית למהלך החדש.

מה סוד ההצלחה? אתר פשוט וקל לתפעול, עם דגש על חווית משתמש טובה, כמה אפשרויות לשליחות, מחירים סבירים, וכמובן סלבריטאיות חובבות עדיקה.

חסרונות: אחרי הכל אלה בגדים מהמזרח שאפשר אולי למצוא במחיר נמוך יותר באתרים בחו"ל.

טרמינלX

פרויקט הדגל של קבוצת פוקס הושק ב- 2017 ומיד יצר הרבה מאוד התעניינות, בעיקר בזכות מותגים כמו יוניקלו, ויקטוריה סיקרט, אורבן אאוטפיטרס ועוד, שאינם נמכרים עדיין בישראל.  לצד המותגים הבולטים, מציע האתר גם מותג פרטי בשם טרמינלX , שמציע פריטים במחירים נוחים.

בזמן ההשקה כלל האתר פריטים של 40 מותגים, וכמובן יחסי ציבור מאסיביים כיאה להשקעה הגדולה של פוקס באתר.

טרמינלX התחייבו להגעת המשלוח תוך 24 שעות מהרכישה, וכך יצרו שינוי משמעותי עבור הקונים הישראלים שנאלצים לחכות לפעמים יותר מחודש למשלוחים מחו"ל.

מה סוד ההצלחה? אתר מושקע מאוד, תוכן ויזואלי באיכות גבוהה במיוחד וחווית משתמש טובה מאוד. כמובן שהמותגים המבוקשים הם האטרקציה האמיתית באתר, וחגיגה אמיתית למעריצי אורבן אאוטפיטרז ויוניקלו. המחירים סבירים פלוס.

חסרונות: לא ממש מצאנו כאלה כרגע.

Ayuchka

אתר Ayuchka מציע פרטי מעצבי על יד שניה, עם טוויסט קטן- אלה פריטים שהיו בבעלות קודמת אך מעולם לא נלבשו, או שמצבם מצוין, או עודפים מעונות קודמות. באתר מציינים לצד התמונה של הפריט, אם מדובר בפריט שלא נלבש כלל. ליד בגדים  אם אתם חובבי גוצ'י, ג'וסי קוטור, בלנסיאגה ועוד מותגי על שעושים טוב לכל פאשניסטה, זה האתר בשבילכם.

מה סוד ההצלחה? פונה לאוהבי אופנה אמיתיים, שאולי לא יכולים להרשות לעצמם לרכוש מותגי על חדשים, אך עדיין מוכנים לרכוש פריטים בלא מעט כסף. אפשרות רבות יחסית לשליחות.

חסרונות: התמונות באתר לא באיכות מספיק טובה, במקרה של החזרה עלות המשלוח היא על הלקוח, ולא ניתן להחזיר פריטים שנקנו בסייל.

דלתא

המותג הישראלי הוותיק קצת נעלם בשנים האחרונות מהנוף, אבל השקת אתר האונליין שלו היא בהחלט סימן לכך שהוא חזר, ובגדול. לצד חנויות הרשת, האתר מציע קולקציה של בגדים תחתונים, פיג'מות, בגדי ילדים ותינוקות ועוד.

מה סוד ההצלחה? האתר נהנה מהמוניטין הטוב שיש לדלתא כמותג איכותי.  

חסרונות: לא ברור למה חלק מהאתר בעברית וחלקו באנגלית. החזרה והחלפה נעשות בחנויות הרשת בלבד, וזה חברים לא מתאים לעולם הקניות באינטרנט.

יותר ויותר אתרים ישראלים מצטרפים לחגיגת הקניות באינטרנט, הרבה מזה בזכות  גוגל ישראל, שהשיקו את  חג הקניות הישראלי SHOPPINGIL .  השנה גרם חג הקניות לעלייה של 12% במכירות, שהסתכמו ב-72 מיליון שקל, והשתתפו באירוע 1,800 חנויות,לעומת 1400,  ב-2017 עם מכירות של 50 מיליון שקל.

נראה שמותגי האופנה הישראלים מתחילים להפנים שהם חייבים להפגין נוכחות ברשת, ומהר.

מסקר שביצע דואר ישראל על הרגלי הקניות של הישראלים ברשת עלה כי  42% מהישראלים שקונים באינטרנט קונים באתרים מהארץ וגם באתרים מחו"ל.שישה אחוזים מהקונים הישראלים קונים רק באתרים מהארץ, ושבעה אחוזים קונים יותר באתרים מהארץ מאשר מחו"ל. נראה אם כך שלמרות התחרות העזה עם אתרים בחו"ל, ישראלים רבים עדיין מעדיפים לעשות גם את הקניות אונליין שלהם קרוב לבית.

ראש בראש: איך לקנות בגדים- חנויות מול קניות אונליין