שוק ההון    

אקסלנס על הבינלאומי – דוחות חלשים, אבל…

        הבנק הבינ"ל פרסם הבוקר דוחות חלשים עם רווח נקי של 137 מיליון שקל לעומת צפי מוקדם שלנו לרווח של 169 מיליון שקל – כותבים האנליסטים של אקסלנס, אבל משאירים בהמשך מקום לאופטימיות. "רווחי הרבעון משקפים תשואה על ההון של כ-7.2% לעומת  צפי מוקדם שלנו לתשואה על ההון של כ-8.9%.

אירועים חד-פעמיים גרעו כ-1.7% מהתשואה על ההון – בעיקר כתוצאה מתוכנית התייעלות בלתי צפויה לבנק אוצר החייל של כ-24מ' ₪ (כ-16מ' ₪ נטו) וכן כתוצאה מהפרשות בגין דרישת בונוסים מועד מורשי החתימה של כ-45מ' ₪ (כ-29מ' ₪ נטו). כמו כן, הבינ"ל רשם רווח של כ-13מ' ₪ בגין מכירת בניין מטה הבנק בצוריך, שוויץ, כך, שבנטרול האירועים החד-פעמיים, התשואה היית עומדת על כ-8.9%, בהתאם לצפי המוקדם שלנו. 

"הרווחיות ברבעון הקרוב צפוי להיות מרשים במיוחד – ולהערכתנו יעמוד על כ-12% במונחי תשואה על ההון. להערכתנו, רווחי הרבעון הקרוב יכללו רווחי מימוש בניין המטה של בנק אוצר החייל (בתמורה  לכ-82מ' ₪) וכן מכירת מניות הבורסה של הבינ"ל יניב רווח של כ-50מ' ₪ לפחות, אם העסקה תצא לפועל. מנגד, אנחנו מעריכים שאם הבנק יחליט למזג את בנק אוצר החייל לתוך הבנק הבינ"ל, ייתכן ונראה עוד הוצאות.

"בשורה התחתונה: הבנק הבינ"ל הינו בנק מעולה, עם רווחיות נאה של כ-9%, איכות תיק אשראי גבוהה ותשואת דיבידנד נאה. להערכתנו, רווחיות הבנק צפויה להמשיך ולהשתפר גם בשנים הקרובות, כך בסופו של דבר, הרווחיות המייצגת של הבינ"ל תעמוד על כ-9.5%, גבוהה בכ-15% מעל הרווחיות ההיסטורית של הבנק. נכון לבוקר, מניית הבינ"ל נסחרת במכפיל הון חזוי לשנת 2018 של 1 ובמכפיל רווח צפוי של כ 10.6, שהינו יקר משאר הבנקים במערכת והרבה מעל התמחור ההיסטורי שלו. לדעתנו, הבינ"ל, נסחר בתמחור די מלא. העלינו את התחזיות שלנו לרווחי השנים הקרובות בכ-5%, וכתוצאה מכך מעלים את מחיר היעד ל-82 ₪ (לעומת 74 ₪)  אבל אנו שומרים על המלצת תשואת שוק וברמת המחירים הנוכחיים רואים תשואה כוללת (TSR) של כ-6% בלבד".