שוק ההון    

אקזיט לטדי שגיא ב-900 מיליון דולר

SafeCharge של טדי שגיא נמכרת בכ-900 מיליון דולר. שגיא ייקח לכיסו 600 מיליון 

להון נודע כי חברת נואבי הקנדית רוכשת את SafeCharge, חברת שירותי הסליקה של טדי שגיא בכ-890 מיליון דולר.  העסקה משקפת פרמיה של 25% על מחיר המניה כיום. שגיא עצמו, בעל השליטה, ירוויח כ-600 מיליון דולר מהעסקה.

בשנה שעברה ניהלה פלטפורמת התשלומים  של החברה מחזור עסקאות כולל של כ-14 מיליארד דולר. הכנסותיה באותה שנה עמדו על 138.5 מיליון דולר וה-EBITDA(רווח לפני הוצאות מימון, מס, פחת והפחתות) עמד על.3 מיליון דולר – צמיחה שנתית של 24% ו-11% בהתאמה. מאז הנפקת החברה לפני חמש שנים, צמחו ההכנסות וה-EBITDAביותר מפי שלושה.

, החברה מתמחה בטכנולוגיות סליקה, תשלומים וניהול סיכונים ורוב לקוחותיה הן חברות אונליין .לחברה 400 עובדים; בארץ יש לה מרכז פיתוח מתקדם במגדל עזריאלי שרונה שבתל אביב. יתר עובדי החברה מועסקים בבולגריה, אנגליה, אוסטריה, הולנד, סינגפור, קפריסין, הונג קונג, מקסיקו וארה"ב. בין לקוחות החברה הישראלים נמנות Gett, אל על, Kiwi, Just Eat ו-World Duty Free.

נואבי, הרוכשת הקנדית, עובדת עם יותר מ-1,500 ארגוני מכירות עצמאיים (ISO), ספקי תוכנה עצמאיים (ISV), סולקי תשלומים, מפתחים ופלטפורמות מסחר אלקטרוני תוך שהיא מספקת את התמיכה הטכנולוגית, המומחיות ושירות הלקוחות הדרושים לצורך בידול בשוק. פלטפורמת התשלומים של נואבי מנהלת מחזור עסקאות כולל של 16 מיליארד דולר בשנה המבוסס על 52 אלף בתי עסק ו-1,500 שותפי הפצה.

את SafeCharge מנהלים דוד אבגי, המנכ"ל והמייסד וצח ענב, סמנכ"ל הכספים. שגיא, שהקים את SafeCharge יחד עם דוד אבגי, מנכ"ל החברה, מחזיק ב-68.3% מהון החברה, ויקבל מהמכירה כ-600 מיליון דולר. חלקו של שגיא בדיבידנדים שחילקה מהקמתה (כולל לפני הנפקתה לציבור) עומד על כ-100 מיליון דולר, ולכן סך רווחיו מהצלחת החברה עומד על כ-700 מיליון דולר (2.5 מיליארד שקל). בעלי המניות ב-SafeCharge זכאים לקבל את הדיבידנד האחרון עליו הכריזה החברה, 7.22 פני למניה (9.45 סנט).

טדי שגיא סוף סוף מדבר

יבואנית אדידס וריבוק זכתה במכרז לנהל  את חנות הספורט בדיוטי פרי