שוק ההון    

אפקון נכנסת לתחום טעינת רכבים חשמליים

ישראל רייף, יו"ר אפקון; צילום: עזרא לוי

ישראל רייף, יו"ר אפקון אומר היום על רקע החלטת החברה להיכנס לתחום טעינת הרכבים החשמליים – "תחום המטענים החשמליים הציבוריים תופס תאוצה בארץ ובעולם. חדשנות הינו נדבך משמעותי באסטרטגיה שלנו ואנו בדרך לספק חשמל לרכבים חשמליים של כל היבואנים בישראל, כאשר אפקון תהיה אחראית על אספקת המטענים, התקנתם והתפעול שלהם. לשם שימוש ברכב לאורך היום, במיוחד בנסיעות ארוכות, נדרשת טעינה מהירה של הרכב, ללא צורך בהחלפת סוללות, כפי שניסו ליזום חברות אחרות. כבר היום מתכננת החברה את מערך השירות לרכב החשמלי בפריסה ארצית".

אפקון תחבורה חשמלית – חברה בבעלות אפקון הציבורית מקבוצת שלמה, התקשרה עם  יבואני רכב מובילים בישראל בהסכם להקמת מטענים ציבוריים מהירים בצפון הארץ ובדרומה, אשר יאפשרו נסיעה חשמלית רציפה לאורך כל מדינת ישראל. הקמת המטענים הינה במימון משותף של הצדדים, והם יספקו חשמל לרכבים חשמליים של כל היבואנים בישראל, כאשר אפקון תהיה אחראית על התקנת המטענים והתפעול השוטף שלהם ועל אספקת החשמל ללקוחות וחיובם. המטענים יאפשרו טעינה מלאה של רכב חשמלי בתוך כחצי שעה. המטען הראשון יוקם באזור מצפה רמון והשני בגליל. בהמשך צפויה אפקון להמשיך ולהקים מאות מטענים נוספים ברחבי הארץ.

הסכם זה מגיע לאחר סדרת ההתקשרויות של אפקון תחבורה חשמלית עם יבואני הרכב המובילים בישראל להקמת מטענים ביתיים עבור לקוחותיהם. עד כה התקינה אפקון מעל 500 מטענים ביתיים כאמור.

תחום הטענת המכוניות החשמליות הוא תחום מתפתח וחדשני בארץ ובעולם. כיום נוסעות כ- 5,000 מכוניות על הכביש, בעיקר מכוניות היברידיות נטענות. בתחילת 2019 מס' הדגמים של מכוניות חשמליות יגדל, כאשר היצרנים שייצרו מכוניות חשמליות כוללים את מרצדס, אאודי, ב.מ.וו., פורשה, יונדאי, מיצובישי, קיה ורנו.

בנוסף, הקימה אפקון את התשתית לטעינת האוטובוסים החשמליים של חברת מטרופולין ברעננה ושל חברת קווים במודיעין, וכן התקינה מטענים לרכבים חשמליים בחניונים שונים ברחבי הארץ.

אפקון תחבורה חשמלית, אשר הוקמה במהלך שנת 2018, מרכזת את פעילות קבוצת אפקון בתחום הרשתות לטעינת כלי רכב חשמליים. ייחודה של אפקון תחבורה חשמלית הוא בהיותה ONE STOP SHOP לכל צרכי הרכב החשמלי ומשתמשיו, תוך שילוב כלל היכולות של אפקון בתחומים השונים – חשמל, תשתיות, מערכות ניהול ובקרה וציוד, ותוך מתן פתרונות למקרים בהם קיבולת החשמל באתר מוגבלת ויש צורך בהגדלת הקיבולת או בניהול חכם של הקיבולת הקיימת.

מספר הלקוחות הרוכשים כלי רכב נטענים הולך וגדל באופן מואץ ומכאן הצורך לספק להם פתרונות טעינה, הן במרחב הביתי והן במרחב הציבורי.

אפקון הינה חלק מקבוצת שלמה, אשר פעילה מזה שנים רבות בתחומי הרכב בישראל, ובכלל זאת יבואנית רכבי אופל, חברת הליסינג וההשכרה הגדולה בישראל המפעילה צי של למעלה מ- 80,000 כלי רכב, וכן היבואנית של כלי רכב מתוצרת BYD