חדשות    

אפל סטרימינג עקף את ספוטיפיי במספר המנויים בארצות הברית

טים קוק, מנכ"ל אפל

מספר המנויים המשלמים של אפל סטרימינג עקף את ספוטיפיי, במנויים החינמיים ספוטיפיי עדיין מובילה

שירות אפל סטרימינג עקף את ספוטיפיי במספר המנויים המשלמים בארה"ב – כך נכתב בוול סטריט ג'ורנל.

מהכתבה נובע שיש לשירות המוזיקה של אפל 28 מיליון מנויים בתשלום בארה"ב, לעומת 26 מיליון מנויים בלבד לספוטיפיי השבדית.  קצב הצמיחה של אפל מיוזיק גדול יותר ועומד על כ-3% בחודש, לעומת כ-2% בחודש לספוטיפיי.

אבל בקיזוז המנויים המשלמים, מספר המנויים הכולל בארה"ב של ספוטיפיי, המציעה גם מסלול חינמי נתמך פרסומות, הוא עדיין גדול יותר. לספוטיפיי יש גם יותר מנויים משלמים בעולם – 96 מיליון לעומת 50 מיליון לאפל מיוזיק. לספוטיפיי יש עוד 111 מיליון מנויים במסלול החינמי.

אבל לפי הערכות קצב הגידול הגלובלי של אפל עומד על כ-3%, לעומת כ-2% לספוטיפיי, והפער בשווקים מחוץ לארה"ב מצטמצם, במיוחד במדינות דוברות אנגלית שבהן חנות המוזיקה אייטיונז זכתה בעבר לפופולריות.
לצד אפל סטרימינג וספוטיפיי שירותי הסטרימינג הגדולים הם פנדורה שירות גילוי מוזיקה ותיק, סאונדקלאוד המכוון בעיקר לחובבי מוזיקת האינדי ופידליטי המקצועי יותר.
 אפל מיוזיק חיברה את ישראל לצריכת המוזיקה העולמית בקיץ 2016.אומנם עדיין יש לה פחות מנויים, אבל יש לה מספר כפול של כותרים. היא משתמשת בחנות המוזיקה של אפל, אייטיונז –  כספריית ענק. אפל מיוזיק מציעה למנויי השירות שלה מוזיקה וווידאו עם תו תקן האיכות של החברה, ויתרונות טכניים למשתמשי אפל, מחשבי מק וסלולריים של אייפון. בנוסף, יש לאפל מיני "הטבות" כמו בכורות של אמנים בינלאומיים חזקים במיוח דאו תחנת רדיו אמיתית מסביב לשעון. הממשק של אפל מיוזיק פשוט, אך מבחר המוזיקה כולל הישראלית  מספק עבור הקהל המקומי.
 ספוטיפיי שינתה את הרגלי האזנה בעשור האחרון, והיא הפכה לחלק מהותי בהכנסות שמגלגלת תעשיית המוזיקה, ואף יצאה להנפקה בבורסה.