מובייל וגאדג'טים    

אפל השיקה IOS13 – מערכת הפעלה חדשה לאייפון – וגם הרגה את אייטיונס

טים קוק, מנכ"ל אפל
מעודכן ל-06/2019בין החידושים: הגברת הפרטיות, דיסק און קי לאייפד

באירוע המפתחים שלה הכריזה אפל על מערכת ההפעלה iOS 13 לאייפון ולאייפד, על עדכונים למערכת ההפעלה במחשבים הנייחים והניידים, על המק פרו החדש במחיר המסתכם ב-12,000 דולרים. מבחינת האייפון השדרוגים מעטים ולא מהותיים אך יש שינוי אצל משתמשי האייפד. מערכת ההפעלה של האייפון נותרה כמעט וזהה, השעון של אפל כלל זכה לשדוגים נחוצים, מערכת הפעלה חדשה למחשבי המק ואחרי שש שנים אפל נזכרה לעדכן את המק פרו.

פרטיות מוגברת
החידוש העיקרי הוא הפרטיות המוגברת, שעליה הכריזה אפל. בעדכוןן החדש אפל תאפשר למשתמשים לשלוט באילו פרטים השירותים האלו שואבים, לרבות כתובת אימייל. לא תהיו חייבים להשתמש בכתובת ג'ימייל שלכם, אפל תציע כתובת מייל אנונימית שאותה תשתף עם השירותים האלו, ואף מבטיחה הגנה מוגברת בשירותים השונים, כמו פייסבוק שידועה בכזאת עם לא מעט הדלפות של כתובות מייל.אפליקציית התמונות תזהה כפל תמונות ותבליט רק את התמונה הטובה ביותר, כך שהגלרייה תקטן ותתפוס פחות מקום.עוד בתחום המדיה בגרסה החדשה ניתן יהיה לערוך סרטונים, לרבות שינוי הזווית, הוספת פילטרים ושינוי הבהירות. יתר על כן אפל תאפשר טלפונים את מצב הלילה החוסך סוללה, מה שהיה קיים זה זמן רב במחשבים שלה.

אייפד – מסך בית חדש וחיבור לדיסק און קי

 האייפד יגיע עם מסך בית חדש, שיאפשר צפייה בווידג'טים כמו מזג אוויר ויאפשר ביצועיפ מקבילים טובים יותר. לדוגמה, ניתן יהיה לפתוח את הדפדפן ואת המייל במקביל, כשחצי מסך על האימייל וחצי מסך על הדפדפן. ניתן יהיה להעתיק תכנים בין האפליקציות ולקבל "מעבר" חופשי ביניהן, ממש כמו במחשב. עוד האייפד יאפשר האייפד חיבור של כונן חיצוני נייד, לרבות דיסק און קי ואפילו מצלמה באמצעות חיבור או מתאם יעודי. וכן ישירות מהכונן אל תוך האייפד ואחר כך שיתופו בענן.
. ניתן יהיה להוריד גם קבצים מהדפדפן, לשתף אותם ואף לבצע קיצורי דרך באמצעות המקלדת כמו צילום מסך. באפל טוענים כי הדפדפן החדש הותאם בצורה מלאה לאתרים השונים, לרבות היישומים המשרדיים של גוגל, כמו הגוגל Docs.
מק פרו חדש
"המק פרו החדש סוף סוך שודרג ומגיע בעיצוב לא אופייני לאפל. הוא כולל שלדת אלומיניום עם זוג ידיות וגלגלים, כך שתוכלו לקחת את המחשב לכל מקום בקלות. עוד המחשב מעוצב במחשבה על קירור הרכיבים הפנימיים, ומלבד שילוב חורים לאוורור במארז עצמו, הוא כולל גם גופי קירור מהחכמים ביותר שניתן למצוא כיום", אומרים באפל.
מות האייטונס
אפל בין היתר הכריזה על מות תוכנת האייטונס, ובמקום זאת פיצלה אותה לשלוש אפליקציות נפרדות: אפל מיוזיק, אפל טיוי ואפליקציה נוספת לפודקסטים. אפליקציית האפל טיוי תתמוך בניגון של תוכני 4K ב-HDR 10, דולבי וויז'ן וכן פורמט האודיו דולבי אטמוס. עוד כחלק מצמצום הפערים בין מכשירי האייפד למחשבי המק, אפל כעת הוסיפה את האפשרות להשתמש באייפדים כמסך נוסף למחשב באופן אלחוטי לחלוטין. כלומר, תוכלו להשתמש באייפד (וכן, גם העיפרון החכם) על מנת לעשות פעולות עם מחשבי המק, ממש כמו עם מסך נוסף.טים קוק, מנכ;ל אפל: מעולם לא הייתי אופטימי יותר בקשר לעתידה של החברה;

מחקר חדש: הסוללה של אייפון נמוכה ב-30% ממה שהבטיחה היצרנית