חדשות    

אנדרו אביר הוא המשנה לנגיד בנק ישראל

 ממשלת ישראל אישרה היום בישיבתה השבועית את מינויו של אנדרו אביר לתפקיד המשנה לנגיד בנק ישראל. אביר ייכנס לתפקיד היום, ה-9.2.2020. במסגרת תפקידו כמשנה לנגיד הוא ימשיך לשמש כחבר בוועדה המוניטרית ובמועצה המנהלית של בנק ישראל.

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון: "אני מודה לראש הממשלה ולשרים על שקיבלו את המלצתי למנות את אנדרו אביר למשנה לנגיד, ולחברי הוועדה למינויים בכירים אשר בדקו את כשירות המינוי ואישרו אותו. אני מאחל לאנדרו הצלחה רבה בתפקידו ובטוח בהצלחתו".

אביר יחליף את ד"ר נדין בודו טרכטנברג שסיימה את תפקידה בסוף פברואר שנה שעברה. במסגרת תפקידו כמשנה לנגיד ימשיך אביר לשמש כחבר בוועדה המוניטרית ובמועצה המנהלית של בנק ישראל.

אביר החל לעבוד ככלכלן בבנק ישראל בשנת 1987, ניהל במשך חמש שנים את חדר עסקאות המט"ח של הבנק, ובשנת 2008 מונה לסגן מנהל חטיבת השווקים. בשנת 2011 מונה אביר למנהל חטיבת השווקים.

אביר היה  ב-9 השנים האחרונות מננהל חטיבת השווקים של בנק ישראל ומאז 2017 היה גם חבר בוועדה המוניטרית. אביר בעל תואר ראשון בכלכלה ומדע המדינה מאוניברסיטת אוקספורד ותואר שני במנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית. הוא החל לעבוד ככלכלן בבנק ישראל בשנת 1987, שימש מנהל חדר עסקאות המט"ח של הבנק, ולאחר מכן סגן מנהל חטיבת השווקים וראש האגף הפיננסי בחטיבה.

נגיד בנק ישראל ממליץ על אנדרו אביר לתפקיד המשנה

נגיד בנק ישראל: ב-2020 האטה בצמיחה