חדשות    

אמזון השיקה את הגרסה החינמית של אמזון מיוזיק במודל של ספוטיפיי

אמזון השיקה השבוע  את הגרסה החינמית של שירות המוזיקה שלה, אמזון מיוזיק. האפליקציה תהיה זמינה לכל המשתמשים ויהיו בה פרסומות. המודל הזה לא מקרי. היא מתחרה במודל של ספוטיפיי, המחזיקה ב-140 מיליון משתמשים בגרסה החינמית עם מודל זהה, וכן בוטיוב מיוזיק ובאפל מיוזיק.

גרסה חינמית של אמזון כבר הושקה בספטמבר למשתמשי אלקסה על מכשירי אקו, הרמקולים של אמזון. הגרסה מתאימה לאנדרואיד, לאפל ולסטרימרים של אמזון . הגרסה בתשלום מתחילה ב-9.99  דולר ונכללת במנוי אמזון פריים, מנוי ייעוד יעלה 14.99 דולר.  לשם השוואה הסכום עבור הפרמיום של ספוטיפיי הוא 9.99 דולר בחודש. באפל יש רק שירות בתשלום, גם כן בשיעור 9.99 דולר בחודש. ביוטיוב מיוזיק, שנחת השנה בישראל, לצד הגרסה החינמית עם הפרסומות משלמים  כ-20 שקל לגרסה נטולת פרסומות, האופציה הכי זולה עד כה

החיסרון הגדול של השירות החינמי הוא הקטלוג המצומצם, ודאי לעומת ספוטייפיי. 2 מיליון שירים בגרסה החינמית לעומת 5 מיליון בגרסה בתשלום. הסטרימינג המוזיקלי והתחרותי כנראה לא יביא הרבה רווחיות לאמזון, שנכנסת מאוחר לשוק. ההערכות בשוק הן כי אמזון מתכוונת להשתמש בשירותיה החינמיים כדי לדחוף לצרכנים מוצרים שלה כמו רמקולי אקו למשל.

אחרי פרסום ההשקה של השירות עלו מניות אמזון בכ-0.5%, כאשר במקביל מניותיה של מתחרתה, ספוטיפיי ירדו ב-5% ועדיין נסחרות במגמת ירידה 24 שעות לאחר מכן, לאחר שכבר הציגה דוחות טובים שהכו את התחזיות. נכון להיום ספוטיפיי שולטת בשוק החינמי של סטרימינג מוזיקה ואפל בשוק של מנויים בתשלום.
מלבד ארבעת השירותים הגדולים, מתחרים בו עוד כמהשירותים מקומיים כגון פנדורה בארה"ב, דיזר בצרפת ואירופה, טיידל ושירותי הסטרימינג הסינים,  הרוסיים ההודים והיפנים.