חדשות    

אל על בשיתוף פעולה עם כאל ודיינרס – ישלמו 125לחברה מיליון שקל על תפעול כרטיס ומועדון Fly Card

אל על מעדכנת על שיתוף פעולה עם חברות כרטיסי אשראי בנוגע לכרטיס Fly Card. תוקף ההסכמים הקודמים הוא עד ספטמבר 2019,  וכעת אישר דירקטוריון החברה את התקשרות החברה בהסכם עקרונות להתקשרות חדשה עם דיינרס קלוב ישראל וכרטיסי אשראי לישראל בע"מ (דיינרס וכאל) בעניין הנפקה ותפעול של כרטיסי אשראי ממותגים לחברי מועדון הנוסע המתמיד של החברה,  לתקופה של עשר שנים החל מיום 1 בספטמבר 2019, עם זכות יציאה הדדית לכל אחד מהצדדים לאחר שבע שנים. כמו כן אישר הדירקטוריון להתקדם לחתימה על הסכם עקרונות, עם חברת Mastercard על בסיס מכתב כוונות מחייב שהנ"ל שלחה.

על פי ההסכם ינפיקו חברות האשראי לציבור חברי מועדון הנוסע המתמיד, כרטיסי אשראי ממותגים של מותג מאסטרקארד ו/או של מותג דיינרס משולב עם מאסטרקארד. חברות האשראי ינפיקו באופן בלעדי כרטיסי אשראי ממותגים מסוג "ברונזה", וכן כרטיסי אשראי ממותגים מסוג "פרימיום" ללקוחות יוקרה אשר תוקנה להם הצעת ערך עדיפה, וזאת ללא בלעדיות. כרטיסי האשראי הממותגים יקנו למחזיקיהם הצעת ערך ייחודית באמצעות מגוון הטבות, בהתאם לסוג הכרטיס והיקף הפעילות בו.

הוסכם כי חברות האשראי וכן חברת Mastercard, ישלמו לחברה מענק חתימה חד פעמי בסך כולל של 125 מיליון שקל, אשר ישולם במועד כניסת הסכם העקרונות לתוקף (עם התקיימות התנאי המתלה כמפורט להלן).

להערכת החברה כמחצית מסכום המענק צפוי להיות מוכר כהכנסה בדוחות הכספיים של החברה במהלך כשנה וחצי לאחר כניסת ההסכם לתוקף, וההכרה ביתרת ההכנסה תיפרס במהלך כשש השנים שלאחר מכן.

לחברה הזכות לקבל חלק מסכום זה כהלוואה גם במועד מוקדם יותר. החברה תחוייב להשיב לחברות האשראי סכום שאינו מהותי אם החברה תממש את זכות היציאה המוקדמת לאחר שבע שנים, או במקרה של סיום מוקדם של תקופת ההתקשרות עקב הפרה יסודית של החברה.

כמו כן, תוקנה לחברה אופציה מסוג "פאנטום" אשר תקנה לחברה זכויות כלכליות בכאל (שוות ערך ל- 8.75% מעליית השווי של כאל) או בדיינרס (שוות ערך ל-35% מעליית השווי של דיינרס). האופציה תהיה ניתנת למימוש אך ורק באירועי מכירה או הנפקה של מי מהן, בהתאם לתנאים שנקבעו בהסכם בקשר לכך ותסולק במזומן.

בנוסף, תהא החברה זכאית לתשלום תמלוגים שוטפים מחברות האשראי בגין השימוש בכרטיסי האשראי הממותגים, אשר יגזרו מההכנסות השונות מפעילות כרטיסי האשראי הממותגים, שעניינן חלוקת ההכנסות בין הצדדים בגין העמלה הצולבת מעסקאות שיבוצעו בכרטיסים, בגין הכנסות מאשראי שיינטל בכרטיסים, בגין דמי כרטיס שייגבו מהמחזיקים ובגין הכנסות מהמרת מט"ח. בהתקיים תנאים מסוימים, תהא החברה זכאית להמשיך לקבל תמלוגים שוטפים גם לאחר סיום תקופת ההתקשרות, ביחס להכנסות מאשראי שיינטל בכרטיסים.

במועד כניסת הסכם העקרונות לתוקף תשולם לחברה מקדמה בסך של 60 מיליון שקל על חשבון חלק מהתמלוגים השוטפים האמורים, אשר תוחזר במלואה במהלך שבע השנים הראשונות של תקופת ההתקשרות באמצעות קיזוז מהתמלוגים השוטפים בלבד.

בנוסף, עשויה החברה לקבל מחברות האשראי תמלוגים מיוחדים המותנים בהשגת יעדי פעילות שנקבעו.

הסכם העקרונות קובע בנוסף הוראות ביחס לשיווק וקידום מכירת כרטיסי האשראי הממותגים, לרבות תקציבי שיווק מחברות אשראי, וזאת בנוסף לתקציבי השיווק הצפויים להתקבל מחברת Mastercard בהתאם למכתב הכוונות האמור לעיל. כן קובע הסכם העקרונות כי כל המחויבויות החלות על מנפיק, מפעיל מתפעל וסולק על פי דין יחולו על חברות האשראי.

כניסת הסכם העקרונות לתוקף מותלית בכך שהחברה וחברות אשראי יוודאו כי ההסכם עולה בקנה אחד עם הוראות חוק ההגבלים העסקיים, לרבות באמצעות חוות דעת (הערכה עצמית) או קבלת אישור או פטור מהממונה על הגבלים עסקיים, ככל שיידרש לפי ייעוץ משפטי שיקבלו.

הוסכם כי מעת כניסתו לתוקף של הסכם העקרונות, הוא יחייב את הצדדים לכל דבר ועניין. ככל שייחתם הסכם מפורט יותר בין הצדדים, הוא יחליף את הסכם העקרונות.

להערכת החברה, מימוש ההתקשרות במתווה החדש, יאפשר לחברה להמשיך לפעול לגידול הדרגתי במספר חברי מועדון הנוסע המתמיד ומחזיקי כרטיסי האשראי הממותגים שיצברו נקודות מועדון הנוסע המתמיד, וזאת לאור התנאים וההטבות הייחודיים שיוצעו לחברי המועדון ולאור השינוי בתמהיל כרטיסי האשראי הממותגים המשלב בין כרטיסי דיינרס למסטרקארד כאמור לעיל. במקביל מתכננת החברה להמשיך ביישום תוכנית להרחבת אפשרויות מימוש נקודות הנוסע המתמיד במוצרי טיסה, שירותים נלווים לטיסה ומוצרים ושירותים חוץ טיסתיים. להערכת החברה הגידול בהכנסותיה בעקבות מימוש ההתקשרות עם חברות האשראי אינו צפוי להיות מהותי ביחס לכלל הכנסותיה.