שוק ההון    

אכזבה בהנפקה של אסטון מרטין באנגליה; ירדה ב-7%

אסטון מרטין, מותג מכוניות היוקרה הבריטי הידוע, אולי מלהיב את החושים של חובבי הנהיגה אבל מסתבר שהמשקיעים נלהבים פחות.

המניה של יצרנית המכוניות הבריטית, שקבעה את מחיר המניה לקראת ההנפקה על 19 פאונד אשר מגלם ליצרנית המכונית החביבה על 007 (בונד, ג’יימס בונד) שווי של כ-4.3 מיליארד פאונד,  ירדה במהלך ההנפקה בבורסה של לונדון בכ-7%.

במסגרת ההנפקה, מכרו בעלי המניות הקיימים של אסטון מרטין שהגדולה שבהם היא קרן ההשקעות האיטלקית Investindustrial וקבוצת משקיעים כוויתים 25% מהון המניות של אסטון מרטין בנוסף ל5.7 מיליון אופציות לרכישת מניות. בסה"כ אמור שווי המניות כולל מימוש האופציות להסתכם בכ-1.9 מיליארד פאונד.  

כשהחליטה אסטון מרטים על ההנפקה פורסם כי המניה תונפק במחיר שבין 17.50 ל-22.50 פאונד.

המנכ"ל של אסטון מרטין, אנדי פאלמר, אמר לקראת ההנפקה: "זוהי אבן דרך היסטורית. אנחנו נרגשים מהתגובה החיובית שקיבלנו ממשקיעים בכל רחבי העולם, ושמחים לברך את בעלי המניות החדשים שלנו". אנו נלהבים לנוכח המומנטום שנמצא בחברה וממוקדם לחלוטין בהמשך מימוש אסטרטגיית הצמיחה המלהיבה שלנו".

אסטון מרטין מתכוונת להכנס לפלח רכבי השטח בשנת 2020 במטרה להחדור לשוק הסיני ויעניק לה יתרון על פני המתחרה המושבעת שלה פרארי.

לפני מספר ימים אישרה אסטון מרטים כי בכוונתה לבנות מכונית על היברידית אשר תזכה לשם 003 אשר 500 פריטים ממנה בלבד אמורים להימכר בשוק. ה-003 אמורה להתחיל להימכר ב-2021 כאשר האבטיפוס שלה ייחשף ב-2019.