שוק ההון    

איתקה של תשובה לפני גיוס של 700 מיליון דולר

איתקה, החברה בת של קבוצת דלק בבעלות תשובה, עורכת רוד שואו בלונדון ובניו יורק. על פי התוכנית היא תגייס ממשקיעים מוסדיים מישראל, מאירופה ומארה"ב כ-700 מיליון דולר באמצעות הנפקת אג"ח ללא ביטחונות. את הליך ה"רוד שואו" וההנפקה, מובילים הבנקים ג'יי.פי מורגן ו-BNP. בארץ מובילים את ההנפקה לידר שוקי הון, ברק קפיטל חיתום, מנורה מבטחים ואקסלנס.

איתקה היא קבלנית קידוחים בפועל, המבצעת ומפתחת את העבודות באזור פעולתה בים הצפוני. קבוצת דלק רכשה כ-20% ממניות החברה, שמניותיה נסחרו אז בקנדה ובאנגליה, ובשנה האחרונה השלימה השתלטות מלאה על החברה, ומחקה את מניותיה מהמסחר.

לאחרונה הודיעה קבוצת דלק כי היא רוכשת באמצעות איתקה את חברת התפעול של ענקית האנרגיה שברון בים הצפוני, שבבעלותה עשרה נכסי גז ונפט מפיקים.

לאחר השלמת העסקה, צפויה יכולת ההפקה היומית הנוכחית של איתקה בים הצפוני  לגדול בכ-300%, מכ-20 אלף חביות נפט ליום, ל כ-80 אלף חביות בארבעה נכסים מתוך עשרת הנכסים הנרכשים.

לדברי מנכ"ל קבוצת דלק, אסי ברטפל "קבוצת דלק צפויה להפוך מחברת אנרגיה מקומית לחברה אנרגיה בינלאומית, עם היקף פעילות משמעותי בשווקים הבינלאומיים. העסקה תגדיל משמעותית את כושר הייצור וההפקה של הקבוצה, ותייצר לאיתקה תזרים משמעותי בהיקף של מאות מיליוני דולרים בשנה. עם השלמתה יגיע כושר ההפקה הכולל של קבוצת דלק ליותר מ-160 אלף חביות נפט ביום (שווה ערך), בים הצפוני ובים התיכון".

יצחק תשובה – מקבלן בנתניה לאיל גז עולמי

קרנות השתלמות המורים רוצות את הגז של תשובה

 

 

.