שוק ההון    

איתמר – גידול של 30% בהכנסות ממכירת מוצר ה-WatchPAT בארה"ב

איתמר מדיקל , המפתחת, משווקת ומוכרת מכשירים רפואיים לא פולשניים בטכנולוגיה ייחודית לאבחון וטיפול בהפרעות נשימה בשינהרשמה ברבעון השלישי עלייה של 14.7% בהכנסות ליותר מ-6 מיליון דולר, שמירה על רמת הרווחיות הגולמית הגבוהה וצמצום נוסף בהפסד התפעולי (על בסיס מזומן) ל-0.3 מיליון דולר, הנמוך ביותר מאז ההתמקדות האסטרטגית בשוק הקרדיולוגיה בארה"ב.

הכנסות איתמר מדיקל ברבעון הסתכמו בכ-6.1 מיליון דולר, גידול של 14.7% בהשוואה להכנסות של כ-5.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקר מגידול במכירת רכיבים מתכלים של מוצר ה-WatchPAT, מיישום מוצלח של מעבר החברה ממודל של מכירה הונית למכירה של בדיקות ומגידול של 29.3% בהכנסות ממכירת מוצר ה-WatchPAT בארה"ב. הכנסות איתמר מדיקל בתשעת החודשים הראשונים של 2018 הגיעו לשיא של 17.6 מיליון דולר, גידול של 19.9% בהשוואה לאלה בתקופה המקבילה ב-2017.

הרווח הגולמי של איתמר מדיקל ברבעון הסתכם ב-4.5 מיליון דולר בהשוואה ל-4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 12.5%. שיעור הרווח הגולמי ברבעון השלישי של 2018 נותר גבוה ונאמד בכ-74.3% מסך ההכנסות. הרווח הגולמי בתשעת החודשים הראשונים של 2018 הגיע לשיא של 13.4 מיליון דולר, גידול של 20.2% בהשוואה לרווח הגולמי בתקופה המקבילה ושיעור רווח גולמי של 75.9%.

ההפסד התפעולי על בסיס מזומן (Non-IFRS) של איתמר מדיקל ברבעון הוסיף להצטמצם בצורה משמעותית והסתכם בכ-0.3 מיליון דולר בהשוואה להפסד תפעולי על בסיס מזומן של כ-0.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. השיפור בהפסד התפעולי מקורו בגידול בהכנסות, וכן מקיטון בהוצאות מחקר ופיתוח והנהלה וכלליות, אשר קוזז בחלקו על ידי גידול בהוצאות מכירה ושיווק התומכות בהמשך הצמיחה. הפסד התפעולי על בסיס מזומן מצטמצם בעקביות מאז הרבעון הראשון של 2016. ההפסד התפעולי על בסיס מזומן בתשעת החודשים הראשונים של 2018 הצטמצם בכ-59% ל-1.3 מיליון דולר.

מאיתמר מדיקל נמסר, כי במסגרת האסטרטגיה שלה, איתמר מדיקל מתמקדת בשיווק מוצר ה-WatchPAT והפתרון הכולל לשינה בתחום הקרדיולוגי, בדגש על שוק הקרדיולוגיה בארה"ב, שהינו השוק העיקרי לפתרון הכולל לשינה, וזאת במקביל להמשך הפעילות בשוק השינה הכללי. בנוסף, משקיעה החברה מאמצים בשיווק מוצר ה-WatchPAT גם בשווקי יפן ואירופה, אשר החברה רואה בהם את השווקים עם הפוטנציאל המשמעותי ביותר לגידול בהיקף מכירות ה-WatchPAT אחרי השוק האמריקאי. במסגרת יישום מודל המכירה החדש של בדיקות (Test as a Service – TaaS) החיוב מבוצע בפועל במועד מכירת הבדיקה, ומכסה את החיישן החד פעמי כמו גם את דמי השכירות של המכשיר ושירותים נלווים. מודל זה הוא מרכיב מהותי בהאצת הכניסה ללקוחות חדשים כיוון שהוא לא מצריך השקעה הונית מראש מצד הלקוחות.

איתמר מדיקל דיווחה החודש כי CMS (Centers for Medicare & Medicaid), שהינו הגוף הקובע את גובה השיפוי הביטוחי של ה-Medicare Health Program, העניק למוצר ה-WatchPAT יתרון תחרותי משמעותי בשיפוי הביטוחי על פני מוצרים מתחרים בשוק האמריקאי. בהתאם לקוד השיפוי החדש, מוצר ה-WatchPAT של איתמר מדיקל יהיה זכאי לשיפוי ביטוחי הגבוה ב-32 דולר בהשוואה לקוד השיפוי שנקבע למוצרים המתחרים בשוק. קוד השיפוי החדש ייכנס לתוקפו החל ב-1 בינואר 2019. להערכת איתמר מדיקל, להחלטת ה-CMS תהיה השפעה מהותית על שוק בדיקות השינה הביתיות בארה"ב ועשויה להיות לה השפעה על היקף המכירות של החברה.

גלעד גליק, מנכ"ל איתמר מדיקל, ציין כי "איתמר מדיקל ממשיכה להציג צמיחה דו ספרתית ולנצל את ההכרה הגוברת בקרב קרדיולוגים בארה"ב לצורך בביצוע בדיקות דום נשימה בשינה. הנחיית ה-CMS על גובה השיפוי הביטוחי למוצר ה-WatchPAT מחזקת את האסטרטגיה של החברה וממצבת את איתמר מדיקל כפתרון המועדף בשוק. אנו מאמינים כי ההכרה לה זוכה מוצר ה-WatchPAT בקרב קרדיולוגים בארה"ב, כמו גם מודל המכירה החדש שלנו והרוח הגבית לה אנו זוכים מצד השיפוי הביטוחי יאפשרו לאיתמר מדיקל להמשיך ולצמוח במהירות, אשר לכך אנחנו נערכים תפעולית על מנת להגדיל את נתח השוק בבדיקות השינה הביתיות בארה"ב".

"איתמר מדיקל דיווחה לאחרונה על הארכת הסכמים עם לקוחות מהותיים ועל קבלת אישור ה-FDA לפלטפורמת הדור הבא של מוצרי השינה שלנו, ה-WatchPAT300, אשר אנו צופים כי תהיה הראשונה בסדרה של הגשות מתוכננות. איתמר מדיקל מחזקת בהתמדה את מעמדה התחרותי גם באמצעות מערכת ה-SleePath מבוססת ענן לניהול ומעקב בכל עת אחר דום נשימה בשינה בחולים קרדיולוגים. החברה מתמקדת בהמשך צמיחה מהירה וממשיכה על פי התוכנית לרישום למסחר ב-NASDAQ, כאמצעי להרחבת בסיס המשקיעים בחברה ולהצפת ערך לבעלי המניות".