קריירה    

איך לצאת מהעבודה לראיון והאם מותר

מעודכן ל-08/2019

רוב האנשים שמחפשים עבודה הם אנשים עובדים, ולא אנשים מובטלים.  זמן חיפוש העבודה בממוצע כ-3 חודשים, עם זאת זה תלוי גם בגיל ובענף. בכל מקרה מעטים האנשים שיעזבו את העבודה שלהם כדי להתחיל חיפוש עבודה.

בעוד רוב המעסיקים לא מודעים לחיפוש העבודה שלכם או לפחות מעלימים עין, לאנשי הגיוס זה ברור אלא שגם הם עובדים בשעות המקובלות, ולכן קשה להימנע מראיון בשעות העבודה.

מה לעשות תחילה

אם טרם מצאתם עבודה, וסיבת החיפוש היא מעסיק שלא נעים לכם, עדיין אתם צריכים להיות רגועים ולשמור על קשר קורקטי איתו, לא להתפתות למריבות. ייתכן שבקרוב גם תצטרכו המלצה ממנו.
אם התחלתם לחפש  העדיפו לעשות זאת בזמנכם הפנוי. אפשר לגייס חברים וקולגות לשעבר לעזרה באיתור המשרה. השתדלו להימנע מחיפוש עבודה בציוד המשרדי והעדיפו את המחשב האישי או הסמארטפון האישי שלכם. כדי שהמגייסים לא יחפשו המלצות אצל המעסיק הנוכחי רשמו בקורות חיים "דיסקרטי" ועדכנו גם בראיון עצמו.
למתי לקבוע את הראיון
כדי להימנע מהיעדרויות ומאיחורים רבים מדי, עדיף לקבוע את הראיונות לקצות היום, להגיע רק מעט מאוחר יותר או לצאת טיפה מוקדם יותר ולהחזיר את השעות ביום אחר. אם מדובר במקום קרוב אפשר לנצל את שעות ההפסקה. העדיפו ללכת לראיון בימים שאתם עובדים מהבית. אם המראיין מסכים אולי ראיון טלפוני או בסקייפ יספיק. אפשר גם לנצל יום לחופשה ולקבוע יום ראיונוות.

איך להתנהג בעבודה

בכל מקרה, גם אם אתם פחות מרוצים,המשיכו להיות עובדים טובים ולעבוד ביעילות. דעיכה שלכם עלולה להוביל לפיטורים, לאובדן ממליצים ובמקרים מסוימים אף לפגוע בקולגות שלכם שאולי ימשיכו אתכם למקומות אחרים או תצטרכו אותם כממליצים.

האם מותר לחפש עבודה בזמן עבודה

אומנם אין מניעה חוקית שעובד יחפש מקום עבודה חדש, אבל הוא עושה זאת על חשבונו, כלומר אם הוא נעדר זה יירד לו משכר העבודה או ימי החופש.   בכל מקרה אם התפטרתם, אתם חייבים להודיע למעסיק  בהתאם לוותק שלכם.

לאחר שנת עבודה אחת אתם מחויבים בהודעה מוקדמת של חודש ימים, לפני כן שבועיים יספיקו. הן המעביד והן העובד חייבים בתקופה שבין הודעת ההתפטרות לעזיבה למלא את חובותיהם המלאות הן על פי החוק והן על על פי חוזה העבודה.

בחוזה מגביל אפשר לדרוש מכם לא לעבור למתחרים, אלא שהפסיקה בעניין מורכבת ולכן חשוב להתייעץ לפני שעושים צעד כזה או להסתכן בקנס על הפרת חוזה. נציין כי אם המטרה היחידה של הסעיף היא למנוע תחרות, ולא למשל להגן על פטנט או סוד מסחרי, בתי המשפט נוטים לפסול לרעת המעסיק.

שאלות על אופי בראיון עבודה – איך לענות עליהן

איך לעבור ראיון עבודה של מתכנת

שאלות שאסור לשאול בראיון עבודה