תיירות    

איך לחסוך בטיסה לחו"ל?

מעודכן ל-01/2019

איך לחסוך בטיסה לחו"ל? – מדריך טיסות לחו"ל: ככה תוכלו לחסוך מאות דולרים ויותר

טיסה לחו"ל היא נקודת ההתחלה שלכם לטיול או לנסיעת עסקים. היא גם מצריכה מכם תשלום לא מבוטל, של כמה מאות או אלפי דולרים, שמהווה חלק משמעותי ובלתי נפרד מהמחיר הכולל של הנסיעה. הטיסות עשויות להוות 30% מעלות הנסיעה, 50% ואפילו יותר מכך – תלוי כמובן ביעד, במספר הימים שתשהו בחו"ל ועוד.

ולכן, רוב הנוסעים לחו"ל מחפשים דרכים לחסוך במחיר הטיסה לחו"ל, כשהחדשות הטובות הן שיש לא מעט דרכים, שיטות וכלים שיסייעו לכם במשימה  החשובה הזו.

סוג הטיסה

בתחום הצרכנות והכלכלה, ידע שווה לא רק כוח – אלא הרבה מאד כסף. לכן, כדי שתדעו איך ניתן לחסוך, חשוב שתבינו כיצד נקבע מחיר הטיסות. האבחנה הראשונה ואולי החשובה ביותר היא סוג הטיסה.  בשוק התעופה פועלות טיסות סדירות, במועדים קבועים לאורך השנה, ולעומתן טיסות שכר (טיסות צ'ארטר) שתלויות בביקוש ולכן נפוצות בעיקר במועדים החמים של עונת התיירות. כלל האצבע הוא שברוב המקרים טיסות השכר יהיו זולות יותר מאשר הטיסות הסדירות, אפילו לאותו יעד ועל ידי אותה חברת תעופה: אם חברה מוציאה טיסה סדירה במחיר של 700 דולרים, נניח, יכול להיות שמחיר טיסת השכר יהיה חצי מכך. מצד שני, יש בצ'ארטרים מספר סיכונים: המרכזי הוא שהן תלויות בכוח אדם ובצי מצומצם יחסית של מטסים, כך שכל תקלה עלולה להביא לעיכוב בטיסה או אפילו לביטול שלה. בנוסף, אם המטוס לא מתמלא "מספיק" הוא לא ייצא, וברוב המקרים רוכשי הכרטיסים לא יקבלו פיצוי כספי על עצם הביטול. לא כולם יודעים במעמד הרכישה של הכרטיס האם מדובר בטיסה סדירה או בטיסת צ'ארטר, אבל מומלץ לשאול לגבי זה את הנציגים מהם רוכשים את הכרטיס, וכמובן שגם לראות בפרטי העסקה והכרטיס. בעיקר בכל הקשור לתנאים הנלווים, השונים בכל אחד מהכרטיסים האלה.

אז יכול להיות שמראש זה לא מתאים לכם – אתם מעדיפים אל על ולא משנה המחיר, ויש בזה משהו – מחיר זה לא הכל, יש חשיבות לנוחות, יש חשיבות לשירות שמסביב, יש חשיבות למה שמקבלים במהלך הטיסה, ולרמת האיבזור. ועדיין – יש רבים שמעדיפים לחסוך, במיוחד שאפשר לחסוך כסף גדול, במיוחד כשלא תמיד מדובר ב"מוצר" פחות טוב. יש חברות שכר שהטיסות אצלן נהדרות.

השאלה אם להזמין טיסה סדירה או טיסת צ'ארטר, צריכה להשפיע גם על מועד ההזמנה. למרות שלכל טיסה יש מאפיינים משלה, בדרך כלל לטיסות סדירות מומלץ להזמין כרטיסים מוקדם ככל האפשר, אפילו חודשים לפני הטיסה, מאחר והמחירים רק עולים ככל שהמועד מתקרב. בטיסות צ'ארטר יכול להיות שדווקא ההיפך הוא שיתרחש – ירידת מחירים כדי למלא את המטוס ברגע האחרון – ולכן הן מתאימות יותר לספונטניים ולגמישים שבין הנוסעים. תוכלו תמיד לנסות למצוא מקומות במטוסים גם בדקה ה-90, כולל בטיסות הסדירות, אבל זה סיכון שלא תמיד כדאי. במיוחד לא בחודשי הקיץ, בחגים ובמועדים העמוסים האחרים בלוח השנה התיירותי.

טיסות לואו קוסט – לא כל הזול הוא זול באמת?

עוד מונח שכדאי מאד שתכירו הוא טיסות לואו קוסט (Low Cost), שמתאר טיסות שמחירן נמוך ממחיר השוק. המחיר הנוח מתאפשר הודות לתנאים בסיסיים יחסית של הטיסה, למשל מטוסים פשוטים, תשלום נפרד על המזוודה, היעדר ארוחות או שתייה וכן הלאה. התופעה האמריקאית הזו עשתה עם השנים "עלייה" לעולם ולישראל, וכיום תוכלו לטוס מישראל בטיסות מוזלות על ידי חברות בינלאומיות או מקומיות. דוגמא לכך היא המותג Up של אל על, שטס ליעדים שונים באירופה. העיקרון הוא שלצד כרטיס הטיסה הבסיסי עצמו יש שירותים שונים שאפשר להזמין בתשלום, שעלותם משתנה בהתאם לסוג הכרטיס: כרטיס בסיסי (Up Basic), כרטיס גמיש (Up Flexi) וכרטיס משודרג (Up Smart). בכרטיס הבסיסי לדוגמא אתם יכולים לעלות למטוס עם תיק יד אחד (מקסימום 8 ק"ג), אך תצטרכו לשלם על כל מזוודה 35 דולר בהזמנה מראש ו-70 דולר בהזמנה בשדה התעופה. אם אתם רוצים לבחור מושב במחלקת התיירים תצטרכו להיפרד מ-10 דולר נוספים, וכך גם במקרה של צ'ק אין לטיסה בדלפק (הצ'ק אין דרך האינטרנט הוא בחינם). בכרטיס הבסיסי לא מקבלים החזר כספי על ביטול טיסה או אי הגעה אליה, בעוד שעל שינוי בתאריך או שעת הטיסה תשלמו 55 דולר. כלומר, אפשר לראות שמחיר הטיסה המוזל יכול לעלות בלי שתשימו לב בכמה מאות דולרים (פירוט התנאים זמין באתר של אל על). כרטיסי הלואו קוסט יהיו אטרקטיביים כשבנקודת ההתחלה יהיה פער משמעותי בינם לבין הכרטיסים ה"רגילים", אבל קחו בחשבון שלא תמיד באמת המחירים שלהם יהיו ברף התחתון של מה שמוצע עבורכם.

על כל פנים, כדאי לבקר באתר של איסתא שהיא חברת התיירות המובילה כיום בישראל, יש שם הצעות מעניינות למספר רב של יעדים בעולם, כאשר מדובר בטיסות וגם בחבילות נופש בכלל.

ישירה, או עם עצירת ביניים?

המסלול שתעשו עם המטוס עד היעד הסופי צפוי להשפיע על מחיר הטיסה הכולל. האפשרות היקרה יותר היא כמובן המסלול הישיר, בו אתם לא צפויים למצוא יותר מדי הפתעות: תעלו על המטוס ופשוט תנחתו ביעד שלכם כעבור מספר שעות (בהתאם למרחק שלו מישראל. זה יכול להיות גם עשר שעות ויותר). טיסות עם עצירת ביניים, או "קונקשן", מבוססות על עצירה בשדה תעופה מסוים בדרך והמתנה של מספר שעות עד לעלייה למטוס הבא. ההמתנה הזו יכולה להתחיל משעתיים, במקרה הטוב, אבל גם להגיע ליותר מיום אחד. לכן, אנחנו ממליצים עליה רק אם יש פער משמעותי מאד במחירים – ולא תמיד זה כך – ורק אם מדובר בהמתנה סבירה. ממש לא בטוח שחיסכון של כמה מאות דולרים שווה המתנה בת 36 שעות בשדה תעופה אחר, בייחוד אם טסים עם ילדים או אנשים מבוגרים. שימו לב שטיסה עם עצירת ביניים קצרה "מדי" כוללת בתוכה סיכון מסוים, למשל מצב בו בעקבות איחור של הטיסה הראשונה תפסידו את טיסת ההמשך.

את מידת האטרקטיביות של טיסות עם עצירת ביניים נמחיש באמצעות בדיקה שעשינו לגבי טיסות מתאילנד למשך 14 ימים, בין התאריכים 15.11 ל-28.11. הבדיקה נעשתה באמצעות אתר Travelist, והראתה שהמחיר הזול ביותר היה לטיסת ביניים עם Uzbekistan Airways. הטיסה כללה עצירת ביניים בת כ-13-14 שעות בכל כיוון בטשקנט, בירת אוזבקיסטן, ועלתה 579 דולר לשני הכיוונים – מחיר אטרקטיבי מאד. טיסות נוספות עם עצירות ביניים של כ-11-16 שעות בכל כיוון מצאנו ברויאל ג'ורדניאן (עצירת ביניים בעמאן) או ב-Aeroloft (מוסקבה), במחיר מעט גבוה יותר אבל עדיין זול יחסית. מנגד, היו גם טיסות עם עצירת ביניים אחת או יותר במחיר של 1,000 או 2,000 דולר ומעלה: כלומר יש גם טיסות עם עצירת ביניים שהן יקרות. הטיסות הישירות היחידות שמצאנו בתאריכים האלה היו של אל על, במחירים של כ-900 דולר. אז האם הפער שווה את ההמתנה? תשפטו בעצמכם. ואגב, אתם יכולים לנסות לבנות לעצמכם קונקשן לבד, אבל מהניסיון שלנו מספר הישראלים שמשקיעים בכך את המאמצים הבאמת גדולים הוא די נמוך.

טווח רחב של מחירים

כל ניסיון להגדיר עבורכם כמה אתם צפויים לשלם על טיסות לכל יעד נידון לכישלון, על רקע אותם משתנים רבים שנכנסים למשוואת המחיר. שימו לב שהם לא תלויים רק במאפייני הטיסה הספציפית, אלא גם בביקוש התיירותי ליעד, במגמות כלליות וכלכליות אחרות (נניח היחלשות הדולר ביחד לשקל עלולה להביא ל"התקיירות" של מחיר הטיסות) ועוד. בדרך כלל ככל שהטיסה ארוכה יותר כך אתם צפויים לשלם עליה יותר: זו הסיבה שליעדים קרובים במזרח התיכון ובאירופה תוכלו למצוא לפעמים כרטיס הלוך חזור במחירים של כ-250-400 דולר לשני הכיוונים, בעוד שליעדים מרוחקים דוגמת המזרח הרחוק, צפון אמריקה או דרום אמריקה יהיה לכם מזל אם תמצאו כרטיסים בפחות מ-1,000 דולר (גם אם יש תמיד מציאות והזדמנויות). בתוך היבשות וגם בין מדינות יש פערים במחירים הנובעים ממדיניות שדות התעופה ומגורמים כלכליים אחרים: מזרח אירופה כידוע הוא בדרך כלל זול יותר לטיסות אשר חלקה המערבי של היבשת. שדות תעופה הנמצאים בתוך הערים התיירותיות יהיו יקרים כמעט תמיד מאשר אלה הנמצאים מחוץ לערים או בפרברים, ולכן אפשר לשקול בחיוב להתרחק מעט במטרה להוזיל את מחיר הטיסה.

כלל נוסף שחשוב לזכור הוא שכמעט בכל המקרים, המחיר היחסי של טיסות הלוך חזור יהיה נמוך יותר מאשר טיסה בכיוון אחד. אם אתם טסים ליעד ספציפי ויודעים את התאריכים, מומלץ שתחפשו טיסות בשני כיוונים. בטיולים המצריכים גמישות מבחינת זמן החזרה או אפילו שדה התעופה ממנו טסים לישראל, אין ברירה אלא להזמין את הכרטיסים חזור מאוחר יותר: תשלמו ככל הנראה יותר, בכמה מאות דולרים, אבל תוכלו ליהנות מכך שהטיול שלכם לא מוגבל אלא מותאם לצרכים ולרצונות שלכם. מיותר לציין שבעונות התיירות העמוסות מחירי הטיסות עולים כלפי מעלה, וכך גם לקראת סופי השבוע והחגים.

ממי קונים את הכרטיס?

תחום התעופה והטיסות לחו"ל הוא רחב ותחרותי מאד, כשמדי שנה אנחנו שומעים על שחקנים נוספים שנכנסים לשדה המשחק, חברות חדשות שפועלות בישראל או קווים ישירים חדשים. קל מאד ללכת לאיבוד בין כל ההצעות, אך כן מומלץ להשקיע מאמצים ולבחון היטב את האפשרויות העומדות בפניכם.

החלטה חשובה ראשונה היא הגורם ממנו רוכשים את הכרטיסים. זו יכולה להיות חברת התעופה עצמה, סוכנות תיירות ישראלית או בינלאומית ואתרים חיצוניים שמציגים לנו הצעות של חברות התעופה השונות, על פי מאפייני החיפוש. ישראלים רבים פונים לאתר Travelist שמציג את ההצעות של חברות תעופה זרות דרך סוכנויות תיירות ישראליות, כשאתרים בינלאומיים אחרים הם SkyScanner, Farecompare או Kayak. "אגדה אורבנית" הקשורה לאתרים האלה היא שהם לומדים מה המשתמש מחפש, על פי דפוסי הגלישה שלו, ומעלים את המחירים של הטיסות האלה. לכן, פתרון שתמצאו בלא מעט פורומים ומדריכים הוא לגלוש במצב גלישה בסתר (Incognito). הבדיקה שאנחנו עשינו לא הראתה פערים בין ההצעות בכל אחד מהמצבים, אבל מצד שני יש המון אנשים שטוענים שנתקלו בפערי מחירים משמעותיים בכל אחת מהדרכים. לכן, אתם בהחלט יכולים לנסות ולראות אם יש לכך השפעה על המחיר. זה לא אמור לקחת לכם יותר מדי זמן.

טווח המחירים של כל אחד מהגורמים המשווקים טיסות לחו"ל רחב מאד, כך שגם אם אתם בוחרים מראש לפנות לדוגמא לסוכנויות תיירות ישראליות – אתם צפויים להיתקל בפערי מחירים משמעותיים. בבדיקה שעשינו למשל לטיסה בת ארבעה לילות לפראג בחודש מרץ, ראינו מחירים הנעים מכ-300 דולר לשני הכיוונים עד לכ-1,775 דולר. קחו בחשבון שלא רק המחיר צריך להשפיע על הבחירה שלכם, אלא גם מקצועיות הגורם שאתם פונים אליו. ישראלים רבים מעדיפים להשקיע קצת יותר כספים ולרכוש את הכרטיסים מגורם שהם סומכים עליו בכל מאת האחוזים. מנגד, לעיתים דווקא החברות היקרות יותר, או אפילו המוכרות יותר, הן אלה שמפקששות דברים לאורך הדרך או מנסים לעשות רווח על חשבון תמימותם של הנוסעים. אנחנו לא מנסים להכריע עבורכם מה עדיף, אבל כן ממליצים לכן לבדוק תמיד באלף עיניים את ההזמנה שאתם עושים. עם ביצוע התשלום, עברו היטב על פרטי ההזמנה. את הכרטיסים עצמם תקבלו למייל בדרך כלל מספר ימים עד שבוע לפני הטיסה: בדקו שהכל הוא כמו שסיכמתם וחשבתם. מומלץ לברר מראש למי תוכלו לפנות, במקרה של שאלה או בעיה.

ככה תזמינו טיסות זולות לחו"ל

טוב, אחרי כל התיאוריה, הגיע הזמן למדריך פרקטי, נציג כאן את כל האפשרויות הפופולאריות עם הסברים על היתרונות של כל מערכת חיפוש. נתחיל בסקיי סקנר – Skyscaner

סקיי סקנר הוא אתר שבו תוכלו למצוא טיסות זולות. מדובר באתר הפופולארי ביותר בעולם לחיפוש טיסות שמספק  למחפשים אפשרויות מגוונות במהירות ובזמן אמת – מה זה בעצם אפשרויות מגוונות? האתר מחובר לכמות עצומה של חברות טיסות וסוכנים, וזה יתרונו הגדול, אתם מקבלים בפועל את כל האפשרויות הקיימות. האפשרויות האלו ניתנות ללא עלות, בזמן אמת, במהירות ובצורה ידידותית.

סקיי סקנר – איך זה עובד?

פשוט – מקלידים את יעדי הטיסה, ואז מקבלים את מחירי הטיסות הטובים ביותר מחברות תעופה וסוכני נסיעות מרחבי העולם. האפשרויות האלו ניתנות על פי המחיר, אבל וזה גם יתרון של המערכת לא מדובר רק במחיר הטיסה, אלא מחיר כולל (לרבות כל החיובים מסביב), וכך אתם מקבלים אפשרות השוואה בין מספר טיסות.

אחרי שבחרתם (אם בחרתם) פשוט מקליקים על הבחירה ועוברים לאתר של חברת התעופה או של סוכן הנסיעות להמשך טיפול – רישום, תשלום וכו'. אבל רגע לפני שאתם עוברים תבדקו את הדירוג של חברת התעופה או של סוכן הנסיעות. באתר יש דירוג גולשים מרשים ופעיל וכך תדעו איך השירות שאתם צפויים לקבל מאותו הספק – זול זה נהדר, אבל יש דברים נוספים. אתם לא רוצים לחכות 8 שעות כדי לעלות על טיסה, אז נכון לפעמים זה תקלה שלא קשורה לחברה אך במקרים רבים זה כן קשור לחברת התעופה – בשביל זה יש דירוג, תשתמשו בו.

בנוסף, תוכלו למצוא דרך המנוע חיפוש של סקיי סקנר פיצ'רים מתקדמים שיעזרו לכם למצוא דילים טובים. למשל,  קיימת אפשרות לאתר את התקופה בהם יש טיסות זולות במיוחד. אתם בודקים בפיצ'ר 'החודש הזול ביותר' ומקבלים את החודשים שבהן כדאי לטוס ליעד שביקשתם, ובהמשך תקבלו הצעות לחודש זה, לדוגמה – תוכלו לחפש מתי הטיסות הזולות ביותר לארה"ב ? ונניח שתקבלו – ינואר.

מגוון של חיפושים – החודש הכי זול? הטיסה הכי זולה? ובכלל – לאן הכי זול לטוס?   

אתם יכולים לעשות חיפוש של טיסות זולות על פני תקופה, לדוגמה מה הטיסות הזולות ביותר בחודש אוגוסט?  אתם יכולים לחפש טיסות זולות בעיתוי מסוים במשך היום והלילה – הטיסות הזולות ביותר בלילה?

וזה עוד לא הכל, ניתן לחפש באתר לפי חיפוש כללי – יותר מדוייק, לכל מקום, אתם מחפשים לטוס בשבועות הקרובים ולא יודעים לאן, תקבלו שפע של אפשרויות ותוכלו לסנן לפי מחיר, אזורים ועוד. לדוגמה – כל הטיסות מחר, אופס טיסה זולה במיוחד לבודפשט ב-30 דולר? סבבה.

התוצאות יכולות להופיע בטבלה וגם בצורה גרפית – כל אחד ומה שנוח לו.

שירות נוסף של אתר סקיי סקנר הוא התראות  על הטיסות הזולות ביותר. לאתר יש שירות התראות למייל, ואתם יכולים לקבל הצעות ועדכונים על שינויים במחירי טיסה למקומות ולתקופות שתגדירו. לדוגמה – אתם מעוניינים לטוס לארה"ב בחודש אפריל – תעדכנו את הנתונים האלו במסגרת התראה, וכל שינוי שיהיה במחירי הטיסות תחת ההגדרות האלו, יופיע אצלכם במייל.

ועדיין למרות ההתראות האלו, חשוב להדגיש כי הדילים והטיסות הזולות במקרים רבים פשוט נחטפים. לכן, כדאי בתקופת החיפושים להיכנס מספר פעמים במשך היום ולהתעדכן בשינויים ועדכונים

המחירים שמופיעים באתר אמורים לכלול הכל, לרבות תוספת על מזוודות. אבל, ברגע שאתם עוברים לאתר של חברת תעופה או סוכן הנסיעות, חשוב לכם לוודא שאכן מדובר באותו המחיר. תבדקו בעיקר את עניין המחיר על הכבודה, את העמלה בגין כרטיסי אשראי, המרת מט"ח ותוודאו שמדובר במחיר שהוצע לכם בסקיי סקנר.

טרווליסט – חיפוש טיסות (ועוד)

אתר נוסף שמספק לכם מנוע חיפוש של טיסות זולות הוא  טרווליסט. מדובר על מנוע חיפוש בעברית שנוסף לאפשרות חיפוש הטיסות גם מאפשר חיפוש של דילים, מלונות ועוד. אז נכון אנחנו במדריך על טיסות,  אך אי אפשר לטוס בלי מקום לגור בו, ולכן כמובן חלק מרכזי ממנועי החיפוש הבולטים מספק את שני השירותים האלו – חיפוש טיסות וחיפוש לינה.

על כל פנים,  בתר תמצאו מכלול של הצעות – טיסות מוזלות טיסות של הרגע האחרון; אפשרויות לינה; דילים לכפרי נופש; מלונות בישראל ובעולם, טיולים מאורגנים, השכרת רכב, חבילות נופש שונות לרבות ספורט אתגרי ועוד.

טרווליסט בדומה לסקיי סקנר הוא מנוע חיפוש – הוא כולל בתוכו מספר גדול מאוד של אתרי חברות תעופה וסוכנים והוא מלקט את המידע מהם באופן אוטומטי ומציג לכם במסגרת החיפוש.

טרווליסט ששייך לחברת התיירות גוליבר מאפשר חיפושים בחיתוכים שונים ואחרי שבחרתם הוא מפנה אתכם לאתר הרלבנטי – חברת תיירות, חברת תעופה, סוכני נסיעות.

כמו בכל אתר שהינו סוג של מנוע חיפוש,  כדאי מאוד להשוות את ההצעה שקיבלתם באתר להצעה הסופית של חברת התעופה/ חברת התיירות. יכולים להיות שינויים לעומת ההצעה המקורית, כך שאולי לא מדובר בהצעה אטרקטיבית כמו שחשבתם.

איך החיפוש עובד? ובכן, זה די גנרי ובדומה לכמעט כל מנועי החיפוש בתחום התיירות – ממלאים פרטים, בוחרים את סוג הטיסה (הלוך חזור, רק הלוך); מקום יציאה, יעד, מספר נוסעים; לוחצים על השוואה ומקבלים תוצאות.

בטרווליסט ניתן לחפש טיסות ישירות בלבד (ללא עצירות ביניים), זה בהחלט מקל על החיפוש, אחרת היתה מופיעה רשימה ארוכה אך לא רלבנטית. באזור התחתון של מנוע החיפוש בוחרים באופציה –  הצג טיסות ישירות בלבד, ואז לא רואים את כל הטיסות עם עצירת ביניים. ברירית מחדל מסומנת משמעה חיפוש של כל הטיסות (גם עם עצירות ביניים – טיסות ארוכות, אך במקרים רבים זולות יותר).באתר של טרווליסט הגדירו ביומן, תאריכים המסומנים בכוכב. אלו ימי חג או שבתון, וצפוי שהמחירים בהם יהיו יקרים יותר.

כמו כן, קיימת אפשרות  של +/- שלושה ימים. האפשרות הזו מספקת מבחר גדול יותר של טיסות בתאריכים שהם "מסביב" ליום שנבחר, וכך אם תמצאו שם טיסות זולות יותר, ייתכן שהם יתאימו לכם יותר מהאפשרות המקורית.

בדומה למנועי חיפוש אחרים בתחום הטיסות, גם כאן אפשר למיין את הטיסות שהתקבלו לפי מחיר, לפי משך טיסה ופרמטרים נוספים וכן על פי מדד פנימי של טרווליסט שמשקלל את כל הפרמטרים

גם בטרווליסט ניתן לקבל התראות מחיר למייל – אם אתם מזינים תאריכים ויעד, תקבלו התראות על כל שינוי במחיר ליעד ובתקופה שביקשתם. זה שירות מצויין, אבל, עדיף גם להיכנס בעצמכם ולחפש או להרחיב ת החיפוש באופן עצמאי, שכן במקרים רבים הצעות זולות נחטפות יחסית מהר.

חשוב לזכור – מחיר זה עניין חשוב, ועדיף כמובן להשיג עסקה טובה, אבל אל תשכחו את הנוחות ואת השירות – תשתדלו למצוא חברת תעופה מומלצת, ובשביל זה יש את הדירוג של הגולשים.

ועוד כמה נקודות על האתר של טרווליסט – יש בו המלצות מערכת והן לא רעות בכלל. אל תהיו "נעולים" כדאי לכם להשקיע בזה כמה דקות זה יכול להשתלם.

עניין אחר- מסתבר שבמקרים רבים המחירים הם לא סופיים. זה נכון לטרווליסט וגם לאתרים אחרים. אז רק אחרי שסגרתם עם הסוכן אתם יכולים לנשום לרווחה. עד אז זה סוג של מחיר תיאורטי.

מומנדו – מנוע חיפוש לטיסות ומלונות

אתר מומונדו מעבר להיותו ידידותי נחשב בעיני רבים לדבר החם בתחום החיפושים בענף התעופה והתיירות.  האתר סורק כמויות עצומות של מידע מאתרי תעופה, חברות תיירות ועוד ומציג את המידע לגולשים. בדומה לאתרי החיפוש הנוספים גם כאן מדובר בחיפוש פשוט לפי טווח תאריכים, סוג הטיסה, סוג הנוסעים. את התשובות/ אפשרויות האתר מספק לכם במהירות מדהימה.

 איך זה עובד?

בתפריט תוכלו  להגדיר מה אתם מחפשים – טיסות, מלונות, השכרת רכב. אתם צריכים לבחור שפה ומטבע (ברירית מחדל – אנגלית ואירו).

בהמשך תגדירו את תאריכי הטיסות, את היעדים ואת הנוסעים, והמנוע יפיק לכם אפשרויות לפי מחירים או לפי משך זמן הטיסה.  אתם יכולים לשחק בזה – לקבוע את הסינון לפי פרמטרים אחרים.

באתר יש פיצ'ר נחמד במיוחד – מחירים ממוצעים בחודשים האחרונים, כך תוכלו לדעת איך ההצעה שלכם ביחס לתקופה קודמת.  כמו כן בדומה לאתרים אחרים יש במומנדו אפשרות לחפש טיסות ללא יעד, יש אפשרות לקבל מידע אינפורמטיבי על היעד, יש דירוג של גולשים, ויש הארות ותובנות על האפשרות שבחרתם לרבות – חברות התעופה שהציעו את הכרטיסים הזולים ביותר; כיצד המחירים משתנים על פני השנה; הזמן הכי טוב לרכישת כרטיס טיסה ביעד מסוים. מה הכוונה – נניח שאתם מתכוונים לטוס באפריל, אזי כאמור יש יתרון בהתארגנות מוקדמת ורכישת כרטיסים מוקדמת – היא תהיה זולה יותר. היא תעלה ככל שתתקרבו לתאריך, ואז זה כבר מסוכן – או שלא תטוסו , או שתשלמו סכום עתק, או – ויש סיכוי כזה, שיש לכם מזל ענק, והשגתם כרטיסים בדקה ה-90. אבל מי ייקח סיכון כזה בטיולי משפחות? מעטים יחסים. זה מתאים לצעירים. במומנדו מכמתים לכם את מועד ההזמנה לכסף – לא הזמנתם בדצמבר – הפסדתם 100 דולר לכרטיס, לא הזמנתם בינואר הפסדתם עוד 80 דולר לכרטיס וכך הלאה.

באתר גם יתנו לכם את כל האפשרויות הקרובות – עם ובלי עצירת ביניים, בשעות קרובות ובימים קרובים למועדים שקבעתם, וכך תקבלו מגוון של אפשרויות קרובות לבקשה שלכם – יכול להיות שהעלות תהיה מספיק זולה כדי שתוותרו על האפשרות שלכם לטובת הצעה של מומנדו.

אחרי שבחרתם טיסה אתם מועברים אוטומטית עם כל הנתונים – הם לא נמחקים (בחלק מהאתרים צריך להזין חלק מהנתונים מחדש). ואז באתר חברת התעופה אתם מזימנים את הכרטיסים. גם כאן – חשוב לוודא שהמחיר שהוצג לכם בתחילת הדרך הוא גם המחיר אצל חברת התעופה.

מומנדו להבדיל ממנועי חיפוש אחרים, החליטה שהיא רוצה להיות גם אתר תוכן. היא מעלה תכנים שוטפים על טיולים ברחבי העולם; היא מציעה לכם הרבה אפשרויות במידה ואתם לא סגורים על יעד, והאמת שהרוב בשלב החיפושים לא סגור לחלוטין על יעד לטיול.


מדריכי חיסכון בחו"ל:

ברצלונה

רומא 

פריז