תיירות    

איך לא להידבק במחלות בטיסה

מעודכן ל-11/2019

עולם התעופה עובר הרבה מהפכות בשנים האחרונות, ובראשן הלואו קוסט והשמיים הפתוחים, אלא שאלו מביאים להרבה יותר טסים שמסכנים את כולנו בחיידקים ובמחלות, כי מהפכת ההיגיינה טרם הגיעה לשמיים.

הסיכון להדבקות נוסעים הוא -80%, כאשר הם יושבים במרחק של לפחות מטר מנוסע חולה – מרחק של שני מושבים מכל צד. אלו היושבים רחוק יותר מקטינים את הסיכון ל-3%. החיידקים לא עושים את כל הדרך הארוכה הזו. לכן ממליצים לשבת ליד החלון, קודם כול הסיכון קטן שיושבים רק ליד אדם אחד והוא גם מרוחק מספיק מהמעבר, כדי לא להידבק מאלו שמחליטים לטייל במטוס מסיבותיהם הם. על כן גם כדאי לא לקום הרבה או בכלל מהמקום שליד החלון.

מחקר של אוניברסיטת אמורי גילה, כי לנוסעים שיושבים במושב ליד המעבר, יש הסיכוי הרב ביותר לבוא במגע עם נוסעים אחרים – בממוצע 64 פעמים בטיסה. אחריהם, הסיכוי של אלו שיושבים במושב האמצעי, עומד על 58 פעמים בטיסה בממוצע.

יש לציין שפעם חשבו שגם מי שיושב שני מושבים לידך מסכין אותך בהידבקות, אך מחקרים עדכניים אחרים הראו כי הטווח קטן בהרבה. לאחרונה פורסמה גם סקירת הדיילים על המקומות הכי לא היגייניים בטיסה, שלפיה המקום הכי לא היגייני הוא תא החוברות, היכן ששמים את ההוראות לטיסה.

עוד צריך לזכור שמדובר בהסתברות ואם התיישבתם ליד אדם משתעל או חולה, כדאי לעבור מקום. חפשו מקום ריק ובקשו מהדיילים לעבור אליו, כאמור עדיף לצד החלון.

אל תשכחו לקחת מגבונים ולרחוץ ידיים בסבון לעתים קרובות. וירוסים פשוט לא אוהבים את זה. השתמשו במחטא ידיים לאחר מגע בחגורות, המגשים, פתח האוורור, תא החוברות וכמובן השירותים, גם אחרי שנגעתם במנעול.

עוד אם יש לכם אפשרות, העדיפות את הכיסאות הקדמיים במטוס, גם ליד החלון, בשל האוורור הטוב יותר. כמו כן אל תשתו שום משקה חם, בכמה חברות נמצאו חיידקים לא ידידותיים במכלי המים.

גם בשדה התעופה הקפידו על היגיינה, בעיקר במקומות שהרבה אנשים מניחים בהם  את ידיהם, מעקות בטיחות ושוב השירותים והכי חשוב, אל תשכחו להתחסן.

חיות המחמד יישארו בבית? קשה יותר להטיס חיות מחמד לחו"ל

מה המקום הכי מזוהם במטוס