חדשות    

איך כניסת אמזון לישראל תשפיע על ענף הרכב?

אמזון צפויה להיכנס לישראל, על פי הערכות, אבל בענף הרכב לפחות יבואנים, סוחרים ומתווכים צפויים להיפגע מהמהלך

אמזון התחילה להזמין ספקים ישראלים לשווק דרכה, מה שמסתמן כצעד לכניסתה של אמזון לישראל. אחד מהצדדים שעלול להיפגע מכך הם יבואני הרכב, שלרוב נהנים מקהל שבוי שמגיע למוסכיהם. לפי הערכות,  אמזון תפגע במכירותיהם בהיקף משל 700־800 מיליון שקל בשנה.

למרות עלייתו של הסחר המקוון בכל התחומים, בישראל עדיין רבים מאפשרים למוסך שלהם לקבוע את החלפים שיותקנו. אבל בשנים האחרונות יותר ויותר רוכשים חלקי חילוף לרכב שנרכשים באיביי ובאמזון, וכניסתה הפיזית של אמזון לישראל עשויה לתת לתהליך דחיפה גדולה יותר לתחרות ולאיים  גם על סוחרי החלפים ועל המוסכים.

לכך יש להוסיף שאמזון  בעצמה מומחית לתחום חלקי החילוף לרכב והקימה את החנות אונליין שלה המשמשת ספקים מובילים בענף הרכב העולמי כבר לפני שנים רבות. לאחרונה תגברה אמזון את מערך מכירות חלקי הרכב שלה והתחילה לתת את שירותי הייעוץ המקוון לרוכשי חלקי חילוף. אם היא תפעל בקרוב בישראל, צפוי שתפעל בדרך דומה.

עוד צפויים להיפגע המתווכים. כלומר עסקים גדולים ליבוא של חלקי חילוף זולים, שאינם משווקים ישירות לציבור אלא לחנויות חלפים וגוזרים עמלה מכך. הימצאות אמזון בארץ עשויה לשנות את המצב הזה. הסיבה היא שעלויות המשלוח מאמזון חו"ל וקבלת אישורים לחלק ממשרד התחבורה — ייחסכו עכשיו.
בענף הרכב מסרו בתקשורת גורמים: "אם לקוח בארץ יזמין חלק ממוכר ישראלי, ויקבל אותו תוך חמישה ימים, עם הקפדה על התאמה למכונית, אז כמובן שתהיה כאן פגיעה במוסכים וביבואני הרכב. אמזון יכולה להיות החוליה המקשרת בין הצרכן ובין המוסך".