מערכת סליקה מקצועית מאפשרת לבעלי עסקים לכבד כרטיסי אשראי ולהציע ללקוחות מערכת נוחה לתשלומים. איך בוחרים מערכת סליקה ומה ההבדל בין האפשרויות הקיימות?
בעלי עסקים קטנים, בינוניים וגדולים מאפשרים תשלומים באשראי – לרוב כרטיסי אשראי. המשמעות שהעסקים האלו צריכים יכולת לקבל את כל כרטיסי האשראי הקיימים וכן מערכת סליקה שתשרת את כל המנגנון התפעולי של סליקת כרטיסי האשראי, הרישום, והתקשורת מול חברות כרטיסי האשראי והסליקה המרכזית. חוץ מזה, המערכת צריכה להיות מודולרית ומתאימה לצרכים של העסק.
בעלי עסקים רבים מחפשים דרך לחסוך במערכת הסליקה ולכן מתפשרים על רמת המקצועיות והאיכות של המערכת. זה יכול להתאים לתקופה מסוימת, זה יכול להתאים לעסקים מסוימים, אבל זה עלול לעלות ביוקר – מה שזול מתברר לפעמים כיקר, ובמקום רגיש כמו מערכת סליקה, צריך לחשוב פעמיים אם כדאי לחסוך. אבל שוב – זה לא אומר שאין מערכות זולות שיכולות להתאים לכם. זה אומר שעדיף לבחור במערכות של גופים מוכרים ומנוסים, שידעו לתת לכם פתרון בכל מצב. אבל, יש לזה עלות.
בראש ובראשונה, צריך להתחשב בעובדה שסליקת אשראי מגלמת את האפשרות של בעל עסק לגבות תשלום מלקוחות באמצעות כרטיס אשראי. עסק שאין לו מערכת סליקת כרטיסי אשראי מגביל את הלקוחות ומונע מעצמו רווחים. אל תוותרו על מערכת כזו, אם העסק שלכם בצמיחה, ואם לקוחות לא קונים בגלל שאין לכם אפשרות לסליקה. לקוחות שנכנסים ולא קונים, לא יחזרו שוב.
מער לכך, חשובי לדעת שיש אפשרויות סליקה שונות ולכל אחת מהמערכות מאפיינים אחרים.
מהן אפשרויות הסליקה הקיימות?
האפשרות הראשונה לסליקה היא חיוב במעמד הלקוח. זו אופציה נפוצה שבאה לידי ביטוי באמצעות אפליקציה במכשיר הנייד, רכיב אלקטרוני קטן שמכונה "אוזניה" או מסוף. המסוף מתאים בעיקר לחנויות ועסקים גדולים, בעוד אפליקציה בנייד יכולה לשמש נותני שירותים ורכיב השפתיים מאפשר גיהוץ אשראי לחנויות פופ אפ או דוכנים זמניים.
האפשרות השנייה היא של גביה שלא במעמד הלקוח. זה יכול להתבצע באמצעות עסקה טלפונית, עסקת אינטרנט והוראת קבע ויש לזה המון השלכות על התנהלות העסק מול הלקוחות בטווח הקצר והארוך.
עסקה טלפונית לדוגמא מתבצעת בשיחה עם הלקוח וכאשר הוא נותן מרצונו את פרטי האשראי, בעוד בעל העסק מקליד אותם במסוף או באפליקציה. לעומת זאת, עסקה אינטרנטית מתבצעת מרחוק בחנות מקוונת ואת דף החיוב אפשר לשלוח ללקוח באמצעות SMS, קישור ישיר או הטמעת הקישור בכפתור תשלום באתר או בעמוד נחיתה ייעודי. לבסוף, האפשרות של הוראת קבע מתאימה לבעלי עסקים שרוצים לחייב שוב ושוב את הלקוח בהתאם לעסקה שסוכמה מולו.
איזו סליקה מתאימה לך?
כל תהליך סליקה משלב בין פעילות חברת האשראי שמהווה את ספק השירות ומאפשרת את עצם הגביה בכרטיס, את חברת הסליקה שמספקת את התשתית ואת שב"א – שירותי בנק אוטומטיים שמייצגים את התקשורת בין שתי החברות לעיל.
עסק צריך לבחור חברת סליקה לפי מה שמתאים לו. עליו לזהות את הממשק הנדרש, לבדוק האם יש תכונות ייחודיות שלהן הוא זקוק ולברר לגבי תכניות סליקה קיימות. לאחר שמבינים איזה סוג סליקה הוא המתאים ביותר, כל שנותר הוא לערוך סקר מחירים, לבצע סימולציות ולבדוק את מדיניות הביטולים. על פי התשובות לשאלות האלה ניתן לדעת איזו מערכת סליקה היא הטובה והמשתלמת ביותר עבור העסק וקהל הלקוחות שלו.
מהפכה בשוק סליקת כרטיסי אשראי; עסקים וחנויות זה הזמן להוזיל מחירים!