חדשות    

איך בוחרים ממי לוקחים את ההלוואה?

pexels

איך בוחרים ממי לוקחים את ההלוואה?

הלוואה היא כלי מימון יעיל שבעזרתו אפשר בטווח הארוך לשפר את איכות החיים ואפילו לחסוך בהוצאות. השאלה היחידה היא איך בוחרים ממי לקחת אותה ובדיוק בזה עוסק המאמר הבא

אנשים פרטיים ולקוחות עסקיים משתמשים כיום בהלוואה ככלי בארסנל פתרונות המימון שלהם. הנחת המוצא היא שהלוואה טובה בתנאי מימון נוחים יכולה לתרום לאיכות החיים ואפילו להביא לחיסכון בהוצאות השוטפות. בין היתר, התחרות בענף ההלוואות הופכת את התנאים לאטרקטיביים יותר ולכן חלקן משתלמות בהשוואה לגירעון בחשבון הבנק ולעמלות שכל אחד ואחת מאתנו משלמים על חריגת יתר.

השאלה היחידה שעל הפרק היא איך בוחרים ממי לקחת את ההלוואה. בשביל זה אפשר כמובן להשתמש בעזרים אובייקטיביים לחלוטין כגון מחשבון הלוואות ובאותה הזדמנות לבדוק את השפעת יכולת ההחזר על תנאי הריבית, אך במקביל צריך גם להכיר את ההבדלים בין האפשרויות הקיימות.

בנקים מול חברות אשראי – מה כל אחד מציע?

הלוואה מהבנק היא פתרון שיכול להתאים למי שנמצא במצב של חשבון עובר ושב מאוזן ולכן יכול לקבל תנאי מימון טובים. החיסרון הוא שהבנק נזהר מאוד לתת הלוואות ויש תהליך ארוך של אישורים שאותו צריך לעבור, מה גם שלרוב הוא יהיה מלווה בהעמדת ערבים ובטחונות. אם ללווה אין ערבים ובטחונות, סביר להניח שהוא לא יוכל לקבל את ההלוואה או ייאלץ לשלם עליה ביוקר.

לשם השוואה, חברות אשראי פועלות בהקשר הזה בתור חברות מימון חוץ בנקאיות. דרך החברות ניתן להשיג הלוואה לכל מטרה, בתנאי מימון נוחים וללא העמדת ערבים ובטחונות. תהליך האישור של ההלוואה מול חברת מימון חוץ בנקאית קצר משמעותית בהשוואה לבנק והוא גם מותאם אישית לכל לקוח.

מעבר לכך, חברות אשראי מציעות הלוואות ללקוחות של חברות אחרות. כל מה שהלווה צריך לעשות הוא ליצור קשר עם חברת האשראי ולקבל הצעה שמתאימה לו. באופן עקרוני, ההצעה תהיה אטרקטיבית יותר ככל שתקופת ההחזר תתקצר.

חברות מימון ורשתות שיווק – למי זה מתאים?

חברות פרטיות שעוסקות במימון עובדות בדומה לחברות אשראי כי גם דרכן ההלוואה אינה קשורה לחשבון הבנק. הבעיה היא שלחברות אלו אין את הגב הכלכלי של חברות האשראי, מה גם שחלקן פועלות באופן שלא עולה בקנה אחד עם הנחיות בנק ישראל.

כיום קיימת אפשרות של נטילת הלוואה דרך רשתות שיווק כגון שופרסל ורמי לוי. כאן היתרון הוא זמינות גבוהה של הלוואה חוץ בנקאית, אך החיסרון הוא שמשלמים ביוקר על הנוחות ועל הסיכון שהמלווה לוקח על עצמו. זה קורה כי לרשתות השיווק אין את הכלים שיש לבנקים ולחברות האשראי בבדיקת יכולת הפירעון של הלוואה – לכן הם מגלמים את הסיכון בתנאי הריבית וההחזר. בכל מקרה, זו אופציה ששווה לשקול אם צריכים הלוואה של הרגע האחרון.

 

הלוואה חוץ בנקאית – איך לוקחים? ממי לוקחים? כל מה שצריך לדעת