חדשות    

איך בדרום קוריאה השתלטו על הקורונה

 דרום קוריאה, שהייתה  עד לפני שבוע מוקד ההידבקות הגדול ביותר מחוץ למדינת המוצא של נגיף הקורונה, מצאה פתרון די יעיל. בעקבות זינוק במקרים באיטליה ובאיראן, וכן מהלכים שנקט הממשל, המדינה ירדה למקום הרביעי מבחינת מספר הנדבקים.

בימים האחרונים, ארגון בריאות הציבור בקוריאה  דיווח על ירידה מתמשכת במספר הנדבקים החדשים ביום. הסיבה היא יותר  בדיקות באמצעות שימוש בטכנולוגיה חדשנית ושיפור דרכי התקשורת עם הציבור.לעת עתה מספר החולים ירד מ-500 ביום ל-131 מקרים בלבד. "מספר המקרים החדשים נמצא בירידה, אבל קיים חשש ממקרי הידבקות המוניים", מסר הארגון.

עם זאת, בממשל מסתייגים מהטלת סגר על ערים והגבלת תנועת האזרחים, כפי שנעשה בסין ואיטליה. לדבריהם, לצד חסרונות מובהקים כמו פגיעה בדמוקרטיה, מהלך כזה קשה לאכיפה.

כחלופה ממשלת דרום קוריאה מעדכנת פעמיים ביום את אזרחיה במידע הנחוץ כדי שיישארו מוגנים ושולחת התרעות לטלפונים הסלולריים למי שחיים ועובדים במקומות שבהם התגלו מקרים חדשים. בנוסף, באתרי האינטרנט של הרשויות המקומיות מתפרסמים המקומות שבהם שהו החולים לפני התפרצות המחלה. זאת, תוך השמטת פרטים שמקלים על זיהוי מדויק של החולה, כדי לשמור על פרטיותו.

ברחבי המדינה הוצבו 50 תחנות לבדיקה לגילוי קורונה. הליך הבדיקה נמשך עשר דקות בלבד, והתוצאות מגיעות בתוך כמה שעות. בדרום קוריאה הבדיקה ניתנת בחינם. מערכת הבריאות במדינה מסוגלת להתמודד עם 15 אלף אבחונים כאלה ביום, ועד כה נבדקו כמעט 200 אלף תושבים. מומחים טוענים כי קיבולת הבדיקות הגבוהה מאפשרת לדרום קוריאה גילוי מוקדם של חולים ובכך את צמצום התפשטות המגפה.

אמצעי נוסף שתורם להפחתת מקרי ההידבקות בדרום קוריאה הוא שימוש בטכנולוגיות ה־IT המתקדמות שלה ובמערכת מצלמות מעקב. כך, המדינה יכולה לזהות תנועות של מקרים מאובחנים, על סמך העסקאות שביצעו בכרטיס האשראי ומיקום הסלולרי. הרשויות משתמשות במידע זה כדי לעדכן את מי שהיו עלולים לבוא איתם במגע. מי שאותר כחולה נתון בבידוד עצמי, ומפוקח על ידי רשויות הרפואה במדינה.

גם הציבור נרתם להאטת התפשטות הקורונה, כאשר בניינים רבים במדינה הציבו שלטים בכניסה שמכריזים "אין מסכות, אין כניסה". עובדי מסעדות וחנויות חובשים מסכות כשהם משרתים את הלקוחות.

קוריאה: תאגידים משפחתיים נפגעים ממס ירושה בהיקף כמעט חסר תקדים

הנחיות משרד התחבורה לאוטובוסים על רקע הקורונה

בעקבות משבר הקורונה: דירות Airbnb יחזרו לשוק השכירות